צפה בגרסא המלאה : מה זה ננו ריף?


צחי
Monday 18/03/2002, 13:36
מה זה ננו (זעיר) ריף?

קובי
Monday 18/03/2002, 14:15
נאנו ריף הוא אקווריום שלכאורה, נוגד את כל התיאוריות הקשורות לגידול דגים: מדובר באקווריום קטנטנן - 120 ליטר זה הנאנו ריף הגדול ביותר (ומעבר מדובר במיקרו ריף כבר) כשבממוצע מדובר באקווריומים של 50 - 70 ליטר בערך.

נאנו ריף מכיל שונית אלמוגים קטנה, עם כמה אלמוגים חזקים יותר (וקטנים יותר, כמובן), שניים שלושה דגים ולובסטר.

בנאנוריפים חשוב לשמור על כמה דברים:
1. איכות המים, ולכן בניגוד לאקווריומי מיני ריף הגדולים יותר, יש לבצע החלפות מים שבועיות.
2. קירור - אבל קניית צ'ילר ב 1400 שקל לאקווריום שכזה זה קצת מטורף, ולכן מוטב למצוא פטנטים חלופיים, כמו אוורור טוב, או מיקום בחדר ממוזג דרך קבע.
3. סקימינג - אפשר לארגן פרוטאין סקימרים קטנים ושימושיים (ברך כלל כאלה שמבוססים על אבן אוויר מתאימים לגדלים הללו). החסרון היחיד בסקימרים הוא שהם תופסים מקום, ובנאנו ריף זה בדיוק מה שאין, ולפיכך מוטב אפילו לחשוב על סאמפ קטן וסימפטי לנאנוריף.

קיפודג
Thursday 21/03/2002, 10:28
בנוסף למה שהסביר דג זאב ,

ככל שהאקווריום גדול יותר טווח הטעות שלנו המגדלים מותר לבצע הינו רחב יותר, אקווריום שכזה מסוגל לסבול טעויות בכמות החמצן , האכלת יתר , חימום או קירור מעבר לטווח המותר , הפסקות חשמל , תקלות בפילטרים ועוד כל מיני מרעין בישין שאנו המגדלים טועים בהם באשמתינו או שלא.

נאנו ריף הינה מערכת מושלמת ומאוזנת וכל טעות שתפר את האיזון הדק תגרום בתוך שעות להשמדת כל היצירה.

בנוסף אין אפשרות להימנע מקרור של האקווריום בחודשים הקיץ הלוהטים בישראל (בהם מסוגל האקווריום להגיע ל - 32 מעלות) וכנראה שתדרשו למקרר לשם כך.

בקיצור לא מומלץ (על ידי).

קובי
Thursday 21/03/2002, 13:04
כתבתי פעם מאמר על בניית תחליף מצנן לאקווריום נאנו ריף ללא צ'ילר. הרעיון היה לבנות לו בית מנורה גבוה, לשלב בו מנורות PL שמחממות פחות, וכמה מאווררים קטנים של ספק - חלק יזרימו אוויר פנימה וחלק יזרימו חום החוצה. הרעיון הוא להגביר את האידוי של המים ולצנן אותם. זה יכול להוריד טמפרטורה בחמש מעלות בערך, וזה מספיק בחדר מצונן באמצעות מזגן.