צפה בגרסא המלאה : 2 שאלות בנושא חול חי


dror
Monday 28/10/2002, 11:57
1. מה הסימנים שאכן החול החי מתפקד ועוזר בפילטור הביולוגי (אם בכלל) ?
2. האם צריך לטפל בחול חי ? תוספים ? שאיבת רפש ?

קובי
Monday 28/10/2002, 17:41
היי דרור וברוך הבא לפורום.

לגבי שאלותיך:
1. קשה לראות שהחול החי אכן חי ועוזר לפילטרציה, אין שום סימנים מכיוון שהאמוניה איננה נראית לעין וגם פירוק האמוניה לניטריט ולניטראט איננו נראה לעין. הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בגורם מתווך - ערכת בדיקה למים מלוחים, כזו שנותנת לך את התוצאות של אמוניה, ניטריט וניטראט תעשה את העבודה אבל גם אז לא חד משמעית לחול החי אלא לגבי כלל הפילטרציה באקווריום.

. 2ראשית כל - כיצד יוצרים חול חי ? לוקחים חול "מת", מפזרים באקווריום, מניחים עליו את המסלעה עם סלעים חיים (שידביקו אותו עם הזמן) ומאכילים בשלב ההרצה ההתחלתי של האקווריום הריק במזון שוקע בכמויות מאד קטנות ובתדירות מאד קטנה, נאמר פעם בשבוע בערך.
ניתן אגב לעודד את התפתחות החול החי בכך שתוסיף מספר כפות או אפילו כוסות של חול שתיקח ממישהו עם אקווריום מבוסס.

טיפול בחול החי יכול להיות שאיבת רפש עדינה על מנת לסלק שאריות לכלוך, בתדירות נמוכה. יחד עם זאת, אם יש לך אקווריום גדול ועמוק זה יכול להיות כאב ראש לא קטן. אבל הטבע דאג לספק לך את הפיתרון האידיאלי בדמותם של חלזונות "טורבו", סרטני נזיר (שאני אישית לא אוהב, הם מזיקים לאלמוגים, אבל איש איש וטעמו), דגים חופרי קרקעית (לדוגמה, גובי) ושרימפים.

קיפודג
Thursday 31/10/2002, 12:04
גם תולעים מתחפרות ( שנמצאות בכל חוף ים ) מתאימות לניקוי החול.

ניקח רשת דייגים בעלת חורים קטנים או נפה ובעזרתה ננפה את החול עד שישארו רק התולעים ( הן גם מצויינות לפתיונות לדיג ).

קובי
Thursday 31/10/2002, 14:07
קיפודג - אני מאד מעוניין למצוא תולעים כאלה (בתקופת הסרטנים שלי, הם גמרו לי את כולן) וכעת יש לי פחות "חופרים" ממה שאני רוצה. כיצד הן נראות ? (תאמין או לא, מעולם לא ראיתי אבל ידעתי שהן שם כי ראיתי את תילי העפר שהן השאירו באקווריום). האם יש נקודה מסויימת בחוף שממנה אפשר להוציא תולעים כאלה ?

dolphitec
Thursday 31/10/2002, 15:08
היי קובי!

הן נמצאות בהמוניהן בעיקר בחופים שבפריפרייה וכמעט שלא תמצא אותן מול חופי ת"א ראשל"צ וכיוב', תצטרך לצאת לכיוון געש צפונה ואפילו מכמורת.

כל שעליך לעשות הוא לחפור בחול שנמצא בקו שבירת הגלים עד לעומק של 40 ס"מ (בחול) הן נמצאות במים עד לעומק של 0.5 מ' בערך.

סנן אותן בעזרת נפה של קוס קוס או רשת בנין.

הן ורודות באורך של כמה ס"מ (מ1 עד 15 ס"מ).