צפה בגרסא המלאה : סנכרון בין מים נכנסים למים יוצאים בסאמפ


בוני
Saturday 02/03/2002, 00:43
אני מתכנן לבנות לבד סאמפ , ועל כן אני מעוניין להבין כיצד מתבצע הסינכרון , כך שכמות המים היורדת ע"י חוק הכלים השלובים לסאמפ שווה לכמות המים המוחזרים לאקווריום ע"י משאבת הכוח.

קובי
Saturday 02/03/2002, 13:11
ואין לך אוברפלו ? אלוהים - זו יכולה להיות בעייה קשה לאללה. הפטנט עם אובר פלו - שהוא חור המצוי בקו המים ובכל פעם שהמים עולים הם גולשים ממנו אל הסאמפ עושה לך את החיים הרבה יותר קלים.

פטנט אחר - שיכול להיות קצת יותר מסובך אבל הגיתי בו יומם וליל לטובת אנשים שאין להם חור אוברפלו:

בנה מיכל שייתלה על גב האקווריום בצורה כלשהי. המיכל יכול להיות עשוי מפרספקס או מזכוכית, בתנאי שיהיה אטום היטב למים. בצד המיכל, קדח חור בגודל 3/4 צול. לחור הזה תוכל להבריג צינור "פינה" ולהדק אותו באמצעות שילוב קטלני של דבק סיליקון וטפלון לאיטום (זה מה שיש אצלי בכל אופן). אל הצינור הזה תבריג כבר בהמשך את הצינור שירד לסאמפ.

הקופסה הזו שתיקרא בפינו "קופסת אוברפלו", תיתלה, כשחצי ממנה מתחת לקו המים, וחצי ממנה מעל קו המים. אני בטוח שתוכל לנסות לארגן לעצמך מעין פטנט לתליית הקופסה מאחור. אני מציע שתבדוק אפילו באתרים שמוכרים פילטרים מסוג backpack, כדי לראות איך הם נתלים על הדופן האחורית.

כיצד להזרים מים החוצה מהקופסה אל הסאמפ, אנחנו כבר יודעים, נכון ? חור, כוח משיכה וצנרת.
כיצד יגיעו המים מן האקווריום אל הקופסה ? פשוט מאד - ראש כוח שממוקם בנקודה אינטגרלית מהצד הפנימי של האקווריום, ידחוף לך מים דרך צינור אל תוך קופסת האוברפלו. תנסה למקם את ראש הכוח כמה שיותר עמוק, כדי שהוא ידחוף לך מים משכבה עמוקה יותר של האקווריום לסאמפ- ויגביר בצורה רצינית את התועלת שלו. אתה יכול לשחק עם המיקום של ראש הכוח, למעלה ולמטה, כדי לאתר את הנקודה שבה הוא דוחף מספיק מים כדי למלא את קופסת האוברפלו אך לא יציף אותה.

במקרה של הפסקת חשמל - ראש הכוח לא יניע מים לעבר קופסת האוברפלו במילא, ולכן לא תהיה לך זרימת סיפון מן האקווריום אל הסאמפ.

מהסאמפ בחזרה אל האקווריום - משאבה גדולה וחזקה תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. אתה יכול אפילו להשתמש בפילטר החיצוני שיש לך בתור משאבה, עם מושבת בקטריות שכבר קיימת בו, תוכל לצמצם באופן משמעותי את גודל הסאמפ ולהשאיר רק את החלק ה"יבש רטוב" ואת הפרוטאין סקימר.

בכל מקרה - דאג שצינור המשאבה החוזרת אל האקווריום יהיה צר יותר מהצינור היוצא מקופסת האוברפלו, כדי שלא תגיע למצב שבו מתרוקן לך הסאמפ והמשאבה עובדת על יבש ומתחממת...

אם תרצה שירטוטים של כל הפטנטים הללו, אל תתבייש לבקש. אני במילא בונה כרגע דפי הסבר לפטנטים הללו שיופיעו באתר שלי לכשישוב

קיפודג
Sunday 03/03/2002, 10:37
ניתן לשים מנוע חלש שישאב מים מגובה פני המים באקווריום (כאשר גוף המנוע בתוך המים) , אין חשש לשריפת המנוע כי כמו שציינתי הגוף נימצא בתוך המים.

מנוע חלש ישאב ומנוע חזק יחזיר את המים (ניתן גם להפעיל את המנוע החלש בעזרת שעון שבת שהרי ממילא אם גובה פני המים יעבור את גובה השאיבה המים ישאבו לבד ללא צורך במנוע.

יאיר
Sunday 03/03/2002, 12:38
אני יודע שיש אפשרות לקדוח חור באק'
קיים ופועל לצורך אוברפלו.
יש בעלי מקצוע שעושים את זה - הם באים אליך הביתה עם המקדחה המיוחדת ועושים לך את החור.
זה לא זול - אבל זה שווה למי שצריך את זה
(המחיר ששמעתי הוא כ-500 ש"ח, אבל אני מעריך שזה ניתו למיקוח ותלוי במס' גורמים).

מי שאני יודע שעושה את זה הוא קלמי ממושב כפר הנגיד.

Cobalt
Sunday 03/03/2002, 13:59
מה לסנכרן?
שים משאבה ביניקה עצמית בנקודה הכי נמוכה וסיפון קבוע (לא עמוק מדי) באקוריום וכל השאר ללא שינוי.
יחיאל

קובי
Sunday 03/03/2002, 14:16
יחיאל, אוליי לא הבנתי אותך נכון, אבל אם הבחור ימקם משאבה וסיפון, במקרה של הפסקת חשמל הוא אבוד לגמרי - או שהסיפון ירוקן לו חצי אקווריום אל תוך הסאמפ, במקרה של הפסקת חשמל ארוכה, ואז הוא חייב לדאוג שהסאמפ שלו יהיה כמעט ריק, או שהוא מארגן את הסיפון בנקודה מאד גבוהה, ואז במקרה של הפסקת חשמל, מים זורמים עד סוף הסיפון, וכאשר החשמל חוזר המשאבה מרוקנת את הסאמפ (הרי אי אפשר "לאתחל" סיפון בלי למשוך מים פיזית דרכו) ומתחממת/מציפה את האקווריום ביותר מדיי מים.

AYahoo
Friday 03/05/2002, 19:15
אתם נורמאלים?!!??!! :o
אם אחד מראשי הכח יפסיק לפעול (וזה קורה) הבחור המסכן בבעיה עצומה!!!!!!

אני מאוד מקווה שלא עשית את זה... יש דרך הרבה הרבה יותר פשוטה, (ללא ראש כוח שתעלה לך 20 ש"ח +-).

נראה לי שאני אלך רגע לחדר... אצלם כמה תמונות והסברים לגבי המנגנון הפשוט שהמצאתי.. את כל החלקים ניתן למצוא אצל הוס סנטר.

את הפתרון של ה Over Flow הניתלה... אני אפרסם ב DIY שפתחו לאחרונה...

(דרך אגב.. הרעיון הוא מקורי.. למרות שאחרי שחשבתי עליו ובניתי גיליתי שיש כאלה למכירה... אז כנראה שלא אקבל עליו פטנט :))