צפה בגרסא המלאה : רכשתי טסט לאקווריום מתוצרת "רד סי"


קובי
Wednesday 01/05/2002, 00:26
בסט יש חמש בדיקות ולהלן התוצאות המלאות לבדיקה הראשונה של האקווריום שלי. את חלקן אני יכול להסביר לבד: לאחרונה הוצאתי כמות עצומה של אפליזיות וקיפודי ים אשר שמרו עד כה על ניקיון קרקעית האקווריום. כרגע אני נוטה להאמין שכמעט ולא נותרו אפליזיות. קיפודי ים אני עדיין מסלק אחת למספר ימים, אבל כבר לא רואים אותם כלל.

טמפרטורה - 26- 27 מע"צ (ולא חברת התחבורה המחורבנת שלנו)
מליחות - 1.025 (אני עומד להוסיף מחר מספר ליטרים של מים מתוקים - אבל המליחות בסדר.
pH - 8.2
קשיות - בינונית - גבוהה
אמוניה - 0.25 (מתוכה אמוניה רעילה = 0.022)
ניטריט - 0.2
ניטראט 3

כאמור - אין לי צוות מנקה כרגע - כך שנדמה לי שזה מסביר את הערכים הגבוהים יחסית של אמוניה ניטריט וניטראט באקווריום. בכל מקרה, עצות יתקבלו בברכה.

benrokh
Wednesday 01/05/2002, 12:16
גם לי יש את אותו סט!
רק שאצלי אפילו שאין צוות מנקה ויש רק סרטן נזיר אחד (לא יודע אם הוא עוזר יותר או מפריע יותר אבל הוא שם) האמוניה ניטריט וניטראט הם 0.
אני אישית כשקניתי את הערכה קיבלתי תוצאות לא ממש משמחות אז הוספתי בקטריה (בנוזל)
והתוצאות כתובות למעלה.
ממליץ גם לך! :wink:
(הודעה זו נכתבה מניסיוני עם הנאנו ויכול להיות שזה לא כ"כ פשוט באק' יותר גדול אבל מקווה שהיא תעזור)

Aquario
Wednesday 01/05/2002, 12:22
כמה עלה ומאיפה קנית?...

קובי
Wednesday 01/05/2002, 17:04
סרטן נזיר בהחלט עוזר. הוא הופך את הקרקע ומחסל שאריות מהקרקעית. אני מנהל כרגע חיפושים אחרי הלובסטרים "המנקים". הבנתי שיש שני סוגים שמנקים (למעשה אלו לא לובסטרים אלא שרימפסים, לא ?): האדומים בעלי הנקודות הלבנות הגדולות, וכן האדומים בעלי שני פסים ארוכים על הגב ובטן צהובה.

הסוג השלישי של שרימפסים שאפשר לראות בדרך כלל הוא בעלים של דוגמה מקוטעת של פסים לבנים דקים ונקודות לבנות קטנות - ומאלו הבנתי שמוטב לי להתרחק.

הערכה עולה בחנות 200 שקל. אקווריו - אני לא יכול לתת לך מחיר סגור, מכיוון שקניתי אותה במסגרת של עוד כמה דברים וקיבלתי הנחה מאד משמעותית (קניתי אצל אפללו).

בנרוק - אתה כנראה צודק. השאלה אם שווה לי להתערב בתהליכים או פשוט להניח אותם להתפתח לבד. הסלעים עצמם מלאים בבקטריות, הסאמפ הענק עובד כבר זמן רב. אני מניח שאלו פשוט "ייסורי לידה" של האקווריום, הוא מאד גדול, ומאד צעיר ובסה"כ התהליכים במים מלוחים אורכים זמן רב.

benrokh
Wednesday 01/05/2002, 17:27
אני קניתי בדני דג ראשון ב160 ש"ח אבל היה לי זיכוי של 30 :roll:
בן כמה האק' שלך???

אכן הנזיר הזה הופך לי את כל הקרקע באק' אבל הוא גם מפריע לשלבתם של האלמוג"ים" (סוף סוף ה"ים") והופך אבנים בריף!
בכל מקרה הוא טיפל די טוב באצות הירוקות שהגיעו על סלע חי אחד (אותו הסלע עם ה"יצורים")
אבל האצות היחידות שיש לי באק' הם חומות וקצת אדומות פה ושם.
ובהם הוא לא מטפל.

מה עם היצורים שהיו אצלך???
איך התולעים? :lol:
איך האפטזיות? :lol:
איך כל השאר?

בכל אופן, הפרמטרים התייצבו אצלי 3 ימים אחרי שהוספתי כ1.000.000 בקטריות חיוביות עם הנוזל הזה.
ואחרי שבוע.........
אין יותר אמוניה ניטריט וניטראט (למרות שאיני יודע לאן הניטראט נעלם איני מתלונן :lol: )

תגיד דג זאב, מה דעתך על המחירים אצל אורי מגלד???
חוץ מעל הניאונים אני מתכוון (3.6 ש"ח לניאון זה הרבה!!!)

קיפודג
Wednesday 01/05/2002, 18:29
הסרטנים המנקים נקראים סרטני בוקסר או סרטני נקאי.

קובי
Wednesday 01/05/2002, 18:38
אוקיי - בוא נראה:
כרגע אין לי מי יודע מה הרבה יצורים חיים באקווריום. כאשר הכנסתי את הסלעים מן הים למים, היו לי המווווון תולעים, סרטנונים, חרקי מים, אפטזיות, אפליזיות, קיפודי ים ושאר ירקות פירות ובר סלטים.

עם הזמן הם אכלו אחד את השני, ובעקרון נותרו לי סרטנים (מהסוג שהולך רק לצדדים, כמו ש"ס), שהם איכסה וטרפה, אבל מנקים את הקרקעית יופי. רק מה ? כשהם גדלים (והם גדלים, יא חביבי, הם גדלים) הם גם נוטים לתפוס כל מיני דגים ולעשות מהם סנדוויץ' טוניסאי, רק בלי הלחם.

יצור נוסף שנותר לי באקווריום (ואני אפילו לא יודע למה) הוא תולעים, שחורות, ארוכות (כ 5 - 6 סנטימטרים), נראות פחות או יותר כמו נחשים קטנים. במקרה ראיתי אחת מכיוון שהיא נתפסה לי על המגנט, מהצד הפנימי עם השיניים. חשבתי שפה היא גמרה את הקריירה, אבל כשהיא נפלה בחזרה אל החול, היא עשתה סיבוב קטן במקום ונכנסה פנימה לתוך החול. תלוליות קטנות של חול לאורך האקווריום (בעיקר חול מן הקרקעית, כזה שאינו מכוסה באצות) מעידה על כך שיש לי יצורים חופרים שיוצאים כנראה, בלילה. התלוליות נראות כמו אלו שמותיר אחריו חולד (אין חפרפרות בארץ) והסברה שלי היא שיש עוד כמה תולעים כאלה - אוליי נחשונים ?

דגים יש כרגע שלושה - אחרי שהאקווריום החדש גבה את המיסים שלו: שני אלמוגיות "ארבע פסים" - שלאחת היה טפיל על צד גופה והיא התגברה עליו יפה מאד. ובטן צהובה אחת. (היו עוד שניים שמתו). לבטן הצהובה היו נקודות לבנות - ועכשיו הוא בסדר. כנראה שנקודות לבנות תמיד יהיו לי באקווריום, אז אני עושה שמיניות באוויר לדאוג לתנאים אופטימליים במים, כדי שהדגים יהיו חזקים מספיק להתמודד עימן.

בנוסף יש לי שתי תולעים מנוצות גדולות שרכשתי בכ - 15 ש"ח כ"א מקוראל איילנד, ושלושה חלזונות טורבו. יש גם שניים או שלושה חלזונות ים תיכון, וכמה כובעים סיניים בגדלים שונים שתפסו סלעים עליונים במסלעה ומנקים אותם כל הזמן.

אפליזיות היו המון - סילתי את כולן כמעט ב"מכה אחת" מכיוון שהן נוטות להתגודד בחבורות גדולות - ולצאת לטייל ביחד באקווריום. שלפתי אותן והשלכתי היאורה. סרטנים התחלתי להוציא, אבל כשהממזרים הבינו שאני מחפש אותם הם נכנסו לכוכיהם ויותר אני לא מצליח לתפוס אף אחד מהם. נחכה שהם יהיו גדולים מכדי להסתתר ואז נדבר איתם עוד פעם :flame:

קיפודי ים (כנראה שהם אלו שאכלו לי את הפוליפים של האלמוג הקטן והמסכן שיושב שם באמצע האקווריום) אני מסלק מיידית, בלי לשאול שאלות מיותרות. היו בהתחלה דיי הרבה - השבוע לא מצאתי כמעט בכלל ואני נוטה לקוות ולהאמין שהבעייה הזו נ פ ת ר ה ! האלמוג שלי נראה מאושש למדיי והפוליפים שלו גדלים בעליזות.

האצות החומות והירוקות מסלקות ניטראטים - שזה מצויין מכל בחינה שהיא. בנוסף האצות הירוקות מהוות חומר מזון טבעי לדגים וליצורים רבים (וביניהם גם הארטמיה). יש לי "מדשאה" של אצות ירוקות שצמחו בקרבת התאורה, על צנרת האקווריום ועל האזיקונים שמחזיקים אותה במקומה. למרות זאת - מאז שהוספתי ראש כוח של 1000 ל"ש שמזיז את פני המים (ומעודד חימצון טוב), ירדה בצורה רצינית כמות האצות הירוקות והחומות אצלי.

היתה בעייה של אצות חוטיות חומות ששולחות גרורות מלוות בבועות חמצן ממקום למקום באקווריום - עם העלמת האפליזיות וקיפודי הים, נעלמו משום מה גם האצות הללו. אצות חומות כעקרון טובות לאקווריום, אבל הירוקות טובות עוד יותר. חלזונות אוכלים גם את הסוג החום וגם את הסוג הירוק.

יש לי דבר נוסף שלא ראיתי באף מקום אחר: אצות אדומות, שאף אחד לא נוגע בהן, אבל הן נראות נהדר. אני מבין שגם לך יש אצות כאלו - אתה מכיר אותן ?

אפטזיות כמעט ואין לי (היתה להן תרבות אדירה שנכחדה בימים הקדומים של האקווריום). אני לא בטוח מה גרם להכחדתן של האפטזיות - אבל זה לא פגע בשום יצור אחר, כך שאני נוטה להאמין שהיו אלו הסרטנים. נכון לעכשיו האפטזיות התחילו לחזור, אבל הן מצויות בכמויות מאד קטנות - שתיים על סלע, עוד אחת בתחתית ועוד אחת על האוברפלו. לא רציני.

לגבי אורי מגלד - לא קניתי אצלו באופן אישי, אבל חבר קנה לי במתנה מאצלו ראשי כוח קטנטנים, של חברת פרוג'קט. החמודים האלה בגודל של קופסת גפרורים ודוחפים מים במהירות של 275 ל"ש. מיקמתי את שני ראשי הכוח הללו בתחתית המסלעה שלי כדי לעודד זרימה קבועה של מים דרך המסלעה. אני שוקל לקנות שם עוד כמה ראשי כוח כאלה.

המחירים שלו לא רעים - אבל דגים זה רק בקוראל איילנד. (אגב, הייתי אתמול אצל דני דג והסנטר שלי הגיע כמעט עד לרצפה כשראיתי את מחירי העתק שהוא גובה על דגי מים מלוחים).

benrokh
Wednesday 01/05/2002, 19:21
הן יפות ולא גדראיתי כמה פעמים את האצות ויש לי אותן באק'.
לות יותר מדי.
דגים איני קונה ואיני יכול להגיע לקורל איילנד בגלל שאין לי רכב (ובחמש שנים הקרובות לא נראה לי שיהיה לי)
לגבי אלמוגים איזה אלמוג יש לך???
לי כמה פוליפים (מושבה קטנה) ואלמוג רך שהיייתי חייב לחלק לארבע חלקים (כולם חיים כיום) בגלל מחלה בבסיס (כנראה זיהום או משהו דומה)
איפה אפשר באזור גוש דן לקנות אלמוגים בזול?
איזה תוספים אתה נותן לאלמוג? במה אתה מאכיל אותו?
איזה קירור יש לך?
אני הייתי כמה פעמים אצל אורי מגלד (משם הנזיר) ולדעתי המחירים מצויינים! הבעיה שהוא יבואן ואיכות הדגים לא כ"כ משתווה לדנידג או לאפללו (לא שאצלם הדגים משהו).
אבל לפחות אצלו אנציסטרוס עולה 12 ש"ח ובדני דג 50 או יותר :down:
ואצל כהן ובניו המחיר 40 ש"ח! :down:

יש סיבה לכך שכל היצורים נכחדו אצלך! והיא כנראה בגלל שבהתחלה הקיפודים טרפו את כל מה שהם יכלו יחד עם התולעים והשאר ואז התחלת לצוד אותם אז בגלל זה האפיטזיות חזרו.
יש לך גם צדפות? יש לי אחת על סלע מאפללו.
איפה אפשר להשיג סלעים חיים טובים באזור גוש דן?

אני כפי שכבר בטוח הבנת גם בערך באותו שלב כמוך בבנית הריף שלי.
אז יש לנו עוד דרך ארוכה עד שנגיע למטרה הסופית.
מעניין כמה עוד אלפי שקלים אזרוק לפח בשביל להגיע אליה?

AYahoo
Wednesday 01/05/2002, 21:19
דג זאב.. לדעתי מרבית הבעיה שלך היא המפרק חלבונים... בוא ואני אסביר למה אני מתכוון,

אם זה היה אקווריום וותיק הייתי ממליץ לך להאכיל פחות, מכיוון שלא בזה מדובר הבעיה היא לדעתי שאולי מיהרת מעט עם האקווריום.. אני לא הייתי מכניס כלום עד שרמת הניטריט והאמוניה יהיו 0 לא טיפה יותר...

מכיוון שאתה מדבר על אקווריום חדש יחסית הרבה דברים לא שרדו את ההעברה מהים ומתו.. עכשיו הם מתפרקים ומעלים את רמת הניטריט והאמוניה שאלו שני הפרמטרים הכי רעילים באקווריום שלך, עכשיו אם אתה מכיר את פעולת מפרק החלבונים מעט אתה בטח יושע שהמטרה שלו היא להפריד מהמים שלנו את כל הרפש וזבל שיש לנו במים.. ככול שמפרק החלבונים שלך יהיה יותר חזק הוא יצליח להוציא את הרפש יותר מהר וכמות יותר גדולה, בכך בעצם תוכל להוריד מהר מאוד יחסית את רמת הניטריט אמוניה ופוספטים שיש לך במים.. עוד סיבה לכך שהמדדים האלו יחסית גבוההים יכול להיות (אני לא יודע) שהכנסת מים מהברז... אני מאוד מקווה שלא עשית כך אם אתה רוצה להכניס אלמוגים בקרוב.

בכל אופן מקווה שיהיה לך בהצלחה.

קובי
Thursday 02/05/2002, 01:35
איהו - תודה על הטיפ שקשור למפרק חלבונים - אבל אני עובד בגישה קצת שונה (אפשר לקרוא על התפתחות האקווריום שלי, לפחות באופן חלקי, בעץ שהקדשתי לכך בפורום זה)

1. יש לי המוווווווווווווווווווון סבלנות.
2. אני מעדיף שלא להשתמש במפרק חלבונים עצבני. הוא מוציא גם חומרי מזון, ובטווח הרחוק זה פוגע. המסקנה היא פשוט להמתין ולהוסיף דברים בקצב איטי.
3. אני משתמש במי ברז - ועד עכשיו לא שמעתי שום תלונה מהאלמוג שלי.
4. אני לא עומד לגדל אלמוגים בזמן הקרוב. אין לי כסף, אין לי צ'ילר, ועוד פעם אין לי כסף :-(. נותר לי רק להסתכל על תמונות כמו זו של אלמוג השמש שלך ולחכות לשנה הבאה.
5. האקווריום עבד "על ריק" עם הסלעים החיים כמעט שלושה חודשים. רק לפני שבועיים או שלושה הכנסתי את הדגים הראשונים לאקווריום. יחד עם זאת בהחלט יכול להיות שהאקווריום עדיין צעיר. מרבית המומחים ממליצים להריץ את האקווריום "על ריק" עד חצי שנה ואפילו יותר. אבל לקחתי כמה אלמוגיות חזקות, שיהיה על מה להסתכל בכל זאת - אנשים כבר מתחילים לנדנד שאני מגדל מלח באקווריום.

אני מאמין בגישה "טבעית" יותר לטיפול באקווריום - פחות התערבות מכאנית וכימית מבחוץ, לתת לעניינים להסתדר לבד. סקימר פחות חזק, פילטרציה יותר חזקה שמערבת פחם פעיל, כמות אדירה של סלעים חיים, מערכת ביולוגית מאוזנת היטב וכו' וכו' וכו'

וכמובן - סבלנות :green:

(ובגילוי לב ? אם היה לי כסף... )

benrokh
Thursday 02/05/2002, 12:54
אתה צריך סקימר?
אפשר לעשות מבקבוקי קולה! אם תרצה אוכל לכתוב איך עושים את זה בעץ הDIY שפתחת!
באמת... אם אין כסף תמיד יש עשה זאת בעצמך!!!
וכשאין עשה זאת בעצמך יש מזגן או שיטת עידוי (לגבי המקרר).
שיטת עידוי (לפחות אצלי)(פשוט פותח מכסה ומתקין מאורר :roll: לא משהו אבל עובד!) מורידה את הטמפ' מ25 ל24 מע"צ ב10 דקות!!!(שוב לא משהו אבל עובד!)

לאק' כמו שלך עדיף מזגן! :lol:

ובאמת שלא הבנתי איך אתם בונים ריף!
מה זה המזל במקום ידע? מה זה האלפי סקימרים ופילטרים (יש לי רק אחד חיצוני ונראה לי שהוא מספיק :lol: )(טוב אם יש לכם מיליון דגים וחיות אחרות אני מבין אבל אישית אני מעדיף להישאר עם מקסימום 10 דגים בשביל לא לעשות לעצמי כאב ראש אבל אולי אני טועה)? מה זה האוסמוזה הפוכה (חשבתי שאלמוגים צריכים מינרלים לא?) שצריך להוסיף לה את כל טבלת מנדלייב ולהפוך את העניין לתמיסת מינרלים ומתכות למיניהם בשביל תוצאות טובות.............
הרי בסך הכל המקצוע הזה עמור לתת הנאה ולא כאב ראש לא?

בכל אופן אני מבין אכשיו למה יש כ"כ מעט אק' ריף!

ובאמת אחלה זמן מצאנו לנו להתחיל עם זה כשבארץ הולכת מלחמה (כן מבצע חומת מגן הוא מלחמה ונהרגים אנשים אמיתיים ולא בובות למי שעוד לא מבין-לא להיעלב אבל באמת יש אנשים שעדיין חושבים שאנחנו חיים בשלום!!!!)

בכל מקרה ההודעה רטורית ובאה רק להסתכל על הצד השלילי של התחלת אק' ריף דווקא אכשיו.
נא לא להיעלב מכל הכתוב כאן כי זה לא בא להעליב אלא להראות את כל הצדדים של החזקת ריף בארצנו הלא שקטה.

ד.א.
דג זאב מה עם הפרמטרים???

קובי
Thursday 02/05/2002, 14:58
בן - תרוץ מהר מהר לעץ "עשה זאת בעצמך" וספר בדיוק איך בנית את הסקימר שלך :-). אני לא מצליח להתארגן על צינור שקוף מספיק טוב, ובקבוקי קוקה קולה... שמע...

קניתי את הסקימר שלי בדגי חי וברכה, עלה לי 240 שקל - מבוסס על ראש כוח ונטורי שמריץ 1200 ל"ש כמו כלום, ועובד נהדר (פירמה - ג'אבו). המים, כמו שאומרים, crystal clear, נקיים וצלולים. הוכחת עבודת הסקימר על דרך השלילה, כאן:

אתמול בערב ערכתי ניקוי קומפלט לסאמפ ("עבודה רטובה"). כולל ניקוי ראשי כוח, ניקוי הסקימר וכו'. בקיצור ולעניין, חיבור שבין ראש הכוח לסקימר נקטע, והסקימר הפסיק להיות "ונטורי" - התוצאה היתה שלא היה סקימינג כל הלילה. כשקמתי בבוקר חשכו עיניי - כל האקווריום נראה כמו "האפלה" עם חוטים של ביצה מקושקשת לאורך כל פני המים. ירדתי חזרה ל"עבודה רטובה" נוספת, הוצאתי הכל, ארגנתי הכל מחדש, וחצי שעה אחרי המים שוב נקיים וצלולים.

כנראה שהוא עובד היטב. אגב - עכשיו אני יודע איפה כל הארטמיות - בצמר הפרלון שמתחת לסקימר :-). הן נראות דיי מאושרות שם (למרות שקשה לדעת עם ארטמיות, הן לא בדיוק עושות סימנים של "אהלן אני פה").

benrokh
Thursday 02/05/2002, 16:11
רגע! אז מה אתה רוצה מהסקימר שלך?
חשבתי שיש לך סקימר פשוט שפועל על אבן אויר!
במקרה כזה העשה זאת בעצמך היה עוזר אבל מה אתה רוצה מהסקימר שיש לך כרגע???
אם יש סקימר טוב למה לעשות אחד חדש שיפעל על אבן אויר???
:hair:
בכל מקרה אני ארשום את הוראות ההכנה של הסקימר ואם תרצה אוסיף לזה גם עוד דרך טובה לעשות סקימינג יחד עם פילטרציה לכל אלו שלא יוצא להם קצף מלוכלך אלא מלא מים.

יש לי גם תכניות עשה זאת בעצמך לפילטר פנימי ולתאורה (שני אלו פועלים די טוב חייב להגיד!) כשהתאורה היא אותה תאורה בה אני משתמש והפילטר היה בשימוש בימיו הראשונים של האק'.

אני יכול להגיד שהתאורה עלתה לי בסה"כ כ70 ש"ח וזה פועל די טוב מאז שהפעלתי את האק' (זוכר את סיפור המלח בישול? :lol: )
פילטר עולה כעלות ראש כח+פרלון ופחם+צינור.
והפילטר לא תמיד חוסך הרבה כסף מכיוון שעלות הפילטר המוכן אינה גדולה.

ברשת יש גם תכניות עשה זאת בעצמך לסלעים חיים וכדומה.

ולא אמרת מה עם הפרמטרים של המים!
ובת כמה הארטמיה שמצאת??? :o

AYahoo
Thursday 02/05/2002, 19:13
דג זאב, אני רואה שיש לך לא מעט ידע, אבל רובו תיאורטי, לגבי העצה שלי על מפרק חלבונים, המפרק חלבונים שלך פועל כרגע על מערכת לא עמוסה... אבל תריץ אותו על מערכת של 30 אלמוגים ו 20 דגים לא קטנים... נראה אותך... ככל שאתה מעמיס את האקווריום שלך יותר, אתה צריך להאכיל יותר והכמות חלבונים עולה.. גם בים החלבונים מתפרקים לבד... אבל אנחנו צריכים את המיכשור הזה בכדי לפרק את החלבון מהמים.... אחרת המערכת שלך תקרוס... אם לא יהיה לך מפרק חלבונים רציני... יש שתי אופציות, או שיהיו לך מים עכורים והמון ירוקת.. או שיהיו לך אלמוגים מסכנים.

בכל אופן מכיוון שזה המצב שלך כרגע.. ואתה לא מכניס הרבה דברים למים... אין בעיה הכל ירוץ טוב, דבר נוסף, איזה אלמוג יש לך במים?

קובי
Saturday 04/05/2002, 14:27
אוקיי - נמשיך הלאה:

לאיהו - אתה כמובן צודק. אבל בגלל שאני לא מתחיל "ישר" מריף אלא מאקווריום מרינה (חוסר כסף, לצערי) אני לא מוצא צורך לרכוש סקימר רב עוצמה מייד. כאשר יגיע הזמן שבו אראה שהסקימר סובל מעומס יתר (אצטרך לרוקן אותו כל יום במקום כל מספר ימים כמו עכשיו) אוסיף עוד אחד, או אקנה אחד ממש חזק שיעשה את כל העבודה. במקרה הזה - אני סבור שאזמין מהרשת סקימר down draft ולא ונטורי יותר גדול, אבל זה, כאמור, ייקח עוד כמעט שנה שלמה.

לגבי האלמוג - מדובר על אלמוג ים תיכוני בצבע כתום. קיבלתי חתיכה קטנטנה מחבר (אני חושב שזה אלמוג אש, אבל אני לא בטוח). הוא לא צריך קירור, והוא לא הדבר הכי יפה בעולם, אבל עצם העובדה שהוא מוציא פוליפים ונראה בריא ומשגשג מעידה על איכות המים שלי.

הלאה - ערכתי אתמול בערב שוב בדיקות לאקווריום שלי, ולהלן התוצאות:

טמפ - 28 מע"צ
מליחות 1.022 (הוספתי כמות גדולה מאד של מים מתוקים, כדי לטפל בחלק מהטפילים באקווריום. אני עושה את זה מפעם לפעם - המלצה של אודי מקוראל איילנד).
pH 8.2
קשיות המים - בינוני גבוה (קצת יותר לכיוון הבינוני, נורא קשה לבדוק את זה עם הערכה של רד סי).
ניטריט 0.2
ניטראט 2.5
אמוניה (וכאן ההפתעה הגדולה) 0. לא נתתי אוכל בשלושה ימים האחרונים (מלבד פעם אחת, כמות מאד קטנה של תולעי טוביפקס אתמול בערב) והאמוניה ירדה. כנראה שהאכלתי יותר מדיי, או שהעדר המנקים תרם את שלו. בכל אופן הוספתי שלושה "חלזונות טורבו", שיהיה.
וקופר (רכשתי ערכת בדיקה לקראת הכשרת הקרנטינה) - 0 באקווריום הגדול.

benrokh
Saturday 04/05/2002, 14:42
אלמוגים מהים התיכון???
אני לא ראיתי כאלו למכירה בשום מקום
יש לך מושג איפה אפשר למצוא אותם???
אשמח לדעת (הרי מערכת הקירור שלי :down: לא משהו אז עדיף לי אלמוגים שלא צורכים קירור)

רק שאלה קטנה: איזה גודל אק' יש לך ועם איזה מיכשור???

AYahoo
Saturday 04/05/2002, 15:08
דג זאב, אל תעלב אבל אלמוגים מהים התיכון הם מכוערים. :)

בכל אופן אני לא בודק פרמטרים כבר הרבה זמן... :) המערכת יציבה ועובדת, הדבר היחיד שאני בודק הוא Calcium... כל שאר הפרמטרים לדעתי טובים למרות שאני לא בדקתי כב יותר מ 5 חודשים.

ולגבי "הוא לא דורג קירור" .. עברת כבר קיץ עם הריף שלך? (לא נראה לי) ... חכה לקיץ ותראה איזה מסכן הוא יהיה.. בכל אופן גם זה שהפוליפים שלו פתוחים לרווחה זה לא אומר שאיכות המים טובה, אם אתה מכיר את האנטומיה של האלמוגים אתה יודע שהפוליפים שפתוחים לרווחה זה בעיקר לאוכל, יכול מאוד להיות שהאלמוג שלך נהנה מכל מה שמת בסלעים החיים שלך.. זה עדיין לא מצביע על איכות מים טובה.

קובי
Saturday 04/05/2002, 15:14
לא אמרתי שהוא יפה. אמרתי שהוא בחינם. :wink: הפוליפים לא "פתוחים לרווחה" אלא גדלים במהירות. האלמוג נראה בריא ומשגשג בשלב הזה. בוא נראה מה קורה איתו בחום הזוועתי של הקיץ, אבל הוא בא ממקום דומה מבחינת טמפרטורות (חוף ים תיכון).

אני מאד מקווה שהאלמוג לא "נהנה מכל מה שמת מהסלעים שלי" מכיוון שהסלעים כבר "מתים" למעלה משלושה חודשים.

AYahoo
Saturday 04/05/2002, 15:29
א. כל עוד יש אמוניה וניטריט... דברים ימותו (דברים חלשים)
ב. תאמין לי שיש מקומות בסלעים שאין בהם זרמים ומה שמת... לוקח לו הרבה זמן עד שהוא יעלם קליל... בנוסף זה לא רע שהם אוכלים את מה שמת...

בנוסף אם אתה רוצה יש פוליפים (לא מהים התיכון) שיכולים להחזיק מעמד (אם המים ממש טובים והטמפרטורה לא תעלה על 28 מעלות).

benrokh
Saturday 04/05/2002, 16:17
אלמוגים מהים התיכון לא הכי יפים אבל זה עניין של טעם

פוליפים=חיות דמויות שושנת ים שחיות ביחידות או קבוצות.
בעצם גם שושנות ים הם פוליפים גדולים

אלמוגים=מושבות פוליפים המחוברים יחד וחיים כחיה אחת

יש הבדל בין פוליפים קולוניאליים לבין אלמוגים

ולגבי הטמפ'-יש אלמוגים ופוליפים מסויימים שישרדו גם ב32 מעצ' אבל הטמפ' זה לא הגורם היחידי המגביל אותי(אישית) בבחירת אלמוגים-האק' שלי זה נאנו ריף והתנאים בו לא ממש יתאימו לכל אלמוג וגם אני בעצמי לא ממש מנוסה בגידול אלמוגים

אז איפה אפשר למצוא אלמוגי אש או אחרים מהים התיכון?

קובי
Saturday 04/05/2002, 17:35
האקווריום עדיין בתהליכי איזון - ללא ספק אני לא עומד להכניס לתוכו שום אלמוג (או דג) בטרם אייצב את כל המשתנים על 0. הם הולכים ויורדים, כך שאני לא דואג במיוחד בנקודה הזו.

יחד עם זאת - הייתי שמח לשמוע אילו אלמוגים, או פוליפים אחרים (כולל סוגים של שושנות שלא יזיקו לאלמוגים שלי) אני כן יכול להכניס לאקווריום בלי קירור.

חלק ניכר מהניסיון בגידול אלמוגים מגיע... מגידול אלמוגים 8) .

benrokh
Saturday 04/05/2002, 18:08
שושנות-פנינית הסדקים היא קטנה וחזקה, לא הכי יפה בעולם אבל חזקה!
לגבי שאר שושנות ארצנו איני יודע לגבי התאמה לאלמוגים אבל גם הן חזקות מספיק.

אלמוגים-אלמוג דשא ושיח ואלמוגים מבריכות סלע ואזורים רדודים.
רק שכל אלה שחיים במקומות רדודים ומקיימים סימביוזה עם אצות חייבים תאורה משגעת!
לי אישית אין בעיה עם זה (מקסימום יש לי הלוגן רזרבי ועוד כמה פלורסנטים :wink: ) אבל לא יודע מה לגביך.

אמנם אין את הצבעים היפים ביותר אבל לכל מי שאין לו מקרר או לפחות מזגן זה פיתרון טוב

AYahoo
Saturday 04/05/2002, 19:53
אני לא מבין איך אתם מסונכרנים אחד עם השני ומבינים מה זה השמות האלו....

מי המציא את השמות בעיברית?! מישהו מוכן לתרגם את המושג "אלמוג דשא" ו"אלמוג אש" ??? ללועזית?

benrokh
Saturday 04/05/2002, 20:33
סליחה שלא אמרתי את שמותיהם
אלמוג דשא-CALDOCORA CESPITOSA
אלמוג שיח-DENDROPHILLIA CORNIGERA
פנינית הסדקים-BUNODACTIS GEMMACEA

benrokh
Saturday 04/05/2002, 21:51
דג זאב-מה שיש לך זה לא אלמוג אש! זה אלמוג דשא! זה האלמוג היחיד שיכולת למצוא בסביבת החוף!

קובי
Sunday 05/05/2002, 00:19
אתה יכול להפנות אותי אוליי לקצת מידע על האלמוגים הללו ? חיפשתי ב
fishindex ולא מצאתי שום דבר...

benrokh
Sunday 05/05/2002, 07:28
אין לי מושג אם יש מידע אליהם ברשת :? כי זה לא ממש האלמוגים שמחזיקים באק'

קובי
Sunday 05/05/2002, 13:11
אז אוליי (אם תואיל ואם יש לך זמן) תספר לנו קצת על האלמוגים הללו במילים שלך. ממש שתיים שלוש שורות על כל אחד - כולל (וזה הכי חשוב) - המראה החיצוני שלהם, דרישות תאורה וכמובן, תזונה ודיאטה.

benrokh
Sunday 05/05/2002, 14:26
בשמחה אבל יש לזכור שהמידע הוא על החיות בטבע ולא גדילתם באק'

פנינית הסדקים-שושנה קטנה עד 6 ס"מ מצויה בחופי הים התיכון. גופה גלילי מוארך עם זרועות ציד קצרות ועל גופה תפיחות (פנינים) אדומות לבנות או צהובות. הפה והזרועות צבועים בגוונים שונים. תזונה-פלנקטון ממוצא חי (אבל בשבי נראה לי שתאכל בשר כמו אחרות) אינה מקיימת סימביוזה עם אצות!!! משריצה וולדות חיים. חזקה מאוד ועמידה.

אלמוג דשא-אלמוג קשה בקוטר של עד 12 ס"מ שצבע הפוליפים שלו חום. אין לי הרבה מידע אליו אבל זה האלמוג היחיד שניתן למצוא בחוף. ניזון כנראה מפלנקטון כיוון שאינו ביחס סימביוטי עם אצות.

סוגי פוליפים כמו פטריות מסוימות וBUTTON POLIPS יחולים לשרוד טמפ' של עד כ34 מעלות בתנאים טובים אבל זה רק מוסיף להם סטרס לכן לא מומלץ. אם הטמפ' לא תעלה יותר מדי (יותר מ32 מעלות) אין סכנה רבה לפוליפים. יש לזכור שלא כל פוליפ ישרוד תנאים כאלה אבל הרוב ישרדו מתחת ל30 מעלות (אם לא כולם).

וכמובן תמיד יש את נבובי הבריכות (שאין לך סיכוי להרוג אותם גם אם תנסה!) שהם כוללים אפיטזיות וכדומה. לא מומלץ בריף :lol: .

AYahoo
Sunday 05/05/2002, 18:40
יאללה ועכשיו רק מה שחסר זה...... תמונות!

benrokh
Sunday 05/05/2002, 20:14
הייתי היום אצל מגלד ואין לו שום דבר חוץ מהנזיר שלי (שהחזרתי לו היום בגלל שניסה לאכול את הפוליפים שיש לי על הסלע.
למרות זאת יש לו סלעים חיים מאינדונזיה לא צריך להיות ביולוג בשביל להבחין בשלדי הפוליפים שיש עליהם (מבנה ייחודי לאלמוגי מוח) ב45 ש"ח לקילו (CURED). מה דעתכם על המחיר?

לדג זאב-לא הבנתי לאיזה משאבות התכוונת! :hair:

benrokh
Monday 06/05/2002, 17:14
הנה תמונה של קפצן מצוי:

http://www.malawicichlidhomepage.com/aquainfo/palaemon05.jpg

קובי
Monday 06/05/2002, 20:27
בנרוק - במטתא ממך - אנא ספר לנו בכמה מילים על הקפצן המצוי.

benrokh
Monday 06/05/2002, 21:51
קעיקרון אפשר למצוא מידע על כל החיות בים התיכון בכל ספר שיש בו מידע על החי בארצנו.

בכל מקרה: הקפצן הוא שרימפ מנקה קטן (4 ס"מ) שחודר גם למים מתוקים לפעמים (מהנ שמעיד על הסיבולת שלו לשינויים קיצוניים) הוא יותר חזק מרוב בע"ח שאנו מחזיקים באק'
הוא מנקה ולכן אין צורך להאכילו באוכל מיוחד. אפשר להגדיר אותו כאפיטזיה של הסרטנים רק שהוא לא מתרבה בקצב רצחני (עוד אחת מחיות בריכת הסלע) אכן הסרטןן המומלץ ביותר לכל אק' ריף (אפילו יותר מומלץ מנזירונים) ואינו מציק לאף אחד!
יש לי קישור לאתר ממנו לקחתי את התמונות http://www.malawicichlidhomepage.com

בדף הבית יש קישור למאמר על התחלת אק' מים מלוחים ששם מסופר על בן אדם שלקח כל מיני דברים מהים התיכון (כולל מים!) בשביל להתחיל עם האק'.
מה שהכי הדהים אותי זה שהוא לקח את השרימפסים ושם אותם לפני דגים! אחר כך הוא שם אלמוגיות וכו'

AYahoo
Monday 06/05/2002, 23:17
השאלה המתבקשת, למה זה כל כך מדהים אותך שהוא הכניס דבר ראשון את השרימפסים?

בנוסף למה לקחת מים + בעלי חיים מהים התיכון?? (יש דרכים להכיע לאיכות גבוהה יותר)

AYahoo
Monday 06/05/2002, 23:23
ובנוסף אני מקווה שאני לא פוגע באף אחד.. אבל זה אחד האקווריומים היותר מכוערים של מים מלוחים שיצא לי לראות (לטעמי)...

ולנושא אחר.. אני מקווה שבקרוב אני אראה תמונות ממפרק החלבונים שאני מייצר... ותבינו מה זה פירוק חלבונים.

בכל אופן אני דוגל במים מאוסמוזה הפוכה עם מלח למים מלוחים... התנאים בים התיכון שונים לחלוטים מהתנאים של האלמוגים שאנחנו מחזיקים... אם אתם רוצים להפציץ את האקווריום באיכות.... פעם הבאה שאתם באילת (אני ב 22 לחודש) קחו אתכם שני מיכלים של מי עדן... תמלאו במים לפני הנסיעה הבייתה.. תוסיפו אותם למים... זה צריך להיות מטורף.

benrokh
Tuesday 07/05/2002, 06:49
כודם כל מה שאתה רואה זה אק' מרינה בתהליך בניה ולא ריף.
למה הדהים-ח"ח נחשבים ליותר עדינים מדגים והוא הכניס כודם את השרימפסים ואחר כך אלמוגיות!
למה הוא לקח מים מהים התיכון-הוא גר ביוון ואין לו הרבה בעיות עם המים ובאק' מרינה זה לא ממש משנה לו.

ולגבי המים אכן האיכות הכי טובה מתקבלת מאוסמוזה אבל מי צריך אוסמוזה באק' מרינה?
ולגבי לקחת מים ממפרץ אילת-אתה רק תגדיל את כמות הרעלים שיש לך באק' כי יש שם בעית זיהום רצינית. עדיף כבר מי ברז(לא שהמים הללו נקיים במיוחד)

AYahoo
Tuesday 07/05/2002, 16:12
ברור שחסרי חוליות נחשבות ליותר חלשות.. אבל אני לא מבין מה הפליאה... מכיוון שאם ייצבת את המים... אין בעיה לא עם ח"ח ולא עם דגים...

לגבי המים, יש לי מערכת אוסמוזה שממלאת לבד את המים, לגבי המים מאילת, תלוי מאיפה אתה לוקח את המים... כמות הרעלים באחוזים היא ממש קטנה, לכן אני לא מאמין שיש סיבה לדאגה.

benrokh
Thursday 09/05/2002, 08:07
הנה שושנת ים תיכון אדומה:

http://www.malawicichlidhomepage.com/other/anemone03.jpg



אין דרישות חוץ מהאכלה!
גודל עד כ15 ס"מ או פחות

אור
Thursday 09/05/2002, 08:31
אני לא מבין בזה כ"כ אז אני חייב לשאול...
מה אלמוגים אוכלים :question: :question:

קובי
Thursday 09/05/2002, 11:42
יופי של תמונה בנרוק - זן השושנה הפרטית שלך ?

אני לא כל כך רוצה להכניס שושנות מים תיכון - הבנתי שהן לא משהו עם אלמוגים.

benrokh
Thursday 09/05/2002, 12:11
אור-אלמוגים ניזונים מזואופלנקטון וגם דרך האצות הפוטוסינטזיות הנמצאות בתוכם

דג זאב-לא השושנה לא שלי ואיני מבין מה הכוונה ל"לא משהו עם אלמוגים"?
אין שושנות בטוחות לריף אבל לפחות זאתי לא תזוז אם לא יספיק לה האור
ונדמה לי שרצית פוליפים חזקים לריף לא?

benrokh
Thursday 09/05/2002, 17:00
הנה עוד שושנה ים תיכונית:

http://www.malawicichlidhomepage.com/other/anemon1.jpg


אותם תנאים כמו אצל הקודמת

סימביוטית עם קברנון השושנות

קובי
Thursday 09/05/2002, 18:16
בנרוק - בוא נחשוב על זה שנייה בדרך הדארוויניסטית:
הטבע דואג לשפצר כל יצור כדי שיגיע למצב האופטימלי שלו. כל דבר "מיותר" יעלם בסופו של דבר מכיוון שאין בו תועלת. אני בספק אם יצור עתיק כל כך כמו אלמוג היה מפתח באופן קבוע "זרועות ציד" אם הוא לא היה צד בהן משהו...

לדעתי - מרביתם ניזונים מן הסימביוזה הזו - אבל תמיד מעוד משהו, וזה תפקידנו לדאוג להם ל"משהו" הזה.

כל שושנה מסוכנת לריף - זה נכון במידה כזו או אחרת. אני מחפש את אלו שמסוכנות פחות, ושעושות סימביוזה עם דגים (רצוי איזה שושנון :green: ).

השושנה שהבאת כאן יכולה להיות רעיון מאד מאד נחמד לאקווריום (היא גם נראית לא רע, אבל .. היא לא צבעונית מי יודע מה. אני לא חסר סבלנות. אחכה לצ'ילר ולשושנות יפות וצבעוניות.

benrokh
Thursday 09/05/2002, 18:37
שושנה סימביותית עם שושנון זה לא אומר שהיא בטוחה יותר לריף
אם אתה רוצה לישון בשקט אז אל תכניס שושנות
אבל באק' שלך אין סכנה משושנות קטנות-ההפך הוא הנכון
ככל שהשושנה גדולה יותר כך יש יותר סכנה ולכן הקטנות או הלא סימביוטיות הן בשבילך-הלא סימביוטיות לא יזוזו לכל מיני מקומות בגלל שחסר אור והם בעצם רק נפתחות במקומות מוצלים מה שאומר שלא יתקרבו לאור של הנורות שמתחתיו האלמוגים
והסימביוטיות הקטנות-פשוט קטנות ולא ממש מזיקות כמו גדולות אבל בכל זאת צריך להיזהר
עוד שושנה בטוחה זה flower
ock anemone שלא זזה כמעט בכלל ונחשבת הכי קלה לגידול מכל השושנות
ויש את הפטריות שלא זזות כלל! פשוט כי אין סיבה שיזוזו-זה יותר אלמוג משושנה
ואם אתה רוצה לראות סימביוזה של שושנון ושושנה אתה יכול לנסות את זה עם אלמוגים שונים כמו קסניה וhammer coral

זה לא ממש משנה אבל בכל זאת כתבתי ליד התמונה השניה ששושנה זאת סימצביוטית עם גובי השושנות
יש גם שושנות סימביותיות עם נזירונים אבל זה סיפור אחר

אם אין לך צ'ילר זה לא אומר שאסור לך להכניס אלמוגים וח"ח אחרים
זה פשוט אומר שאתה חייב להיזהר שלא להכניס את הרגישים לחום
אמנם המבחר הצתמצם בהרבה אבל יש ממה להתחיל!

לגבי אלמוגים-נסה את הלא סימביוטיים כמו צ'ילי קורל או משהו דומה שיש להם קצת יותר צבע ממה שיש לאלו מהים התיכון (אבל יש חיסרון גדול-חייבים להאכילם כל פעם במזון בשרי וצמחי!-פלנקטון)

קובי
Thursday 09/05/2002, 21:32
אשמח לקבל רשימה של כמה אלמוגים שלא רגישים לטמפרטורה - רצוי בשמות מדעיים שאדע מה לחפש ! :-) תודה !

benrokh
Thursday 09/05/2002, 21:44
אם הטמפ' אצלך לא תעלה ליותר מ32 מעלות בבית אז:
אתה פותח את המכסה ושם מאורר או שפשוט מתקין אחד בתוך המכסה וזהו
זה מוריד את הטמפ' בכ3 מעלות
מה שנותן לך אפשרות לשים שם פוליפים+פטריות בצבע בהיר+עוד כל מיני חיות דומות שלא רגישות לחום הזה כמו כל חיות הים התיכון שאתה יכול לאסוף לבד
וחיות שחיות במקומות רדודים כמו שושנות שזקוקות להרבה אור ויש גם כמה אלמוגים לא סימביוטיים עם אצות שישרדו שם (כמו צ'ילי קורל)
הכי מסוכן זה כשהטמפ' עולה ליותר מהרצוי ולכן איני יכול להמליץ על שום דבר חוץ מפוליפים פטריות ונבובי הים התיכון והצ'ילי קורל

הנה קישור לצ'ילי קורל:
http://www.nano-reef.com/corals/chilicoral.htm

ולחיות בים התיכון:

http://www.malawicichlidhomepage.com/aquarium/fish_list.html

המידע למטה

AYahoo
Friday 10/05/2002, 13:58
לגבי שושנות בריף, אני הייתי ממליץ לוותר, אחרי הרבה ניסיונות ראיתי שאין סיכוי שאני אכניס אותם יותר לאקווריום לא משנה כמה יפות או מרשימות הן... הן זזות מטיילות באקווריום והסיכוי למצוא להם מקום שנוח להן ושהן לא יזוזו הוא לא משהו (למרות שאם מכירים את הסוג ומאכילים אותה אולי היא לא תזוז)... בנוסף הן כולן צורבות... מספיק שיום אחד היא תחליט לטייל ותפגע לי באלמוגים, היא לא שווה את זה... לגבי דג זאב , אולי זה פיתרון נחמד בשבילך מכיוון שאין לך כרגע ריף, אבל כאשר תחליט להכניס אלמוגים, הייתי מעיף את השושנות.

קובי
Friday 10/05/2002, 14:37
דג זאב ולא דג נחש. פעם שנייה.

AYahoo
Friday 10/05/2002, 14:39
פעם שנייה שאני מתנצל... אני אלמד בסוף :oops:

benrokh
Sunday 19/05/2002, 08:11
סוף סוף תמונה של אלמוג דשא!
מהאק' של קובי:

http://www.aquariamania.com/pics/aquariamania/cobirif/okalina.jpg