צפה בגרסא המלאה : GZRV CVEN, NGRF, ב02


הכסוף
Monday 29/04/2002, 19:46
שלום חברים,
שאלה לי שנדמה לי כי כבר נשאלה אבל לא מצאתי באמצעות מנוע החיפוש אז אתכם הסליחה :oops:
השאלה היא אם ניתן להשתמש בבלוני סודהקלאב, סטים וכדומה, עבור מערכת C02 לאקווריום :question:
א. אם כן לכמה זמן מננסיונכם מספיק בקבוק (אני מתכנן של שניים כאשר אחד רזרבה ואז בזמן החלפת הבלון לא נשאר המיכל ללא זרימה של C02)?
ב. איזה ווסת לחץ מתאים לכזה בלון קטן?
ג. המלצות לדפיוזר
ד. מחירים שלווסת ודפיוזר

תודה מכל הלב :love:

עמירם ש.
Monday 29/04/2002, 21:28
בעיקרון אפשר, אבל לא כדאי. הנה למה:

א. המיכל מספיק לכשבועיים, וזה מניסיון. זה אומר משהו כמו 500 ש"ח לשנה רק על הגז. במיכל כזה יש 260 גרם גז, לעומת בערך 2 ק"ג במיכל גדול.

ב. אני מכיר רק ווסת אחד, של Sera. המיוחד בסודה סטרים זה שבבלון אין ברז אלא שסתום לחץ, וחייבים להשתמש בווסת שיש לו בליטה מתאימה הלוחצת על השסתום כשהווסת מוברג לבלון. מחיר הווסת הוא מעל 600 ש"ח.

ג. יש הרבה סוגים של דיפיוזרים, אבל הנה השניים העיקריים. סוג אחד מבוסס על ספירלה מסוג זה או אחר הגורמת להאטת בועות הגז. הבועות מטפסות לאט בספירלה והופכות קטנות יותר ויותר. הדיפיוזר הזה גדול, מכוער (לטעמי), מתלכלך במהירות ולא מנצל את כל הגז. אני מכיר דיפיוזרים כאלה של דנלי ושל JBL, במחיר שבין 150 ל-200 ש"ח (ויותר לסוגים המקצועיים). סוג שני פועל על לחץ: המדובר במיכל קטן שבקצהו העליון יש ממברנה מיוחדת המשחררת את הגז בבועות זעירות מאוד, הנמסות במים לפני שהן מגיעות לפני השטח. החיסרון היחיד הוא שכיוון שהמערכת פועלת בלחץ גדול יותר מהלחץ האטמוספרי, הצנרת חייבת להיות אטומה יותר (למשל, אסור להשתמש בשום אופן בצינור סיליקון). דיפיוזרים כאלה יש לאהיים ול-Azoo, במחיר הנע סביב 100 ש"ח.