צפה בגרסא המלאה : דיסקוסים: הצאצאים נטרפו על ידי הוריהם לאחר שעזבו את העלה....


ויקטור
Friday 04/10/2002, 13:04
שלום !

לא מזמן קרה לי מקרה מצער מאוד, לאחר שזוג דגי דיסקוס הצליחו להפרות כמות די גדולה של בצים ואף הובילו אותם עד לשלב הבקיעה, שמרו על הדגיגים, העבירו אותם מצמח לצמח, וכל הזמן הזרימו להם חמצן עם סנפיריהם ..... פשוט זוג מופלא ודואג מאוד. ממש "הורים טובים" עד שהדגיגים החלו לעזוב את העלים וניסו להצמד אל הוריהם.
ההורים כל הזמן ניסו להחזיר את הדגיגים לצמח אך כאשר ראו שאין הם נצמדים ושאין ביכולתם להשתלט על הכמות הגדולה של הדגיגים הם פשוט אכלו אותם ...

למה? מה קרה ? או מה לדעתכם יכול היה להביא זוג כזה של הורים לקניבליזם כזה ?

כל עצה, רעיון או דעה בנוגע למה השתבש תתקבל בברכה .

Wild Blue
Friday 04/10/2002, 16:36
בשביל לתת תשובה תובה כדאי שתספק עוד מידע על מה שקרה מסביב
על תנאי המים גודל המיכל
אם היו דגים נוספים באקווריום
איפה הוא מוקם (מבחינת גובה מהריצפה)

ועוד כל דבר שעולה על דעתך.

ויקטור
Friday 04/10/2002, 17:47
למרות שזה לא היה האקוריום בשביל הרבייה (אקוריום נוי) עדיין נוצר זוג והם הטילו ביצים
זה היה אקוריום משותף עם דג סקלר זקן בן 9 שנים ועוד 5 דיסקוסים
לאחר הופעת הביצים דאגתי לעשות מחיצה באמצע האקוריום בכדי להפריד בין הביצים וההורים לשאר הדגים אורך האקוריום הוא מטר גובה חצי מטר ורוחב 40 ס"מ כך שלאחר המחיצה נוצר חלל של 50,50 על 40 .
המחיצה לא הייתה אטומה והיא מרשת פלסטית עם פתחים וחריצים הקטנים מהביצים עצמן כך שהייה מעבר אוויר ומיים זורמים חופשי כמו כן באקוריום ישנם צמחים חיים ולא מפלסטיק. ועליהם הוטלו הביצים.
המיים היו בטמפרטורה קבועה של 30-32
לא היו הפרעות מבחוץ או משהוא שיבהיל את הדגים
הPH היה 5.8 קצת נמוך אבל לאחר הופעת הביצים לא רציתי לשחק עמו
האקוריום עצמו נמצא על סטנד (מעמד) בגובה 70 ס"מ
מקווה שזה יעזור ...

Wild Blue
Friday 04/10/2002, 17:55
אני חושב שמה שקרה זה שההורים נכנסו ללחץ בגלל שהיו הפרעות משאר הדגים באקוורים המחיצה אולי מנעה מעבר פיזי אבל נוככות שאר הדגים גרמה ללחץ ודאגה מצד ההורים. כמו כן יכול להיות שעקב כך שהאקווריום הינו אקווריום נוי שנמצא בצפיה בחלק מהזמן גם אתה יצרת הפרעה לדגים.
נסה אולי להפריד את הדגים למיכל נפרד בנפך של בערך 150 ליטר שבו יהיו לבדם עם פילטר ספוג בעל עוצמה חלשה. וגוף חימום ומצע הטלה. מומלץ להציב את המיכל בגובה יחסית גדול גובה צפיה במצב עמידה שבערך רק הקצה של הראש במעבר ליד האקווריום יבצבץ רק קצה הראש. דיסקוסים בזמן הרביה אינם אוהבים שדברים מפריעים להם מהצד או ממעל.

שוני ז"ל
Friday 04/10/2002, 18:30
לויקטור
אני לא מומחה גדול ברביה .אבל לפי שאלתך לגבי המזון אני חושב שאולי ....אולי....להורים לא היה מספיק מוקוס או שהתאורה היתה חזקה והדגיגים לא זיהו את ההורים .לפני הטלה ואחרי ההורים צריכים אוכל עשיר מאד כדי ליצר מזון לדגיגים.