צפה בגרסא המלאה : שחור כמו פחם


מיכאל שובל
Monday 28/07/2003, 14:43
ביום שבת הייתי בחנות דגים וראיתי שם דיסקוס שחור כמעט כמו פחם בעיניים שלו היה מין כרום כזה . שמעתי שדיסקוסים משחירים אבל שיגיעו לשחור כזה ?.
בעל החנות ניגש לאקורים והוציא אותו וטען שהוא יצא לרגע והשאיר את ביתו הקטנה בחנות ובזמן הזה הגיע לקוח והביא את הדיסקוס ונתן אותו מתנה לחנות והחליט להכניס אותו לאקוריום הדיסקוסים. הבת הקטנה שלא הבינה חשבה שאים זה מתנה אז זה בסדר . מעניין אותי לדעת איזה מתומטם יכל היה לעשות דבר כזה , אבל מה שבאמת מעניין אותי אם במצב הזה אפשר היה עדיין להציל את הדיסקוס כי לרגע חשבתי לבקש ממנו אותו ולנסות להציל אותו בעצמי .

Cobalt
Monday 28/07/2003, 16:31
ייתכן ומדובר הסינגפורית.
קשה מאד לרפא, צריל הרבה מאנטיביוטיקה יקרה.
חבל לדעתי להסתכן כי הוא עשוי מאד להדביק את שאר הדגים .
יחיאל

Wild Blue
Monday 28/07/2003, 20:13
שחור כמו פחם זה לרוב סימן לסוף של הדיסקוס (אלא אם זה דג שהרגע הוציאו מאקווריום המכירה ושמו בשקית וגם אז הצבע זה לא פחם)

העין העכורה מעידה על צנאי מים או חזקה גרועה. וכן אפשרות של מחלה פנימית.

אני לא היתי ממליץ על לשקול לקנות כזה דג אפילו במחשבה רחוקה. ואם לקבל אז רק אם יש אקווריום קרנטינה ריק ומוכן לקליטה של דג.

ואיזה מתומטם יכול לעשות דבר שכזה ? - לדעתי משהוא שלא מבין בדגים ראה ושמע שדיסקוס זה דג מיוחד יקר וקשה לגידול והחליט שהוא מספיק מומחה לקנות. סביר שקנה להקה בלי לדעת איך לבחור ומה הוא קונה. שם אותם באקווריום אלוקים יודע עם מה ובאיזה מצב, אני משער שלאט לאט הם מתו וחלו, הבן אדם נלחץ והתעצבן וכנראה היתה לו נקודת טוהרה אחת והוא החליט לחוס על הדג האחרון ולהביא אותו למקום שאולי בו יהיה לו יותר סיכוי.

דודו דיסקוס
Tuesday 29/07/2003, 14:12
שלום חברים, מנסיוני בעבר, סימנים של עין אפורה + דיסקוס שחור הינם סימנים של מחלה בקטריילית, ולפי נסיוני תרופה בשם "פורן 2" נותת מענה מוצלח גם במקרים של גסיסה בנושא.
כמובן יש לקבל זאת כהמלצה בלבד, היות ויש לבדוק שאר פרמטרים נוספים במים.
בהצלחה...

דודו

elminister
Friday 01/08/2003, 05:48
זה נכוו דודו , אבל יכולות סיבות נוספות של "השחרה" ,כמו הסינגפורית ... (העין העכורה יכולה לבוא במקביל להשחרה - מה שנקרא זיהום משני)

בקיצור נשמע רע מאוד, אני מכיר רק משוגע אחד שאוהב לקחת את הדגים האלה ולשקם אותם ,

אחד המשגיחים שלנו כבר שנתיים....

דודו דיסקוס
Sunday 03/08/2003, 10:57
אכן מאוד משוגע...., אך גם אני הייתי מקריב את הקרנטינה שלי לטובת ריפויי/נסיונות ריפויי של דגים במצב זה...

דודו