צפה בגרסא המלאה : דיווח התקדמות לנאנו ריף


קובי
Tuesday 11/12/2001, 23:12
אוקיי - אני עדיין לא מחזיק שום דבר ביד - הכל ברמת התוכניות (ממספר סיבות שהכלכלית היא הראשונה שבהן ומיקומית היא השנייה שבהן. בקיצור אין כסף ואין מקום).

הרעיון העיקרי הוא לבנות נאנו ריף - עם אקווריום בהזמנה מאפללו (150 שקל, אקווריום באורך 60, רוחב 40 גובה 30) - עם חור בצד.
אני צריך עוד לדבר עם כמה מומחים לנושא לגבי איטום וארגון החור הזה עם צינור. הבנתי שצריך לבנות מסביבו קופסה - שמשגיחה שגובה פני המים יהיה תמיד מעל פתח הצינור - רק מים שגולשים מעל הקופסה הזאת נכנסים לצינור.
בכל אופן המים ירדו משם לטריקל פילטר שכבר התחלתי לתכנן ברצינות מאקווריום 36 ליטר (ההוא, הישן שיושב בחצר) - שתהייה בו מערכת צינון (אוורור ואיוד של המים) , סקימר מעשה ידיי להתפאר,כנראה שגם מגדל "יבש רטוב" מעל הפילטר - אבל אני לא בטוח לגבי הנושא הזה. מה שמעניין בכל הסיפור הזה הוא שהכל דורש בסה"כ להדביק זכוכיות מבפנים - כי אקווריום כבר יש לי. כמובן שזה דורש תיכנון, זמן, ודבק סיליקון (הדברים האלה נדבקים לידיים וזה פשוט זוועה, בפעם הקודמת הייתי צריך לשפשף את הידיים בצמר פלדה עד שדבק הסיליקון ירד).

עמירם ש.
Tuesday 11/12/2001, 23:44
אז לך לסופר, קנה כפפות חד-פעמיות (מפלסטיק דק שקוף כזה), והסיליקון יידבק לכפפה.

קובי
Wednesday 12/12/2001, 02:07
הבעייה עם כפפות (במיוחד כשאתה עובד עם דברים חלקלקים כמו זכוכית) היא שהן מסרבלות אותך לאללה. חלק מהעבודה עם דבק סיליקון דורשת לעבור עם האצבע על נקודת ההדבקה כדי להדק ולהחליק את ההדבקה, לאיטום טוב יותר. אין ברירה. אלא אם מישהו מעוניין להשאיל לי אצבע ? :-) .

הבנתי סוף סוף את הרעיון של ה OverFlow - מדובר בעיקרון דומה לזה שיש בשירותים - אם פני המים עולים, הם דוחפים מים החוצה כמו כשמורידים מים בניאגרה. הבעייה היא שבאקווריומים גדולים לא רואים את זה כל כך, ובאקווריומים קטנים זה ממש בולט ולא הכי יפה...

מדובר בצינור שמחובר בין שתי קופסאות - שפתוחות כלפי מעלה. אחת מחוץ לאקווריום ואחת בתוך האקווריום. המים מגיעים לקופסה שבתוך האקווריום, עוברים לצינור סיפון שעובר מעל דופן האקווריום - שמלא דרך קבע במים - לתוך הקופסה שבחוץ - שם פיית הצינור קצת יותר נמוכה מזו שמכניסה מים מתוך האקווריום.
בקופסה שבחוץ יש חור בקצה שלה - והחור הזה נמצא בגובה פני המים הרצוי. אם פני המים עולים מעל גובה החור, הם מחלחלים החוצה. אבל בשביל מה כל הסיפור הזה אם אני יכול לקנות אקווריום עם חור בדופן שלו ? בלי קופסאות ובלי נעליים ? :-)

קובי
Thursday 13/12/2001, 04:33
לא חושב שעדיף לי להשקיע במקרר משומש - זה נשמע למען האמת כמו רעיון זוועתי. אתה יודע כמה רעש הם עושים ? ואם כבר - אתה יודע כמה הם יקרים ? ואתה רוצה שאני אקח מקרר בשביל אקווריום של 70 ליטר ?? למה מה ? אני בעונש ? :-). אין צורך בזה - מסתבר שאפילו מאווררים על מכסה האקווריום יכולים לצנן אותו ברמה מספקת (בערך 2 - 3 מעלות למאוורר).

קריב קריבנסיס
Tuesday 18/12/2001, 00:38
אם אתה רוצה דוגמא יפה ורעיונות לנאנו ריף
סע לדוליטל ברחובות יש לו שם נאנו ריף באקווריום של בערך 200 ליטר...

קובי
Tuesday 18/12/2001, 06:11
בגודל הזה כבר לא מדובר בנאנו ריף. שמע - החוקיות של הנאנו ריף היא: קטן, מצומצם, מינימליסטי, חסכוני. הרעיון הוא שאפשר לקיים מערכת ביולוגית מצומצמת מאד, באמצעות בסיס קבוע של החלפות מים, עם שניים שלושה דגים, שושנת ים וכמה אלמוגים. זה ממש קמצוץ מהטבע (וזה הרבה יותר קשה להחזקה וגידול מהרבה סיבות - אבל בעיקר בגלל שמדובר בגוף מים כל כך קטן).

בכל מקרה - קו ההפרדה בין נאנו ריף למיקרו ריף עובר ב - 20 גאלון (מתחת זה נאנו). ראיתי נאנו ריף של 10 ליטר (שזה בדרך כלל הקטן ביותר שניתן להחזיק) וראיתי נאנו ריפים של 100 ליטר (שזה הגדול ביותר שניתן להחזיק בלי שממש תצטרך סקימר, צ'ילר, סאמפ רציני וכו' וכו').

קריב קריבנסיס
Tuesday 18/12/2001, 22:29
אם זה לא נאנו ריף אני חושב שהוא מוכר שם אלמוגים...
יש לו שם גם דגים למכירה הייתי ממליץ לך ללכת אליו הוא גם יתן לך הסבר וגם תוכל לקנות שם אם אתה רוצה...

קיפודג
Wednesday 19/12/2001, 00:19
באקלים הישראלי לא ניתן לגדל שושנות באקווריום ללא קירור (אלא אם כן מקורם הוא בים התיכון) , וכששושנה מתה כל האקווריום מת.

חבל על כאב הלב.

ולדעתי חבל בכלל לגדל אקווריום ריף של פחות מ - 200 ליטר , ניסיתי ולא הלך (האקווריום הלך).

ננו ריף נחמד למדינות קרירות ולא לקיץ הישראלי בו חום המים יכול בקלות להגיע ל - 32 מעלות שהם לפחות 4 מעלות מעל המקסימום המותר לשושנות (28 מעלות) ו - 8 מעלות מעל הרצוי.

elminister
Wednesday 19/12/2001, 06:41
הייתי שמח לקבל סקירה מקצועית (ואני מאמין שאני כותב בשם עוד משתמשים)
על המושגים המאפיינים אק' מיים מלוחים...
כמו סקימר, צ'ילר, סאמפ , שלי לא אומרים כלום והייתי שמח להרחיב את הידע בנושא זה...
רצוי אגב לפתוח עץ נפרד...
וכל אחד יוסיף את הידע והניסיון שלו...
לי אישית אין לא ידע ולא ניסיון והייתי שמח כאמור להסבר בסיסי...
סליחה על הבורות...אבל הודאה בחוסר ידע היא השלב הראשון לצבירת ידע...
ELMINISTER