צפה בגרסא המלאה : תאורה לריף:איזה כדאי?


benrokh
Saturday 23/03/2002, 19:19
איזה תאורה הכי טובה לאקווריום ריף נמוך מ50 ס"מ?

קיפודג
Sunday 24/03/2002, 13:44
למה שלא תמקם את האקווריום במקום שייקבל הרבה אור שמש (לא ישיר כמובן) כך שנחסוך בעלויות האור ? וזוהי כמובן העלות הנמוכה ביותר לאור.

ניתן גם בעזרת מראה להאיר את האקווריום שלא ניצב בדיוק מול החלון.

קובי
Sunday 24/03/2002, 17:16
לא בשבילי. אני גר בבית פרטי אמנם - אבל קשה לי לארגן לאקווריום שלי תאורת שמש ישירה, למרות שכבר ראיתי דברים כאלו בביצוע. אצלי, בניתי לבד תאורת מטאל הלייד (מזתו'מרת בניתי ? קניתי את בית המנורה, הצ'וק והמנורה ב - 300 שקל ובניתי לכל העסק בית מנורה שאותו תליתי מן התקרה).

בנוסף שילבתי עם התאורה הזו, גם שתי נורות אקטיניק בלו של 120 סנטימטרים כ"א (40 וואט כ"א) שיושבות בתוך בית מנורה של "סי לייט" (אלו בתי מנורה כפולים שמיועדים בעיקר לאמבטיה או לגינה בחוץ, והם אטומים לחלוטין ממים וקורוזיה עם גומיות עבות מסביב ואיטום ביטחון. בונבון של דבר, 120 שקל ברשתות "עשה זאת בעצמך).

בקיצור - מטאל הלייד אחת ושני פלורסנטים נותנים לי אור "תותחי" לאקווריום 550 ליטר עמוק. אתה יכול להסתפק בפלורסנטים מכיוון שהאקווריום שלך רדוד למדיי, או למקם מנורת מטאל הלייד (100 שקל עולה הנורה עצמה בחנויות תאורה, והיא מספיקה לשנתיים עבודה) בגובה ניכר + פילטר על פני המנורה כדי להחליש קצת את האור - יותר מדיי תאורה עלולה לגרום ל"בליצ'ינג" באלמוגים - הם מלבינים ומתים.

ד"א אני לא כל כך אוהב את רעיון תאורת השמש - בקו המשווני הימים בחורף ובקיץ אורכים 12 שעות בערך דרך קבע. בישראל ביתנו המצב קצת שונה והימים משתנים באורכים דראסטיים בקיץ ובחורף. מלבד זאת - מה ניתן לעשות בימים מעוננים או גשומים ?