צפה בגרסא המלאה : מערכת CO2 האם קיים סוג מיוחד של שמרים מומלצים?


avif
Sunday 03/02/2002, 10:34
ישנו מאמר שנכתב על מערכת CO2 שנוצרת ע"י שמרים וסוכר הקמתי ע"פ המאמר שבאתר DISCUS.CO.IL ,יש להוסיף כוס סוכר לליטר מיים
ולשפוך את תמיסת הסוכר למיכל של שני ליטר להתיך כפית שמרים לתוך כוס מיים חמים ולהוסיפה לאותו מיכל, להוסיף מיים לתוך המיכל עד אשר יתמלא שלוש רבעים ממנו יש גם ממליצים על כפית סודה לשתייה ולחכות 24שעות ובכן,לא קרה כלום!!שום CO2 במה שגיתי ? הכנסתי צינור אטמתי בסיליקון הוספתי אבן אויר בסוף ושום דבר לא קרה יש לי אקווריום צמחייה לתפארת ודיסקוסים כי בנתיים עובדת אצלי הערכה של טטרה.אבל כדי לחסוך עלויות רציתי מערכת ביתית יכול להיות שיש עדיפות לשמרים מסויימים? התמשתי בכפית אבקת שמרים

fish in heaven
Sunday 03/02/2002, 12:24
אני אגיד לך את המידות שאני משתמש בהן
חצי כפית שטוחה של שמרים (שמרי-בזק באים בשקית לבנה עם פס אדום, השמרים בצורת גרגרים, עולה כ3 ש"ח - חשוב לבדוק שזה בתוקף)
350 גרם סוכר

לוקח בקבוק ליטר וחצי שופך פנימה את הסוכר עם מים, ממלא את הבקבוק כמעט עד הסוף ואז מוסיף את השמרים ומערבב.
אפשר לשחק עם הכמויות, וגם להוסיף סודה לשתייה. אבל זה לא קריטי.

בקשר לסוג השמרים, השתמש באלה שאני ממליץ, הם נמצאים כמעט הכל חנות.

עוד בדיקה חשובה היא לוודא שהבקבוק אכן אטום.

avif
Sunday 03/02/2002, 15:44
קודם כל תודה רבה!
מהי כמות הבועות של ה CO2 שיוצאת מאבן האוויר?
והאם אני יוכל להלביש את המערכת הביתית על הדיפיוזר של טטרה (הירוק הזה)?

fish in heaven
Sunday 03/02/2002, 16:56
לא אמורה להיות בעיה להלביש על דיפיוזר - זה אפילו עדיף.
בקשר לכמות הבועות, זה תלוי כמה שמרים אתה שם ,יותר שמרים = יותר בועות בזמן קצר יותר. צריך לזכור גם שהגרף של מערכת ביתית הוא בהתחלה תפוקה מעטה, עולה לשיא, כעבור יומיים שלושה. נשאר שם, לפסק זמן מסויים, ואז יורד בהדרגה בשמך יומיים שלושה. לעומת CO2 מסחרי שמתחיל במלוא הכוח, עד שהוא נגמר ואז יש ירידה חדה.

תמר
Sunday 03/02/2002, 16:56
יש פרט שכל עקרת בית יודעת, וזה ששמרים אסור לשים במים חמים מאוד, כי הם נהרסים.
את השמרים מערבבים במים פושרים, כאלה שאתה יכול לגעת בהם בלי בעיה.

ודבר נוסף בעניין האטימה: כאשר קודחים חור ומכניסים בו צינור, קשה לאטום עם סיליקון, הצינור מחליק וכדומה.
אני השתמשתי בפלסטלינה, וזה אוטם מצויין. למיטב ידיעתי הפלסטלינה לא מתרכבת עם החומרים שבשמרים, מה גם שהם לא אמורים להגיע עד לצינור עצמו, כי אז זה גורם לגלישה.

קובי
Monday 04/02/2002, 01:40
כמה הערות חבר'ה:

1. יש לי באתר הוראות מצויינות לבניית מערכת פחמן דו חמצני (סתם, הגיע הזמן שמישהו יזכור שגם שם יש את המערכת הזו... נעלבתי :wink: )

2. מסתבר שככל שהתערובת מרוכזת יותר, במקום 3/4 מים כמו שמומלץ במאמר אותו קראת, חצי בקבוק מלא בכל התערובת כולל המים, כפי שאני ממליץ במאמר שלי - השמרים עובדים טוב יותר, ומשום מה, לאורך זמן רב יותר. זה מניסיון ד"א.

3. במקום שמרי בזק, קנה קוביות של שמרים קפואים. רבע קובייה כזו, במים פושרים תבטיח לך תפוקה נאה מאד למשך עשרה ימים ואף יותר, תלוי בטיב המים שלך.

4. אם לא משתמשים בשמרי בזק ולא ממלאים יותר מחצי בקבוק מים, אין כל כך צורך בסודה לשתייה, מכיוון שהיא נועדה למנוע את התסיסה "הכבדה" שיוצרים שמרי בזק בתרכובת עם הסוכר. השימוש הנוסף של הסודה לשתייה הוא כ"מווסת" של כמות פליטת הפחמן הדו חמצני. במקום שהכל יצא לך בחמישה ימים בכמות מסויימת, הפחמן הדו חמצני נפלט במשך 10 ימים בחצי כמות כל פעם.

5. אין צורך באיטום (למרות שאחלה רעיון, תמר): קודחים חור מעט יותר קטן מקוטר צינור האוויר, ומושכים את הצינור בכוח עם שפיץ פלאייר דרך החור. האיטום במקרה הזה מושלם. בכל מקרה דבק סיליקון הוא בעייתי מכיוון שהוא לא טוב לדברים *נעים* וצינור שעובר דרך פקק שכל הזמן נפתח ונסגר הוא בהחלט דבר *נע*. או שתשתמש בשיטה של תמר, או שתחפש לך מלט לאקווריום (יש דבר כזה, טוב מאד אם אתם מתעסקים בפלסטיקה מתקדמת ובבניית מערכות "כבדות" לאקווריום שלכם, אבל קשה להשיג בארץ וחבל. אני חושב שניתן להשיג מתוצרת GBL באלמוג דגי נוי, בראשל"ץ).

הערה נוספת בנוגע לשאלתך הראשונה: השמרים הטובים ביותר לבניית מערכת פחמן דו חמצני, הם שמרי תסיסה לאלכוהול: עובדים יותר חזק ולאורך זמן רב בצורה משמעותית.. הם מאד נפוצים בתעשיית היין והבירה. מסיבות כלשהן אני לא מצליח למצוא כאלה במכולת השכונתית (מעניין למה...). למי שיש קרוב יינן, או אפילו בני משפחה/חברים שעושים יין בבית ויודעים איפה אפשר למצוא את השמרים הללו, שיספר :smile:.

תמר
Monday 04/02/2002, 09:45
יש חנות בהרצליה פיתוח שמתמחה בתעשיית יינות ומשקאות אלכוהוליים (ומי שרוצה הדרכה בעניין יכול ללכת לשם).
אני לא זוכרת את הכתובת, אבל יש לי טלפונים:
פיליפ לוין: 9557689-09
סלולרי: 450399-052
החברה שלו נקראת accadia trading

דרך אגב, חוץ משמרים ניתן להשיג אצלו גם בקבוקים להתססה. אולי זה יתאים גם למערכת ה-co2

avif
Monday 04/02/2002, 09:53
תודה רבה לכולם !
עזרתם לי מאוד.