צפה בגרסא המלאה : אקווריום מים מלוחים חדש


Trigger
Friday 15/02/2002, 10:09
אני מעוניין לקנות אקווריום חדש למיים מלוחים , חשבתי על מטר עשרים/שלושים/חמישים...
אני מתלבט אם לקנות אקווריום מוכן עם דופן אחורית ומאחוריה כל הציוד או לבקש לעשות חור באקווריום ולקנות סאמפ ???
יש לי את כל הציוד , אבל רציתי לדעת אם מפרק חלבונים שעובד עם אבן אוויר (סיני) יתאים לגודל כזה של אקווריום ??? ואם לא אז איזה כדאי לקנות ???
אם יש למישהו תשובות , המלצות , הערות והארות אני אשמח לשמוע ...

מונומן
Friday 15/02/2002, 22:33
באופן עקרוני עדיף להשקיע בסאמפ, (כי שכל הפילטרציה נמצאת באק' היא לוקחת לך לא מעט מקום) ואני לא יודע עד כמה היא באמת אפקטיבית
הסאמפ: יותר גדול = הפילטרציה שלך יותר טובה , לגדלים כאלה כדאי מאוד סאמפ ולא פילטר מצו'קמק
לדעתי לאק' שמעל 1מטר עדיף סקימר עם ראש כוח , הרבה מים הרבה פרוטאין...
לי אין אק' מים מלוחים אבל בקרוב יענו פה הקליברים שיש להם אק' מים מלוחים ואז תקבל תשובה מפורטת
:smile:

קובי
Saturday 16/02/2002, 13:07
ואללה - ברוך הבא לתחביב. אני רוצה קודם להבהיר משהו - האם יש ברשותך אקווריום שכזה, או שאתה מעוניין להכנס לתחום ?

בנוגע לאקווריום - ושאלת הסאמפ. אני ממליץ לך להקשיב למונומן (שנתן תשובה של קאליברים) וללכת על סאמפ חיצוני עם אקווריום מחורר. אין מקום להשוואת היעילות של סאמפ חיצוני, עם כל אמצעי סינון אחר (גם לא לאקווריום של מים מתוקים, חבר'ה !!!). היתרון הנוסף, הוא בכך שסאמפ חיצוני ממקם לך שם את כל התוספות, כמו סקימר, חימום וקירור, כך שלא יראו אותם.

אני לא חושב שקאונטר קיורנט סקימר - כזה שעובד עם מים הנדחפים מטה דרך אבן אוויר - יכול להיות יעיל באקווריומים גדולים כל כך, אבל כל זה נכון עד שמגיעים לברלינים למיניהם של "רד סי" שעושים עבודה מדהימה למרות ה"פרימיטיביות היחסית" שלהם. במילים אחרות - קאונטר קיורנט של ברלין יחזיק לך אקווריום גדולה בהרבה מקאונטר קיורנט של חברה אחרת.

באקווריומים דוגמת שלך הייתי מציע כבר ללכת על פרוטאין סקימר שמבוסס על ראש כוח ונטורי. הם עולים קצת יותר ועושים עבודה מופלאה. הונטורי של רד סי עולה 1300 שקל אצל "אפללו" בראשון. כ -500 שקל יותר ב"דני דג". אני למשל קניתי ונטורי של ג'אבו ב - 240 שקל עם ראש כוח של 1200 ל"ש, ב"דגי חי וברכה" (בית הובי) בהרצליה, שאמור לטענתם להחזיק עד 550 ליטר.

במקרה הכי גרוע אקנה עוד אחד :smile:

Trigger
Sunday 17/02/2002, 08:35
יש לי כרגע אקווריום קטן (80 פנורמי) עם כל הציוד , לפני קצת פחות משנה החלטתי לעבור לדגי מים מלוחים והאקווריום הזה נועד בעצם ללימוד...
את האקווריומים עם הדופן האחורית ראיתי בבית יצחק ובתל מונד...
יש הבדל בין הסינון בדופן האחורית לבין הסינון של סאמפ ? זה נראה לי די דומה...
הסקימר , גוף החימום וכל השאר ממוקמים מאחורי דופן אטומה...
תודה על התשובות , אשמח אם תוכלו להסביר לי מה ההבדל בין סינון בדופן האחורית ובין סאמפ...

Cobalt
Sunday 17/02/2002, 08:39
עיון טוב ללכת על קטן
אבל במים מלוחים במיוחד חשוב למתחיעלים הגודל
קובלט

קובי
Sunday 17/02/2002, 16:18
הכוונה היא שאקווריום מים מלוחים דורש המון מקצועיות והמון ידע. הוא מאד מאד לא סלחן, וטעות קטנה יכולה להיות פטאלית (ויקרה).

ככל שהאקווריום גדול יותר, כך הוא גמיש יותר לטעויות. התפשטות של רעלנים או של חומרים מזיקים למשל, יכולה להיות הרסנית בהרבה באקווריום של 100 ליטר מאשר באקווריום של 400 ליטר. כך גם תוקפנות של דגים לא מתאימים, או "ניקוי חצי שנתי" שעושה שושנת מים ההופכת את קיבתה ומרוקנת אותה.

אם אתה רוצה ללמוד - תשקיע ותלך כבר עכשיו על אקווריום של 250 ליטרים ומעלה. פחות מזה - (אם למשל אתה מדבר על נאנו ריף) - אז רק בתנאי שיש לך סאמפ גדול בצורה משמעותית מהאקווריום (נניח, נאנו ריף של 20 ליטר וסאמפ של 80 - 100 ליטר).

בכל מקרה - אני לא ממליץ בכלל על השיטה הזו של חסימת החלק האחורי של האקווריום והפיכתו לסאמפ. אתה סתם מצמצם את שטח האקווריום ומגדיל את הסיכונים שאתה לוקח.