צפה בגרסא המלאה : החתול שלי רואה אותי עין בעין ?


קובי
Wednesday 19/03/2003, 21:28
אני זוכר מחתולים קודמים שגידלתי ובכלל מהיכרות עם התנהגותם של חתולים, שהם לא ממש אוהבים להסתכל לתוך העיניים. זה מביך אותם, זה גורם להם להתרחק. לפעמים הם מנסים לתקוף, או שהם מסבים את מבטם. בכל מקרה - זה לא עובר בשקט.

והנה דווקא שנף החתול שלי פיתח לו תכונה מוזרה. הוא יכול לשבת דקות ארוכות ולנעוץ בי עיניים בוהות. פשוט מסתכל לי לתוך העיניים. לפעמים אני יורד לרצפה ומסתכל עליו במודגש חזרה ואנחנו מסתכלים אחד על השני. אין תגובה - לא לחיוב ולא לשלילה. הוא לא מנסה לאיים עליי, או לתקוף אותי, או להראות שהוא הגבר. הוא גם לא מנסה לברוח ממני או להסב את מבטו. לפעמים הוא בוהה בי ואז בא לקבל פינוק. או שהוא הולך לשבת בפינה האהובה עליו (אני מניח לו כיסא מול החלון כדי שהוא יוכל להסתכל החוצה). לפעמים אני מקרב אליו את העין לכדי מספר סנטימטרים בודדים והוא פשוט מחכך את האף שלו על הלחי שלי. חתול ידידותי במיוחד.

אני יודע בוודאות רבה שהוא לא עיוור ומלבד הקטע עם העיניים הוא חתול רגיל לחלוטין.
יש לכם דעה ?

street cat
Wednesday 19/03/2003, 22:03
אני חושבת שזה יכול להיות מפני שיש בניכם קשר חזק ואולי יכול להיות שהוא חתול חכם והוא מבין שאתה לא חתול ושאתה לא מאיים בצורה הזאת.

חתולי החצר שלי לא אוהבים נעיצות עיניים ואם אני יוצרת מבט ממושך או שהם בורחים ממני או שאפילו חלק מנסים להיות גיבורים ולתקוף אותי [כמובן לא ממש להתקיף כי הם לא ישרטו אותי בכוונה].

shoonra
Wednesday 19/03/2003, 22:13
חתולים נוהגים לבצע קשר עין ממושך עם בני אדם , במידה שהם לא רואים בהם איום-אני מניח שזה חלק מהסקרנות הטבעית שלהם, יש כאלו שטוענים שזה נסיון של החתול ליצור קשר טלפטי עם בני האדם (דיברתי גם עם אנשים שטוענים שכך החתול שלהם מדבר איתם...)
קורה לי לא פעם שאני "אובד" בתוך מבט חודר של חתול למשך דקות ארוכות ומפסיק רק כי לא נעים לי מהאנשים בסביבה... :cool2: ,
התכונה הזו , לדעתי , רק תורמת למסתורין ולהדר של בעל החיים הזה...

fish in heaven
Thursday 27/03/2003, 15:05
אצלי החתולה שלי נועצת מבט או :
מפריעים לה לישון
היא רוצה אוכל (בעיקר שמישהו אוכל יוגורט)