צפה בגרסא המלאה : אוטוצינקלוסים


rms
Wednesday 31/10/2001, 04:43
לפני שבוע קניתי 8 מהם, והיום נשארו רק שניים.
באקווריום יש לי דיסקוסים וניאונים כך שלא נראה לי שאיכות המים היא הבעייתית מכיוון שעד עכשיו לא מת לי לא דיסקוס ולא ניאון..
מה יכולה להיות הבעיה? למה הדג הזה רגיש?
הטמפרטורה באקווריום היא 29 מעלות.
בדקתי אם מישהו מציק להם ולא נראה שיש כזה.
תודה..

סנייק סקין
Wednesday 31/10/2001, 05:42
לפני חודש קניתי 20 אוטוצינקלוס ונשארתי עם שניים חשבתי שזה בגלל טמפרטורה גבוהה כנראה טעיתי אין לי הסבר

שוני

עמירם ש.
Wednesday 31/10/2001, 06:07
אני לא יודע את הסיבה, אבל מוכר באחת מן החנויות אמר לי שהאוטוצינקלוסים באים לעיתים קרובות מחו"ל כשהם נגועים במחלה (הוא קרא לה "וירוס") ומתים בהמוניהם תוך ימים או כמה שבועות. אם הם שורדים, הם יחיו חיים ארוכים.

השיטה, שניסיתי אותה והיא די הצליחה, היא לקנות אוטוצינקלוסים שנמצאים כבר כמה שבועות בחנות. לא לפי מה שהמוכר אומר, אלא פשוט לבקר בחנות, לשים עין על האוטוצינקלוסים, לעקוב אחריהם במשך נגיד חודש, ואז לקנות. אם יש בחנות הרבה אוטוצינקלוסים חדשים באקווריום אחד וכמה בודדים באקווריומים אחרים, בקשו לקנות את הבודדים.

אפשרות אחרת: קראתי באיזה אתר שהם אוכלים אך ורק אצות, ואם אין די אצות (מן הסוג שהם אוכלים) הם פשוט גוועים ברעב. באותו אתר אמרו שיש גם אוכל מוכן המתאים להם. אני לא זוכר פרטים, ולמען האמת אני לא לגמרי מאמין שזו הסיבה.

אגב, אני לא כל כך משוכנע בכדאיות שלהם. הם נדבקים לי לדיסקוסים, לפני כמה ימים ראיתי אותם נדבקים לגורמי, ואת האצות הבעייתיות - למשל אצות זקן - הם לא אוכלים ממילא.

fish in heaven
Wednesday 31/10/2001, 23:04
אכן יש בעיה עם דגים שמגיעים עם טפילים בגוף ועקב כל הנסיעות וכיו"ב המחלה המתפרצת, לכן מומלץ להחזיק דגים בבידוד ולתת להם אוכל עם אנטיביוטיקה בפנים לכל מקרה שלא יהיה.

אגב אני מניח שלחנות אין אחריות ?

עמירם, שמעתי על התופעה הם פשוט מציקים לדגים איטיים- אך זה תופס לרוב דגי החתול למינהם אני חושב...

-דניאל