צפה בגרסא המלאה : בניית אקווריום צמחייה שאלות...


motiyair
Tuesday 16/07/2002, 19:47
יש לי אקווריום זכוכית ( כמה חבל אבל ללא הפלסטיק מלמעלה ולמטה) 20 ליטר מלבני ( נראה לי שהוא 50 ס"מ) האקווריום מאוכלס בתושבים ( דגים) אני עובר עוד מעט דירה ומעוניין להפוך אותו לאקווריום צמחיה לתפארת מדינת ישראל מה אני צריך לעשות.
נ.ב.
אני מחפש אקווריום 25-30 ליטר עם פילטר חיצוני ( שנמצא למעלעה ליד המנורה ) מישהו מוכר?
בכל אופן תודה על העזרה מראש, מוטי.

Wild Blue
Tuesday 16/07/2002, 20:02
בשביל להקים אקווריום צמחיה צריך הרבה ניסיון באחזקת אקווריום בתנאים יציבים, כמו כן יש לדאוג למספר גורמים כמו תאורה נאותה ודישון (גזי וכימי) בנוסף יש להקדיש מחשבה לדגים לחצץ ולמיקום האקווריום.
ובשביל לעזור אנו זקוקים לעוד מידע בכדי לענות כראוי.
מה סוג הדגים שיש לך עכשיו?
איזה חצץ?
איזו נורה? (בעיקר סוג ספקטרום ועוצמה)
מה ההשקעה שאתה מוכן להיכנס אליה (כספית והן מבחינת זמן)?
וכן מה רמת הידע שלך באחזקת אקווריום.

בכל אופן ברוך הבא ובהצלחה.

נ.ב.
יש פורום מיוחד במערכת שמיועד למכירה וקניה של ציוד אקווריומים וכו' אנא פרסם מודעות מכירה וקניה רק שם כל הודעה שלא תמוקם במקום הנכון בהתחלה תועבר במקרה שזה יהפוך לכרוני היא תמחק לאלתר וללא הודעה.

motiyair
Wednesday 17/07/2002, 10:36
אוקיי נתחיל בזה שיחסית אני יודע לתחזק אקווריום ( יש לי אקווריום כבר שנתיים וקראתי המון חומר בנושא) יש ליא קווריום ( יחסית קטן לא? 20 ליטר 50 ס"מ) ומנורה ארוכה כזאת שקניתי בזמנו של JBL עלתה לי ממש יקר משהו כמו 120 ש"ח והיא נותנות אור של "שמש" כך לפחות רשום עליה, כמו כן היא מכסה לי את כל האקווריום. אז מבחינת אור אין לי בעייה. יש לי פילטר ממש טוב אומנם פנימי וגם הוא עלה לי ממש יקר ( לא קניתי חארטה) יש בו קצת פחם פעיל כך שהוא שומר על איזון. פילטר ביולגי אין לי! אני רוצה לשים טטרות באקווריום ( זה הכחולים עם הפס הכסוף או שקוראים להם קרדינלים?!?). זהו. תקציב זה קצת בעיה אבל בוא תגידו לי מה אני צריך ונמשיך משם.
תודה מראש, מוטי.

fish in heaven
Wednesday 17/07/2002, 17:28
הי מוטי
אם ברצונך ללמוד על צמחייה מומלץ לעיין בפורום ולראות מה נכתב, ונכתב הרבה. וגם לבקר באקווריה מאניה http://www.aquariamania.com ולקרוא שם מאמרים על צמחייה. כאשר יהיו לך שאלות יותר פרטניות נשמח לעזור.

asaf
Thursday 18/07/2002, 00:30
אוקיי נתחיל בזה שיחסית אני יודע לתחזק אקווריום ( יש לי אקווריום כבר שנתיים וקראתי המון חומר בנושא)

התחלתי בדיוק כמוך, קראתי הרבה באינטרנט, חשבתי שאני חכם בצורה שלא תאמן, ואז הגעתי לפורום שגילה לי את כל החורים שהיו לי בראש בכל מיני נושאים.
היה לי אקוריום גם כשנתיים-שלוש, ועד שלא גיליתי את המידע בפורום, עשיתי דברים שגויים ולא ממש ידעתי מה אני עושה, התבססתי על המוכרים ועל הספר "האקוריום" (שד"א, שגוי מיושן ומטעה בגלל חוסר דיוק בכל מיני קטעים.)
מאז צברתי הרבה מאוד ידע שלא ידעתי על קיומו קודם לכן. אני ממליץ לך לפני שאתה מתחיל לשתול משהו, תקרא "כמה" מאמרים (100 בערך :) ) ותברר לגבי דברים לא ברורים. אקוריום צמחייה דורש הרבה רצון והכסף לוקח גם חלק נכבד מאוד בנושא.
לך ללינק ש-fish in heaven נתן לך ותקרא את המאמרים הנוגעים לצמחייה, תאורה וכל הקשור לאקוריום ורלוונטי אליך.

יש לי אקווריום ( יחסית קטן לא? 20 ליטר 50 ס"מ) ומנורה ארוכה כזאת שקניתי בזמנו של JBL עלתה לי ממש יקר משהו כמו 120 ש"ח והיא נותנות אור של "שמש"

האקוריום שלך קטן מאוד, ואם אתה רוצה להקים אקווריום צמחיה לתפארת מדינת ישראל אז אתה צריך לקנות אקוריום גדול יותר. מינימום של 100 ליטר או לפחות בסביבות הגודל הזה.
המנורה נקראת מנורת daylight ולא שווה 120 ש"ח, אם אתה שואל אותי, aqua glo עולה בערך אותו דבר והרבה יותר טובה.
פה גם חשוב שתקרא מאמרים על תאורה לאקוריום.

יש לי פילטר ממש טוב אומנם פנימי וגם הוא עלה לי ממש יקר ( לא קניתי חארטה) יש בו קצת פחם פעיל כך שהוא שומר על איזון

מוטי, לא משנה כמה הוא עלה, תבדוק מה רשום עליו...

תקציב זה קצת בעיה

התקציב זה חלק חשוב מאוד באקוריום צמחייה, אך זה תלוי ברצונות שלך או יותר נכון במה שאתה שואף להגיע באקוריום.
אם אתה רוצה אקוריום צמחייה כבד ומלא אז אתה צריך להוציא כסף.
אם אתה הולך על משהו יותר דליל אז יכול להיות שתוכל להסתדר איכשהו.

מה התקציב שלך לאקוריום?

motiyair
Thursday 18/07/2002, 10:30
1. אני חושב לקנות אקווריום 60 ס"מ ללא סטנד ( חשבתי על חברה לא ישראלי - ג'אוול אבל הם יקרים בטרוף) כך שלבסוף אני אקח ( נראה לי ) אקווריום 60 ישראלי "רגיל" - לא פנורמי גודל כזה מספיק ( יחסית) בשביל לעשות אותו צימחייתי? ולגבי פילטר מה עדיף פנימי או חיצוני? והאם כידי להכנס להשקעה של פילטר חיצוני לאקווריום כל כך "קטן"?
תודה מראש על העזרה, מוטי.

Wild Blue
Thursday 18/07/2002, 13:17
ניתן להקים אקווריומי צמחיה גם במיכלים קטנים אבל הם דורשים יותר עבודה ותחזוקה מאקווריומים גדולים יותר.
בקשר לתאורה שלך בכדי לדעת עד כמה היא מתאימה אנו צריכים לדעת לפחות איזה דגם היא.
בקשר לפילטר כל פילטר הוא פילטר ביולוגי, ניתן להשתמש בפילטר פינתי באקווריום צמחיה אבל בנפח מים קטן הוא רק יצופף ובנוסף יכולת הקיבול שלו של מדיות לסינון מאוד נמוכה ומוגבלת.
קרדינלים דורשים תנאי מים מצוינים ויציבים.
כל שיפור בגודל האקווריום ובציוד יהיה מומלץ וכדאי (יש משפט באקווריומולוגיה שאומר שמומלץ לרכוש את המיכל הכי גדול שאפשר מבחינת מקום ותקציב, הציוד והדגים יבואו אחר כך).
מומלץ אם ניתן לרכוש פילטר חיצוני בעל נפח דלי גדול והספק סינון של בין פי שלוש או ארבע מנפח האקווריום לשעה.

motiyair
Thursday 18/07/2002, 13:33
אני חושב שאני אקפוץ לאפללו ואראה כמה עולה אקווריום 60 ס"מ ( בגודל כזה אפשרי לעשות אקווריום צמחייה?) נראה לי שאני אקנה יד שניה ולכן אני אבדוק לגבי פילטר חיצוני.

Wild Blue
Thursday 18/07/2002, 13:51
ניתן להקים באקווריום שכזה אקווריום צמחיה סביר אבל שוב מומלץ כמה שיותר גדול (100 ליטר+). אם אתה שוקל יד שניה בדוק את המיכל היטב ואם תוכל בקש שיאטמו אותו מחדש ואם תוכל בצע ניסוי של עמידה במים ולחץ לפני הקניה.

motiyair
Thursday 18/07/2002, 15:12
אוקי אקווריום ( אני אבדוק היום) יש. פילטר חיצוני לאקווריום של 60-70 ס"מ כמה עולה?
צריך מערכת CO2 לאקווריום גודל כזה??? וכמה זה עולה?
תודה מראש, מוטי.

Wild Blue
Thursday 18/07/2002, 15:17
יש פילטרים חיצוניים כמעט לכל גודל של אקווריום מחירים אני לא יודע להגיד.
לאקווריום של 60-70 ס"מ (שזה בסביבות 40-60 ליטר) ניתן להכין מערכת co2 ביתית משמרים בעלות של כמה עשרות שקלים לשנה. ולפני שאתה מתחיל להתעמק במערכת co2 עליך לדאוג קודם לכל מיני גורמים מסביב (תאורה דישון חצץ תחזוקה ותנאי מים ועוד).