צפה בגרסא המלאה : קציצות שאני מכין לבד


קיפודג
Tuesday 12/11/2002, 20:22
דג זאב כתב : קציצות שאני מכין לבד

אדוני , תפריט בבקשה , אילו דגים אוהבים את האוכל ואילו נמנעים , ואם יש חומרים קשים להשגה אז בבקשה פרט תחליף או מקור להשגה.

תודה

קובי
Wednesday 13/11/2002, 03:05
אהלן קיפודג ! תודה על ההתעניינות ואני אפרט בשמחה את הקציצה שאני מכין. מילת הערה קטנטנה לגבי הקציצה - אלמיניסטר העביר הרצאה יפייפיה על הכנת קציצות כאלה במפגש שהיה ביום שני ! חבל שלא באת :wink:


(הקציצה למעשה נמצאת בקישור הזה ואפשר לקרוא על אופני ההכנה וכו').

עקרונית יש בקציצה לב בקר (שהוא מזון עשיר מאד בחלבונים אבל "נקי" מסיבי שריר ושומן (יחסית). קל מאד להסיר את השומן מן הלב ואפשר לבקש מהקצב שיעשה את זה בשבילך וכן, שיטחן לך את הלב.


לבסיס הזה אפשר להוסיף למעשה את כל מה שאתה רוצה ומעוניין לתת לדגים שלך. אני למשל מוסיף קצת קוואקר, אפשר להוסיף אצות (למשל, אצות נורי טחונות - אלו אצות של סושי שקונים בכל מעדנייה בתל אביב), ירקות כגון חסה, אפונה ירוקה, תרד (מומלץ מאד!!), ברוקולי וכמובן - כמה שיניים של שום. לתערובת הזו אתה יכול להוסיף כדור אחד של צנטרום (אני חושב שאלמי אמר שכדור צנטרום לקילו מזון זה המינון הנכון, הבריא והאפקטיבי ביותר - והוא ברר את זה עם אשתו, רוקחת קלינית). לתוספת של כל הויטמינים (טחון היטב, כמובן), אפשר להוסיף קצת פפריקה שמחזקת צבע אדום ואפשר להוסיף בשר דג רזה או בשר ח"ח (אפשר לקנות שקית שרימפסים למאכל בסופרים לא - כשרים או במעדניות של עולים מברה"מ, אפשר לקחת כובעים סיניים מהים, לקלף ולטחון) ולסיכום, למרות שאני לא בטוח בעצם מה הטעם עם כל הויטמינים והדברים הטובים שכבר דחפנו - אפשר להוסיף פנימה כמות קטנה של מזון דגים עשיר (דוגמת אנין נון).

אני משתמש כמעט בכל מה שאמרתי לך למעט הח"ח.

את כל זה משטחים דק דק ומכניסים לשקיות סנדוויצ'ים עם סגירה הרמטית (ריץ' רץ' שכזה) ולהקפאה. שבור חתיכה כמה פעמים ביום (נגיד, 3) ערבב עם מעט מים בכוס פלסטיק חד פעמית וחלק את הכמות - על פני מספר דקות (נגיד שליש כל דקה).

אתה לא תאמין - דגים צמחוניים כמו ליניאטוס שידוע בבררנות שלו במזון טורפים את האוכל הזה. אין לי דג שלא אוכל את זה. לא דיסקוס, לא הקופרבנד, אף אחד לא אומר לזה לא. המזון הזה ממש פותח להם את התאבון ואפילו האלמוגים חוגגים.

אגב - אופן ההכנה מופיע בצורה מסודרת בקישור הבא באתר שלי:

http://www.aquariamania.com/frozenfood.html