צפה בגרסא המלאה : דחיית דג חדש על ידי דגים אחרים


בוני
Wednesday 06/02/2002, 22:44
בשבוע האחרון הכנסתי בשתי הזדמניות 3 דגי אלמוגיות חדשים.
לפני שהספקתי להגיד "ז'ק רובינזון..." כל יתרת הדגים הוותיקים קיסחו להם את הצורה (ואת הקרביים אחרי יום)!!
נכון , מדובר בדגים זולים , אבל עדיין זה צובט..
האם קיימת טכניקה להכנסת דג חדש תוך מניעת המצב שתארתי ?

קובי
Wednesday 06/02/2002, 22:57
וודאי - אבל זה לא קשור אפילו לדגי מים מלוחים. שיטת הכנסת דגים לאקווריום מאד פשוטה. ראשית כל מוטב שתאקלם אותם כמה זמן באקווריום קרנטינה עם מים זהים לאלו שיש באקווריום שלך (רצוי אפילו כאלה שהוצאת מן האקווריום הגדול).
לאחר שבוע או שבועיים של הסתגלות וחוסר סימני מחלה, אתה יכול להאכיל את הדגים באקווריום הגדול, להמתין כחצי שעה עד שעה (שלא יקשרו את הדגים החדשים שאתה מכניס להם עם האוכל שכרגע נתת להם), לכבות את כל האורות באקווריום, להכניס את הדגים ולהשאיר את האורות כבויים עד למחרת לפחות.

בהצלחה !!!

וד"א - אתה מכניס המון דגים במכה אחת - שלושה דגים בשבוע אחד, זה יותר מדיי דגים אפילו לאקווריום של מים מתוקים. בוודאי שבוודאי שיותר מדיי לאקווריום של מים מלוחים.

בהצלחה שוב!!

בוני
Wednesday 06/02/2002, 23:27
תודה רבה !

AYahoo
Wednesday 01/05/2002, 22:29
אצלי יש אקווריום נוסף שמחובר למערכת, כל דג חדש עובר שם... כאשר הדג אוכל ואין שום בעיות (יכול לנוע בין 10 דקות לבין חודש +) אני מעביר את הדג רק בחושך מוחלט אל האקווריום המרכזי, כאשר זה תלוי בסוג הדג.

עד עכשיו לא הייתה לי שום בעיה עם שום דג..

מכיוון ששני המרכיבים העיקריים אצל דג חדש הם התאקלמות למים והתאקלמות לדגים האחרים... שווה פשוט להפריד את הבעיות האלו ובכך ליצור התאקלמות קלה יותר.

קובי
Thursday 02/05/2002, 01:12
פיספסת משהו מאד מאד חשוב - טיפול נגד טפילים שרצוי מאד שתעביר כל דג לפני שאתה מכניס אותו לאקווריום. החסרון בשימוש ברפיוג'יום (ככה נקרא אקווריום קטן שמחובר למערכת של הגדול ונועד למלט דגים פגועים מהשאר) הוא שאתה בהחלט לא יכול לבצע בו טיפול קופר - אתה תהרוג את האמא של כל חסרי החוליות שיש לך או שיהיו לך אי פעם באקווריום הזה.

אני בעד קרנטינה.

AYahoo
Thursday 02/05/2002, 19:25
בוא נעמיד דברים על דיוקם.

דבר ראשון אני כן יכול לטפל בו מכיוון שיש לי ברז קטן ביציאה... ובכך אני מונע העברה של מים למערכת הראשית ומנתק לחלוטין את המערכות. (אמרתי לך יש לי ניסיון מעשי לא קטן)

בנוסף, לאקווריום הקטן הזה לא קוראים Refugim, באנגלית מתיחסים אליו כאל Hospital Aquarium.

Refugim זהו אקווריום המיועד למען גידול של פלאנקטון ואצות אכילות למיניהם כאשר הוא מחובר למערכת הראשית ונועד לספק מצע חול טוב ואוכל לאלמוגים! הוא דורש המון אור וכמה סוגי צמחים...

:wink: