צפה בגרסא המלאה : פילטר פנימי או חיצוני ?


fish in heaven
Sunday 17/03/2002, 18:15
שלום לכולם, באקווריום ה60 ליטר שלי, יש פילטר של ATMAN שעד היום עשה את מלאכתו נאמנה, אבל פשוט האקווריום גדול עליו, והוא לא מנקה אותו טוב. אז בשעה טובה וברוכה הגיע הזמן להחליף פילטר 8) וכאן עבדכם הנאמן נכנס לקונפליקט - פילטר פנימי או חיצוני :roll:

אבל לפני הכל - לצערי האקווריום שלי לא מתאים לפילטר שיושבים על הזכוכית כגון AQUACLEAR, אחרת הייתי לוקח פילטר כזה ללא היסוס.
פילטר פנימי -
יתרונות -

מחיר זול
קל לתחזוקה
אפשר לשלב בו CO2

חיסרונות -

נפח פילטר קטן
מכוער (דהיינו יושב בתוך האקווריום)

הערות - כרגע אני שוקל את ה EHEIM 2010, מחיר 150 ש"ח.

פילטר חיצוני -
יתרונות -

נפח פילטר עצום
אפשרות לשלב מספר סוגים של מדיה בקלות
אפשר להסתיר אותו
לא מפריע לפני המים

חיסרונות -

יקר יותר
האקווריום שלי קטן יחסית - צריך לקנות פילטר חזק מדיי, האם אפשר לווסת זרימה ?
קראתי באתר ידוע, על בעיה שנוצרת אם לא מנקים את המדיה כל שבוע-שבועיים - אם לא מנקים את הפילטר, אז הליכלוך פשוט מצטבר שם, וכל הניטראט וכדומה מגיעים למים בכל מקרה, לכן יש צורך לנקות פעם בשבועיים - תהליך לא פשוט.

הערות - כרגע שוקל אהיים 2231 (440 ש"ח), 2213 (360 ש"ח אבל גדול מדי), 2211 (צריך לברר מחיר).... ד"א לכל אלה שטענו שאהיים שובר את הכיס, אז ממש לא :up:

לסיכום
אז מה עדיף בשביל האקווריום שלי (60 ליטר עם צמחים, קצת OVERSTOCKING) :? מה הייתם לוקחים ? יש טיפים ? המלצות על פילטרים אחרים במחירים אטרקטיבים ? (למשל FLUVAL 104 ?)

קובי
Sunday 17/03/2002, 20:18
אתה יודע בכלל על אילו דגמים אתה מדבר ? אלו הטרנטע של אהיים - הדגמים הפרימיטיביים שיש להם דלי עם ראש כוח מלמעלה. זה סיוט לפתוח אותם, סיוט לנקות אותם, וסיוט להחזיר אותם. אם אתה בכל זאת מתעקש, כדאי שתדע שיקח לך זמן עד שהגומיות יתרככו מספיק כדי שתוכל לסגור את הדבר הפרימיטיבי והמכוער הזה בחזרה, ושמוטב שתקנה להם ברזים לצינורות הפנימה והחוצה של הפילטר (לא זוכר את רוחב הצינור, קנה בהום סנטר אייס וכדומה כנדרש).

עצתי - השג לך אטמן טוב וזול. הם הרבה יותר מתוחכמים, עולים פחות מהאהיים הפרימיטיביים האלה, ועושים את מלאכתם נאמנה. אל תחשוב בכלל לכיוון של פילטרים פנימיים ד"א.

fish in heaven
Sunday 17/03/2002, 20:49
נכון שהתחזוקה שלהם יותר מורכבת - אבל הם לא טרנטע, לפחות לא לפי 99% מהאתרים/פורומים בחו"ל, לא ראיתי מקום אחד שקטלו אותם, ויש מספר אנשים שמעדיפים את ה CLASSIC על פני ה PRO, בגלל שהוא יותר יעיל - המים חייבים לעבור לאורך כל הפילטר, לא כמו בPRO ששם חלק מהמים חוזרים לאקווריום.....

בכל מקרה הטענה על התחזוקה נכונה - אבל תקפה רק לגבי ה CLASSIC, ולא כלפי סדרת ה ECCO, אני מוכן לסבול עוד 3-4 דקות של עבודה, כדי לקבל פילטר של אהיים באותו מחיר של אטמן. (בקשר להודעה הפרטית שלך - זה כבר סיפור אחר)

דג פרפר
Sunday 17/03/2002, 21:36
אני ממליץ על פילטר חיצוני ועם אתה רוצה זול וטוב אז לך על היידור פריים 20 אם אתה מקיר פנימי לא טוב לאקווריום כמו שלך מכיוון שהוא יוצר זרמים חזקים ומערבולות וזה בכלל לא טוב לצמחים ותלויי איזה דגים אתה שם
תוכל לפרט?
אבל כמובן שאני ממליץ עוד יותר על אטמן דגם 3336 בשבילך
בהצלחה :up:

קובי
Sunday 17/03/2002, 23:05
באמת הגיע הזמן שנפתח דיון מקיף ומלא על אהיים נגד אטמן, עם יתרונות וחסרונות.
אני מסוגל להיות ניטראלי מכיוון שאני מחזיק גם את זה וגם זה.

בפילטרים החיצוניים מסדרת classic של אהיים, נכנסים המים בתחתית הפילטר ומשם הם עולים בלחץ כלפי מעלה דרך המשאבה חזרה אל האקווריום. אין כאן שום טכניקה משוכללת, שבירת זרם מכוונת או הפרדה בין סוגי מצע שונים.

בפילטרים של אטמן נכנסים המים מלמעלה. הם עוברים דרך צינור פנימי אטום (לא הבנתי למה אתה חושב שהם חוזרים לאקווריום בלי פילטרציה!?) עד לתחתית הפילטר. השבירה של הזרם שם גורמת לחלקיקים הכבדים להשאר בתחתית הפילטר, וזה ממש לא קשה לשפוך אותם החוצה במהלך ניקוי הפילטר הבא. משם כל הדרך מתבצעת בעלייה כמו באהיים, מלבד הבדל רציני אחד: כל המדיות בפילטרים של אטמן יושבות בתוך "מגירות" מיוחדות שאותן ניתן לשלוף, כך שאין בעייה להוציא מדיה מדיה לשטיפה.

באהיים אין את הלוקסוס הזה. אין שם גם את הברזים בצנרת (שוב חבר'ה, אנחנו מדברים על הדגם הקלאסי, ולא על דגם הפרופשיונאל, מהסיבה הפשוטה שפרופשיונאל הרבה יותר יקר, ולכן הוא לא בר השוואה לאטמן בסידרת המחירים של עד 450 שקל), אי לאהיים את פטנט האיטום של הפילטר (מעין מכסה שמאפשר להוציא את כל האוויר החוצה לפני שמחזירים אותו לפעולה) ועוד כל מיני דברים קטנים, שעושים את החיים הרבה יותר קלים.

עמירם ש.
Sunday 17/03/2002, 23:15
כיוון שה-60 ליטר שלי ממוקם באופן שאינו מאפשר שימוש בפילטר חיצוני, אני משתמש ב"פילטר ביולוגי" או איך שלא קוראים לזה - קופסה שחורה מלבנית די גדולה, המותקנת בתוך האקווריום ומכילה גם נפח פילטר סביר וגם את גוף החימום. להערכתי היא מפריעה אסתטית פחות מאשר שילוב של פילטר פנימי + גוף חימום או אפילו צנרת של פילטר חיצוני + גוף חימום. יש פילטרים כאלה של ג'וואל (אותו פילטר המשמש באקווריומים שלהם), אטמן ועוד כמה חברות. שלי הוא מתוצרת Sacem וקניתי אותו בביבר פשוט משום שהיה לי זיכוי, ולכן לא ביצעתי סקר שוק מלא.