צפה בגרסא המלאה : סרטן נזיר


sakasaliba
Friday 08/11/2002, 21:30
במסגרת עבודתי בביולוגיה בבית ספר, לקחתי שני סרטני נזיר מהים, והכנסתי אותם לתוך בקבוק עם כמה אצות, לאחר כיומיים-שלושה מת :( הסרטן הקטן מבין השניים (פשוט היה מחוץ לקונכיה ללא ניע), ואילו הסרטן הגדול שרד .
מאוחר יותר הסרטן הגדול אכל את הסרטן המת .
מישהו יכול לספק לתאור שהבאתי הסברים ?
בנוסף, היתי מעוניין שתפנו אותי למידע על סרטני הנזיר .

בתודה מראש,

קובי
Saturday 09/11/2002, 00:55
אני יכול לתת לך את ההסבר המתבקש לשאלה "מדוע אכל הסרטן החי את הסרטן המת". קניבליות היא דבר נפוץ מאד אצל סרטנים (אגב מי שאמר שרק בני אדם מסוגלים לאכול את בני מינם, היה אידיוט) וסרטנים הם "מנצלי הזדמנויות" ידועים. הם חוטפים את מה שהם יכולים לחטוף - אם זה דג שעומד קרוב מדיי, או פירורי מזון שנפלו על הקרקעית, או יצור חי שמת ונרקב - כל אלו מהווים ארוחת שחיתות לסרטניך. אחד השימושים הנפוצים יותר בסרטני נזיר באקווריומים מקצועיים - הוא בעיקר כ"מנקה". כלומר - מסלק שאריות מזון שנפלו על הרצפה והדגים איבדו בהן עניין, על מנת שהן לא ירקיבו ויזהמו את המים.

לשאלתך הראשונה - מדוע מת הסרטן הקטן, דרושים יותר פרטים אלמנטריים:
1. מה נפח הבקבוק ?
2. אילו אצות נתת להם ?
3. בהנחה שהכנסת לבקבוק פילטרציה כלשהי - פירוק חלבונים וכל הדברים האחרים הנדרשים לתחזוקת בעלי חיים ימיים - מה הם ? (אגב, אם לא דאגת לפילטרציה, התשובה הפשוטה ביותר היא שהסרטן מת מזיהום חריף במים שנובע מאמוניה ומחומרים שאינם מתפרקים ללא פילטר ומפרק חלבונים טוב).

sakasaliba
Saturday 09/11/2002, 05:53
לא דאגתי לפילטרציה :(
אני כועס על עצמי :x

המון תודות לך על המידע והעזרה !
באמת עזרת לי המון ! :up: