צפה בגרסא המלאה : לבקשת דניאל - לפתוח בעץ חדש... :-), לעמירם


צב ים
Tuesday 09/10/2001, 16:26
לא היה לנו היכן לשים את הסילבר דולר, וגם לא רצינו לתת אותם לחנות, כי הם שלישייה והם קשורים מאוד אחד לשני ואם יפרידו ביניהם, זה לא ייגמר בטוב.

ממה ההסתייגות שלך נובעת?

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: צב ים בתאריך 2001-10-09 09:27 ]</font>

קובי
Wednesday 10/10/2001, 00:20
למיטב ראייתנו, הסילבר דולר לא אוכלים שום דבר שמה. אנחנו דואגים להם למזון ירוק והם בסדר עם זה :-) .

עמירם ש.
Wednesday 10/10/2001, 06:51
סילבר דולרים ידועים כאוכלי צמחים היסטריים.

מניסיון אישי: לפני די הרבה שנים, כשעוד לא הכרתי את הדג, קניתי להקה קטנה, ותוך שבוע לא נשאר לי אף צמח אחד בגובה של למעלה משני ס"מ. הם זללו הן את כל סוגי הצמחים שהיו לי בלי יוצא מן הכלל, והחזרתי אותם בבושת פנים לחנות.

מן האינטרנט:

AquariaCentral: "... המיכל אמור להיות מקושט בעצים ובצמחים, אף שיש צורך להשתמש בצמחי פלסטיק עקב היותם אוכלי צמחים".

WetWebMedia: "... צמחים חיים הם ייתרון ממשי, אבל יש להפריד אותם באמצעות מחיצה (פעם ראיתי סילבר דולר גדול אוכל צמחי יבשה מחוץ למיכל באקווריום של וילהלמה בשוטטגרט, גרמניה...), לשתול אותם במיכל נפרד הצמוד לגב מיכל הדגים, או במיכל הקשור למיכל הדגים כאשר רק המים עוברים הלוך ושוב".

אם הסילבר דולרים שלכם לא אוכלים את הצמחים, אני יכול לחשוב רק על שתי אפשרויות: ייתכן שבמקרה אין לכם צמחים שהם אוהבים (אנוביות?), או ייתכן שמה שיש לכם זה לא ממש סילבר דולר - יש הרבה דגים די דומים (הם כידוע קרובי משפחה של הפירנאות והפקואים).

קובי
Wednesday 10/10/2001, 10:21
הם סילבר דולר !

אם הם היו פירנאות, היינו מרגישים שנעלמו לנו כמה דגיגים פה ושם. חוצמזה שהם לא מפגינים אגרסיביות כלשהי כלפי דגים אחרים - גם לא קטנים מהם. הם פשוט עוסקים בשלהם (שזה להסתובב הרבה הלוך ושוב ולעשות עם הפה כאילו הם מדברים - למי שיש סילבר דולר, שמתם לב שהם עומדים אחד ליד השני ומניעים את הפה במהירות ?).

בנוגע לצמחייה - יש לנו ולסינריה (שחבל שהם לא אוכלים אותה, כי היא מתפשטת), יש לנו אנוביאסים (עם עלים קשים לאללה). יש לנו חרב אמזונאס, שהוא צמח עמיד מאד, וקבומבה שנראית כאילו היא אחרי האסון בצ'רנוביל - בגלל הגורמים הננסיים.

לגבי פקו - אני מחזיק את הסילבר דולר'ס הללו כמעט שנה (הם היו שלי לפני שהם הועברו לאחר כבוד לאקווריום של רעות) והם גדלו בערך ארבעה סנטימטרים - מהידע שלי, פקו גדלים הרבה יותר, ומהר יותר.

עמירם ש.
Wednesday 10/10/2001, 10:46
לא אמרתי שהם פירניאות או פקואים. אמרתי שהם מאותה משפחה (זה כמו להגיד שדיסקוס הוא ציקליד). בכל מקרה יש כמה דגים שונים העונים רשמית לשם "סילבר דולר".

באקווריום שלי הם חיסלו את הוליסנריות והקבומבות תוך שבוע, והם היו די קטנים.

אני שמח ששלך חיים בשלום עם הצמחים. מה זה משנה איך קוראים להם - העיקר שאתם מרוצים.