צפה בגרסא המלאה : פוצל מ"קשקשת ברשת" - הודעה של אלנה


אלנה
Tuesday 19/03/2002, 09:55
אני מתנצלת שזה לא כל כך קשור לעץ הנוכחי, פשוט הנושא של המחזור חנקן עלה כאן, ולדעתי שאלה שלי לא מצדיקה פתיחת עץ נפרד.

השאלה שלי היא לעמירם:
לפני 3 חודשים, כאשר אקווריום שלי היה עוד בשלבי הכנה, החלטתי להשתמש בעצתך ולבצע מחזור חנקן באמצעות אמוניום כלוריד. יום שלם (הקדשנו לזה שבת שלמה) אני ובן זוגי הסתובבנו ברחבי הארץ וחיפשנו את החומר הזה. עברנו ב-5 משתלות שונות (ציינת באיזשהו מקום שאפשר לקנות אמוניום כלוריד במשתלה) וב-5 או 6 חנויות דגים. בכל המשתלות נאמר לנו שאין להם כזה דבר ושאלו למה אנו צריכים את זה. לאחר שהסברנו, הציעו לנו שנבדוק בחנויות דגים. בחנויות דגים, לעומת זאת, הסתכלו עלינו כמו על משוגעים (התחושה שלי שאף אחד מן המוכרים שדיברנו איתם לא ידע מה זה מחזור חנקן ללא דגים) והסבירו לנו שאנחנו צריכים לקנות כמה דגים, לשים אותם באקווריום ולהפסיק להסתבך עם הדברים שאנו לא מבינים בהם כלום (חלק אחרון לא נאמר במפורש, אך נרמז מספיק ברור). בסופו של דבר זה מה שעשינו - קנינו זוג פלטים כדי שישמשו דגי סטרטר.
כרגע האקווריום רץ כבר 3 חודשים ולא נראה לי שבזמן הקרוב נוסיף עוד אקווריום (אין מקום בבית), כך שזה כבר לא כל כך אקטואלי, אבל פשוט מתוך סקרנות: איפה אתה משיג את הכימיכלים האלה ובאיזה שם נמכר המוצר הזה?

קובי
Wednesday 20/03/2002, 09:42
אלנה - לדעתי הודעה הקשורה לתחילת מחזור חנקן ללא דגים איננה קשורה כלל וכלל לשאלתי הפותחת "כיצד אתם מגדירים את עצמכם" ולא רק שהיא מצריכה עץ נפרד, היא גם לא היתה בפורום המתאים. העברתי אותה לכאן. המשך דיון מהנה! :wink:

Aquario
Wednesday 20/03/2002, 15:03
חבל שלא ניסתם בבית מרקחת אולי. חומרים כאלו לא מוכרים בכל מקום ואני בספק אם בכלל מוכרים אותם לכל אחד, כי אמוניה נחשבת לחומר רעיל. בכל מקרה יש לה ריח זוועתי, מישהו הריח פעם? בד"כ נותנים להריח למי שמתעלף וזה מעיר אותו בשניה (לא שהתעלפתי או משהו)...

עמירם ש.
Wednesday 20/03/2002, 23:38
בפעם הראשונה השגתי "אמוניה" ממשתלה - היא מגיעה בשקים גדולים ונמצאת בכל משתלה המגדלת צמחים (להבדיל ממשתלה שרק מוכרת אותם). השתמשתי בחומר והוא עבד מצויין.

אחר-כך בדקתי והסתבר לי שמה שיש במשתלות זה בדרך כלל אמוניום סולפאט או אומניום ניטראט, שעושה את העבודה מצויין אבל גם מוסיף חומרים לא רצויים לאקווריום. החומרים העדיפים הם אמוניום כלוריד או אמוניום הידרוקסיד, ומשניהם עדיף אמוניום כלוריד משום שההידרוקסיד משפיע על ה-pH וגם מסוכן למגע.

אז נתתי לאצבעות ללכת במקומי. פתחתי דפי זהב ב"כימיקלים". הרמתי טלפון וכבר במספר הראשון אמרו לי שיש להם. מאז אני משתמש באמוניום כלוריד, שהוא אגב אבקה לבנה בלי שום ריח שהוא.

קובי
Thursday 21/03/2002, 01:15
כמה עלה ? איזו כמות ?

עמירם ש.
Thursday 21/03/2002, 01:19
לא זוכר. גרושים. נדמה לי שקניתי 50 גרם או משהו כזה, וזה אמור להספיק לכל החיים וגם לנכדים.

אלנה
Thursday 21/03/2002, 09:07
נכון, במשתלה אחד הציעו לנו אמוניום סולפאט. אבל אחרי שהמוכר שמע שזה בשביל אקווריום, הוא אמר שזה יזיק לדגים. מצידינו לא ידענו מה ההבדל בין אמוניום כלוריד לבין אמוניום סולפאט, כך שלא לקחנו סיכון. בכל מקרה, תודה.

Aquario
Thursday 21/03/2002, 09:25
אה, אני התכוונתי לאמוניה נוזלית. זאת האמוניה הידרוכסיד לא?...

וזה באמת עובד עמירם? אתה מוסיף את זה במקום להוסיף נוזל בקטריות בשביל לעורר את החנקון?...

עמירם ש.
Friday 22/03/2002, 02:26
אני לא יודע מה יש באמוניה נוזלית - אני כן יודע שעלולים להיות בה עוד חומרים (למשל חומרי צבע) וצריך להיזהר.

כמובן שאני משתמש בה לשם הרצת מחזור החנקן. לחיידקים לא ממש אכפת אם האמוניה באה מקופסה, מבקבוק או ממולי שחור.

amnon
Friday 22/03/2002, 15:30
"חמורד" היא חנות או חברה שמשם אפשר להשיג את כל סוגי הכימיכלים הקיימים
אפילו אורניום :o -סתם...