צפה בגרסא המלאה : היכן ניתן למצוא...


john the fisherman
Tuesday 12/02/2002, 02:00
וואלה...חרשתי בכל חנות אינסלציה באזור..כל חנות גינון ..ופשוט אני לא מוצא...!!!
לאקווריומים של מי מלח בדר"כ יש אקווריום נוסף המשמש כפילטר..ועל מנת למנוע הצפה במקרה של הפסקת חשמל ישנו מנגנון שמפסיק את הזרימה ברגע שהמפלס עולה יתר על המידה{בדומה למנגנון שיש באסלות של שרותים}.
מנגנון של שרותים מבחינת התפעול הוא טוב אבל מבחינת קוטר הצנרת הוא קטן ..מאוד...אני מחפש נואשות מנגנון דומה שיתאים ובעל קוטר גדול יותר...היכן כל בעלי האקווריומים של מי מלח משגים את זה....?????

john the fisherman
Tuesday 12/02/2002, 02:08
בהמשך למה שכתבתי למעלה....
לפי מה שאני מבין אותו אקווריום שמשמש כפילטר נקרא סמפ...אשמח אם מישהו יפנה אותי לתרשים או הסבר איך הוא אמור להיות בנוי...

קובי
Tuesday 12/02/2002, 02:26
ברשותך האדיבה (יש כאן כאלה שמתלוננים שהפורום שלנו מבולגן) העברתי את ההודעה הזו למקום הראוי לה - פורום המים המלוחים. אנא שים לב לזה להבא.

לא, לא משתמשים בשסתומים כמו זה שציינת באקווריומי מים מלוחים. אסביר לך בקווים כלליים כיצד עובדת מערכת האקווריום סאמפ, ואני מקווה שאוכל לענות לך בעצם על שאלתך.

בדופן האקווריום נקדח חור דיי גדול, שנקרא "אובר פלו". צינור שעובר דרך החור הזה קולט את המים ומוריד אותם בכוח הכבידה מטה, אל האקווריום שלך. כוח הכבידה משחק כאן תפקיד חשוב ומייד תשים לב לזה.
מסביב לאובר פלו יש קופסת פלסטיק, שהדופן העליונה שלה נמצאת בגובה פני המים או קצת מתחת לגובה פני המים. לקופסה הזו קוראים פרה פילטר. היא בנויה בצורה כזו, שמים שעוברים את דופן הקופסה מחלחלים לתוכה, ומשם אל האובר פלו ומטה אל הסאמפ.
בסאמפ, שאתה יכול למצוא הסברים לבנייתו כאן (http://www.hobbyschool.com/reef/Shopping/diy.htm#Sumps%20and%20Trickle%20Filters) ו כאן (http://www.reefaquariumguide.com/), עוברים המים תהליך סינון בקנה מידה גדול מאד, ואז מגיעים אל נקודת האיסוף, שבה בדרך כלל מצוייה המשאבה.
המשאבה "זורקת" את המים בכוח חזרה אל האקווריום שנמצא מעליה.

כל הפטנט הזה מבוסס על משאבה אחת ועל כוח הכבידה. מים נזרקים אל האקווריום, הם גולשים מעל קופסת הפרה פילטר, ויורדים דרך האוברפלו חזרה אל האקווריום.

נקודת הניקוז או האיסוף של המים, המקום שבו טבולה המשאבה, היא בדרך כלל נקודה נמוכה מאד, ובמקרה שבו יש הפסקת חשמל, המים שממשיכים לחלחל מטה פשוט מציפים את נקודת הניקוז. החכמה היא, כמובן, לתכנן זאת כך שהמים לא יעלו מעל גדות הסאמפ - אבל זה באמת לא בעייה.

בנוסף - בצינור שעולה מהמשאבה אל האקווריום חזרה אתה יכול למקם אל חזור - בדומה לזה שיש למשאבות אוויר - כדי שהמים מצינור הכניסה אל האקווריום לא יגלשו חזרה מטה גם הם.

מקווה שהנושא הובהר עכשיו - אין צורך במתקנים שמבטיחים את הפסקת זרימת המים עם הפסקת החשמל, מכיוון שהמשאבה לא תזרים מים אל האקווריום, ולכן מים לא יעברו את גדות הפרה פילטר.

Cobalt
Tuesday 12/02/2002, 23:08
נשמע כאילו אתה צריך "אל חוזר"
בכל חנות אינסטלציה יש מפלסטיק ואפילו תוצרת הארץ

john the fisherman
Wednesday 13/02/2002, 02:00
דג זאב - המון תודות.
אין ספק שההסבר והקישורים עזרו ...

אבל עוד שאלה במקביל..
המים ההולכים לסינון דרך הפרה פילטר הם מים מהשיכבה העליונה של המים ,השאלה האם בשיטה זו לא "מפספים" כל מיני לכלוך ושאר ירקות שלא נוטים לצוף ומסתובבים להם במרכז האקווריום.

לכן אני מלחתחילה ניסיתי לחשוב על שיטה אחרת - שכמות מי הסינון תוכתב ע"י המים "הנופלים" המים הנכנסים לסאמפ ותווסת לכוח המשאבה ע"י כיונון בעזרת שיבר. הקידוח של המים היוצאים
יהיה במרכז האקווריום ללא פרה פילטר.
הבעיה היא כמובן בהפסקת חשמל.
בעצם זו הבעיה היחידה לפי מיטב הבנתי..
ואשמח עם תתקן אותי...
לכן על מנת לפתור בעיה זו חשבתי על מנגנון בדומה לאסלה ...אותו מנגנון מכאני שעובד עם מצוף כך שברגע שמים בסאמפ עוברים את המפלס הרצוי המצוף גורם לסגירת כניסת המים עד לחידוש
הפעלת ראש הכח.
הבעיה - שכל מנגנוני האסלה שמצאתי הם בעלי צינור בקוטר קטן מאוד ולא אפקטיבי.

לנושא אחר - אולי אפתיע את כולם כאן ואכתוב שלעת עתה האקווריום הנ"ל מיועד למים מתוקים ולא למי מלח..וחשבתי לעצמי שעם כבר אני משקיע באקווריום 1100 ליטר ...לך תדע מה יהיה בו בעתיד..חוץ מזה נשבר לי ממליון פילטרים חיצוניים שגורמים לחדר שלי להראות כמו מעבדת ניסויים של פרנקנשטיין...:}....
ובכלל מה רע בסאמפ שמסנן שבסופו של דבר טוב יותר....

תקן אותי עם אני טועה...

קובי
Wednesday 13/02/2002, 02:16
אין שום דבר רע בסאמפ - שבאמת מסנן המון והרבה יותר טוב מכל פילטר שלא יהיה. מה שכן - אתה לא צריך את הסקימר מכיוון שכמו שקובלט מגדיר זאת - סקימר למים מתוקים זה כמו תרופה שמחפשת מחלה ולא מוצאת.

לא אוהב את הרעיון הזה של חור באמצע האקווריום. זה מאד מסוכן ומאד לא בריא. זכוכית מבחינה פיזיקלית היא דבר שרוטט כל הזמן. למעשה זכוכית היא נוזל קשה מאד, אבל עדיין נוזל, והרטיטות שלה מאד איטיות ומאד בלתי נראות.
כשאתה שובר את הרטט שלה באמצע, ועוד במקום שיש בו לחץ לא קטן (עזוב אותך רוחב הזכוכית, אנחנו מדברים על לחץ ועוד פעם לחץ) ורטט קבוע של המים, יש לך נקודה חלשה שיכולה להשבר ביום מן הימים. נאמר את זה כך - מהחור הזה (על משקל צפון) תפתח הרעה.

באקווריום ריף מסודר וטוב, אתה לא תדאג במיוחד לקרקעית מכיוון שצי קטן של חלזונות, סרטנים ודגים דוגמת נזירון יסדרו לך קרקעית נקייה. שכבה דקה של חול, תפתח גם בקטריות אירוביות שיפרקו את מה שישאר ממה שלא נשאר. הריף יודע לדאוג לעצמו.

באקווריומים של מים מתוקים אתה יכול לנסות את המתודה הזו בצורה מעניינת - צבא של דגים שהולכים על הקרקעית, או לחלופין לובסטרים (דיר בלאק ! הם אוכלים את הדגים שחיים על הקרקעית אז או או). אתה יכוךל גם לגדל המון צמחים שיסדרו בשבילך קרקעית דיי נקייה בסופו של דבר.

בכל מקרה, אני חושב להתקין ראש כוח בחלק התחתון של האקווריום שלי, שיזרוק כל הזמן מים כלפי מעלה. זה יעזור לפילטרציה ללא ספק, ואם אמקם אותו מתחת לפרה פילטר, מים מראש הכוח ומתחתית האקווריום יעלו אל הפרה פילטר וממנו אל הסאמפ.

(מילת אזהרה - נשתדל ששום מלפפון ים לא יתקע בזה, מכיוון שכשהם בסטרס או כשכואב להם הם מרוקנים את הבפנוכו שלהם החוצה, יחד עם ריר רעיל מאד, ומחסלים את כל האקווריום).