צפה בגרסא המלאה : כיצד ייראה הציוד שלכם בעוד שנה מהיום ?


קובי
Thursday 28/03/2002, 12:50
קריטריון שאני נוטה לקחת בחשבון הוא השאלה הפשוטה אך חשובה: כיצד ייראה הציוד שלנו בעוד שנה אחת מהיום. למעשה, הקריטריון הזה פוסל תשובות כמו שלי הודעה קודמת (על פילטרים של פרוג'קט) פשוט מכיוון שאני לא יכול לשים אצבע ולאמר: "חבר'ה הניסיון שלי אומר ש...".

ציוד רב נרכש במחירי שיא ממוכרים (תגרנים, כבר אמרנו?) על מנת שלא לשרוד את השנה הראשונה שלו בשימוש פעיל. אצבע מכאנית שקניתי מ"קוראל איילנד" ושהיתה אמורה להרים סלעים, נשברה עם הניסיונות הראשונים שלי לסדר את אקווריום המים המלוחים העמוק, מה שהותיר אותי בלי חולצה ואת כל הרצפה רטובה לגמרי (אתם יודעים כמה זה קשה למקם סלעים !?!!?).

אקווריומים של ג'אוול למשל, נראים נהדר בחנות, אבל הסיבית בסטנד שלהם נוטה להתנפח (בעיקר בדגמים היותר מיושנים של האקווריומים הללו, שבהם המים גולשים דרך הכיסוי). למעשה - ראיתי אקווריומים מוכנים רבים שנראים בערך כך אחרי חצי שנה - שנה של שימוש.

משאבות אוויר נמצאות מחוץ לנושא הזה, מכיוון שהן מועדות להתקלקל במילא, כך גם אבני אוויר וציוד מתכלה אחר.

אני אשמח לשמוע הערות מכם על הציוד, ציוד ששרד בצורה יוצאת דופן למרות מועדותו לפורענות, ציוד שהתקלקל למרות הפירמה היוקרתית, והערות על הנושא עצמו.

עמירם ש.
Thursday 28/03/2002, 15:06
אקווריום תוצרת הארץ שקניתי נראה טוב מאוד :hair: אחרי שנה וחצי. חבל רק שלא נשארו בו מים, כי הם יצאו דרך הסדק שנוצר בזכוכית התחתונה, :hair: אחרי שהארונית שהיתה עשוייה כנראה מסיבית דקה מדי :hair: התעקמה ויצרה מגע לא אחיד עם הקרקעית. :hair:

מכסה התאורה של אותו אקווריום, שהכיל שתי נורות (זה היה אקווריום מלבני "אינטליגנטי"), נמס תוך חודשיים-שלושה והפך גלי ומכוער. :hair: אחרי שנדנדתי שבועות לחנות בה קניתי את האקווריום, נאלצתי לנסוע ליצרן :hair: וקיבלתי מכסה חדש. הפעם כבר שיניתי את המערכת החשמלית והוצאתי את הצ'וקים, והמכסה לא נמס עוד.

הארונית של אותו אקווריום החלה להתנפח בערך 10 דקות אחרי שקניתי אותו, בעיקר משום שהיצרן השתמש בקנטים זולים שלא אטמו היטב.

הג'וואל שלי נראה כמו חדש אחרי שנתיים וחצי בערך. למרות שהארונית סופגת די הרבה מים בעת החלפות המים השבועיות ובעיקר בעת ניקוי הפילטר, היא לא מתנפחת, משום שאין למים שום סיכוי להגיע לסיבית עצמה - הכל אטום ומצופה בחומרים בלתי חדירים. מה שכן, גוף התאורה התקלקל פעם. מה שכן, הוא היה באחריות והוחלף בלי בעיות.

פילטר של היידור שיש לי שנתיים בערך מידרדר והולך מניקוי לניקוי, משום שהדרך היחידה לפתוח אותו היא להכניס מברג בין הראש לדלי החיצוני, וכל פעולה אלימה כזו מקרבת את הקץ. הידית האמורה לשלוף את הדלי הפנימי נשברה לאחר שימוש ראשון, ומאז אני מסתדר בלעדיה.

פילטר של אטמן, לעומת זאת, עובד כמו חדש ולא עשה לי שום צרה כבר בערך שנתיים.

יש לי משאבות אוויר העובדות כבר חמש ושש שנים בלי שום תקלה. המדובר במשאבות שהחליפו את השם כמה פעמים (סרה, שגו) - לא הכי זולות אבל באיכות טובה. יש לי גם משאבה של אטמן בערך שנה ואני מאוד מרוצה ממנה.

דיפיוזר CO2 של JBL שהיה לי נראה יפה בשבוע הראשון, אבל החל להיסתם ולהתלכלך כל-כך שנאלצתי להחליפו בסוג אחר.

בסך הכל אני לא מעוניין להחזיק ציוד זמן רב מדי. הכל, החל באקווריומים וכלה במשאבות אוויר, משתכלל והולך, ואני מעדיף להוציא שליש מחיר על פילטר למשל ולהחליף אותו כל שלוש שנים מאשר לקנות פילטר יקר ו"עמיד" ולהיתקע עם טכנולוגיה של לפני עשר שנים.