צפה בגרסא המלאה : אצות חוטיות מעצבנות


elminister
Friday 28/09/2001, 19:02
יש לי באקווריום (1.20 מ) אצות חוטיות שתוקפות את כל הצמחים וחנקות אותם....
הורדתי את שעות האור אבל נראה ששום דבר לא עוזר...
הדגים המנקים לא ממש עוזרים....
יש למשהוא עצה טובה?????????

עמירם ש.
Friday 28/09/2001, 23:42
השם "אצות חוטיות" לא חד-ערכי, וגם הטיפול לא אחיד. האם האצות שלך:

1. בצבע כהה (חום-אדום), שערות קצרות (1-2 מ"מ), לא ניתנות להסרה מכנית?

2. בצבע ירוק, שערות ארוכות יותר, נראות כמו דשא עדין?

3. בצבע צהוב ויוצרות "בלגן"?

elminister
Sunday 30/09/2001, 00:39
המ...
בצבע ירוק ממש כמו שערות באורך 1 ס"מ
אשר נדבקות לצמחים על העלים (ולפי דעתי חונקות אותם).
קשה מאוד להסיר אותם מכאנית (ולא לפגוע בצמח עצמו....
חלק מה"שערות" גדלות ישירות על קרקעית האקווריום.....
ELMINISTER

עמירם ש.
Sunday 30/09/2001, 04:46
למרות שיש מאות סוגים של אצות, אני מניח שהאצה שלך היא מסוג Oedogonium. זו אצה שאינה מעידה על תנאי מים גרועים, אבל היא נחשבת לאצה "רעה" משום שהיא מתפשטת במהירות ואינה ניתנת להסרה מכנית.

למיטב ידיעתי, הסיבה להופעת אצה זו היא פשוט הידבקות מצמח (או אבזר אחר) נגוע.

אתה אמור להתמודד עם שתי בעיות: איך להיפטר מהאצה ואיך למנוע את חזרתה.

מצאתי ברשת התייחסויות לכך שהחומר Algae Destroyer של Aquarium Pharmaceutics מחסל אצה זו. אני אישית מעדיף שיטה שנראית בהתחלה מה-זה מפחידה, אבל עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר - שימוש באקונומיקה. לא להיבהל, מייד יבוא ההסבר.

האצות החוטיות (כולל זו שיש לך) רגישות לכלור הרבה יותר מאשר הצמחים. הדרך הטובה ביותר לחסל אותן היא פשוט לטבול אותן בתמיסת כלור.

ראשית הצטייד באקונומיקה המכילה נתרן תת-כלורי בלבד, ולא *שום* חומר אחר - לא ג'אוול, לא ריח לימונים, כלום. קרא היטב את התווית על הבקבוק. כמו-כן הצטייד באנטי-כלור (למשל Chlorvec של Sera).

בהתאם למידת ה"התקפה", אתה אמור לטפל או בצמחים בלבד או באקווריום כולו. אני מעדיף טיפול מלא (למרות שהוא הרבה יותר מסובך), משום שאם תטפל רק בצמחים קיים סיכוי שהאצה תחזור.

לצורך טיפול בצמחים, הכן בכלי חיצוני תמיסה המכילה 95% מים ו-5% אקונומיקה. מדוד את הכמויות ואל תסמוך על העין. הוצא את הצמחים מן המים וטבול אותם למשך 2 עד 4 דקות בתמיסה, כשאתה מניע את הצמחים מפעם לפעם כדי להבטיח חדירה טובה של התמיסה לתוך האצה. צמחים עדינים החזק 2 דקות בלבד (ייתכן שהאצה לא תעלם ותצטרך לחזור על הטיפול כעבור זמן); צמחים חזקים החזק 4 דקות. בשום אופן אל תחזיק את הצמחים בתמיסה זמן רב יותר.

לאחר מכן שטוף מייד את הצמחים במים נקיים, וטבול אותם בכלי אחר המכיל אנטי-כלור בריכוז גבוה פי 4 מן הריכוז המומלץ על האריזה. השאר את הצמחים בחומר כמה דקות.

לאחר שטיפה נוספת תוכל להחזיר את הצמחים לאקווריום, לאחר שהוספת גם לו אנטי-כלור, הפעם בריכוז המומלץ. צמחים מסויימים אולי ייפגעו מן הטיפול, אבל בדרך-כלל הוא אינו מזיק במיוחד, בוודאי פחות מהשארת האצות.

האצה תצהיב בעת הטיפול ותעלם כעבור כמה ימים.

כאמור, במקרה של התקפה רצינית אני ממליץ לטפל באקווריום כולו. לצורך זה אתה אמור להוציא את הדגים לאקווריום אחר המסוגל לאחסן אותם לכמה ימים לפחות, אולי לכמה שבועות. רוקן את המים מן האקווריום הנגוע. שטוף את החצץ ואת כל האבזרים פרט לפילטר באותה תמיסה של 5% אקונומיקה במשך 4-5 דקות. מייד לאחר מכן הוסף לאקווריום מים נקיים עם אנטי-כלור בריכוז גבוה (את האנטי-כלור הוסף לכל אחד מן הדליים לפני העברת המים לאקווריום).

בעיקרון הכלור הורג גם את החיידקים בפילטר ועליך להתחיל את מחזור החנקן מחדש, תהליך העשוי לארוך מספר שבועות. אבל אם אתה משתמש בפילטר חיצוני שאינו מושפע מן הטיפול, ואם דאגת לנטרל את כל הכלור מן המים לפני הפעלת הפילטר מחדש, יש סיכוי שמחזור החנקן ימשיך לפעול, אפילו חלקית (החיידקים בחצץ ימותו בכל מקרה). הכנס לאקווריום דגי "סטרטר" ובדוק אמוניה וניטריטים כעבור יומיים-שלושה. אם הריכוזים תקינים, סימן שמחזור החנקן לא נפגע ותוכל להחזיר את כל הדגים.

בקשר לשאלה איך למנוע את חזרת האצות בעתיד, ישנם מאמרים רבים באינטרנט המתייחסים לנושא (תאורה מתאימה, טיפול נכון בצמחים וכדומה). נקודה חשובה אחת: בצע טיפול קצר (2 דקות) באקונומיקה לכל צמח חדש לפני שאתה מכניס אותו לאקווריום. זה יכול לחסוך לך הרבה מאוד עבודה בעתיד.

elminister
Sunday 30/09/2001, 15:07
WOW, חתיכת סיפור.....
לא הייתי מוציא את הדגים מהאקווריום כי הנאונים והדיסקוסים יכולים להכנס לSTRESS.
כנ"ל גם אם אוציא להם את הצמחים.
מה ההסתברות אם אני אשתמש בתכשיר שהמלצת.. שהוא יפגע בדגים????
לא נראה שהאצות גורמות ליותר מידי נזק (אם כי הם קצת מכוערות...).
תודה מראש

עמירם ש.
Sunday 30/09/2001, 19:56
בתיעוד המוצר כתוב במפורש שהוא מיועד לאקווריום עם דגים. מאידך, כתוב גם (ובאותיות מודגשות): "לא לשימוש באקווריום המכיל צמחים חיים". מסקנה: המוצר יחסל את האצות וגם את הצמחים, אבל לא את הדגים.

האצה אליה אתה מתייחס היא אצה רעה. בסופו של דבר לא תרצה שהיא תישאר באקווריום, ובסופו של דבר תאלץ לטפל בעניין. זה אולי לא נעים, אבל אין ברירה.

kabarity
Thursday 01/09/2011, 13:51
יש לי באקווריום (1.20 מ) אצות חוטיות שתוקפות את כל הצמחים וחנקות אותם....
הורדתי את שעות האור אבל נראה ששום דבר לא עוזר...
הדגים המנקים לא ממש עוזרים....
יש למשהוא עצה טובה?????????

איזה סוגי דגים מנקים יש לך? לי אוכלי אצות סיאמים עזרו מאוד

קובי_ק
Thursday 01/09/2011, 13:57
2001 :sSc_jawdrop3:
מה נסגר אחי?:banghead2:

Boboben26
Thursday 01/09/2011, 14:01
אני גם עם הבעיה הזו כרגע אבל הכי טוב שתעלה תמונה ותשאל באופן ישיר או את ברוך מפרש רייף או את אלי ארפז מבינים בזה ומה שהבנתי צריך לנקות את זה ידני ואז לשאוב ולהחליף מים.