צפה בגרסא המלאה : דיסקוסים


Thursday 01/05/2003, 12:45
לא שאני הולך לקנות דיסקוסים(אין מקום באק'), אבל רציתי לדעת(אפשר אפילו לפתוח דיון קטן), מה הסכנותהחסרונות בקניית דיסקוסים מחנויות ומה היתרונות בקניית דיסקוסים ממגדלים פרטיים.

Judas
Thursday 01/05/2003, 13:49
דיסקוסים ממגדלים פרטיים רגילים לאיכות המים שלנו ,מיובאים לא.
ממגדלים פרטיים אפשר לראות את ההורים ולדעת את האיכות ע"י כך,מיבוא לא .
סכנות המעבר/מחלות קיימים ממיובאים ברמה הרבה יותר גדולה.


Judas

Thursday 01/05/2003, 15:05
אבל אם רואים בחנות דיסקוס קטן(שכבר קיבל את הצבע) ומבחינה חיצונית לא רואים משהו לא בסדרמשהו חריג, איך אפשר לדעת אם בכל זאת לא יהיו איתו בעיות?(שמעתי על מושגים כמו עוכבי גדילה, נתינת הורמונים...-מה זה אומר? , זה קורה גם אצל מגדלים פרטיים?).

ערן 5
Thursday 01/05/2003, 18:07
יש מגדלים שנותנים הורמונים בשביל להכניס צבע לדגים זה פוגע בהתרבות וגם בגדילה

Wild Blue
Friday 02/05/2003, 00:47
כמו שכתבו יש מגדלים שנותנים לדגים שלהם הורמונים (אם אני זוכר נכון טסטוסטרון (הורמון המין הזכרי)) הורמון זה גורם להאצת וחיזוק הופעת הצבע הכחול בדג.
לרוב דג שקיבל טיפול בהורמונים יתפתח להיות דג אגרסיבי לרוב לא יגדל הרבה אך יש סיכוי שצביו יהיו חזקים ויפים.
דג מעוקב גדילה זה דג שמסיבה כל שהיא; גידול שגוי, מזון לא מספק, בעיות בהעברה, טיפול הורמונלי, סטרס ועוד. לא גדל כמו שצריך ונשאר "תקוע" בגודל מסוים. דג שכזה יכול להיות מכוער מאוד או יפה באופן יחסי, לרוב עיניו יהיו גדולות מהרגיל לדג בגודל שהוא נמצא בו, וכן גופו יהיה הרבה פחות גמיש ומצבו הכללי לרוב יהיה יחסית ירוד.
יש מגדלים שנותניםלדגים שלהם מזונות טבעים מחזקי צבע לרוב דגים אלו הם בריאים אבל הם יכולים להיות גם אחד מהנ"ל בכל אופן לרוב לאחר מספר שבועות שהדג לא מקבל את המזון עם מחזק הצבע שקיבל אצל המגדל הצבע שלו לרוב דועך ונחלש.

דגים קטנים עם צבע רב (דג בערך באורך של פחות מ5-6 ס"מ) יש סיכוי שקיבל משהוא שיעודד את הצבע לרוב דגים כאלו לא תמיד יגדלו כראוי.

בכל אופן ממגדל פרטי שמרבה ומגדל את דגיו בארץ לרוב ענין ההורמונים ומחזקי הצבע הינו מאוד לא נפוץ והדגים הצעירים חזקים ביותר לרוב הם אינם מתבלתים בצבע רב בצעירותם אך הם הינם מלאי פוטנציאל לצבע רב בעתיד ולהפוך לדגים חזקים ועמידים מאוד.

Friday 02/05/2003, 14:10
תודה רבה!