צפה בגרסא המלאה : חינוך דגים ואילופם


fish in heaven
Tuesday 16/10/2001, 09:21
חתיכת כותרת :lol:
בכל מקרה אני אישית מתחיל את נושא זה בהרגלת הדגים לסוג מסוים של אוכל - יש לי קורידורס ואלטישפינוזות, השאלה אם אפשר לגרום לאכול ישר מפני המים ולא מקרקעית האקווריום ?

חוץמזה אם למישהו יש דגים שאוכלים מהיד זה גם נחמד :smile:, אצלי הרסבורות כמעט עושות את זה...

קובי
Tuesday 16/10/2001, 10:26
אם תסתכל על הקורידוראסים ועל האלטישפינוזות שלך, תראה שיש להם פה תחתי. פירושו שהפה ממוקם בתחתית ראשם, ממש באיזור הגחון. הסיבה לכך היא שדגים אלו הם שוכני קרקעית ומוצאים את מזונם בקרקעית המים. פיהם התפתח במהלך האבולוציה בהתאם לדרישה זו ועבר לתחתית גופם, כדי שיהיה להם קל יותר לחטט בחצץ ובחול.

לא תוכל להרגיל אותם לאכול מזון צף אלא אם ממש תרעיב אותם כמה ימים ותאלץ אותם לאכול אותו, וגם אז הסיכוי שהם יאכלו אותו נמוך - פשוט מכיוון שהם אינם רגילים לחפש את מזונם למעלה, וגם מכיוון שהם אינם מסוגלים לאכול אותו משם - זה ידרוש מהם להתהפך על הגב, או להוציא את פלג גופם העליון אל מחוץ למים.

ערן
Wednesday 17/10/2001, 00:46
היה לי עד לא מזמן פלקו שהתרגל לאכול את האוכל ישר מפני המים. הוא פשוט היה שוחה הפוך (והוא היה PLECO רגיל...), אוכל את האוכל הצף, ואז חוזר לקרקעית המיכל בחזרה לעיסוקיו.גם קורידורס פנדה שהיה לי (דג חמוד לאללה, דרך אגב) היה עולה למעלה מידי פעם כדי לאכול את האוכל הצף. כלומר, מסקנתי היא שניתן, לדעתי, להרגיל את החתולים לאכול ישר מפני המים (כמובן שזה מותנה בדג עצמו ובכך שלא יינתן לו אוכל שוקע, שיהיה לו זמין יותר). בכל מקרה, אצלי לפחות, חלק מהחתולים עלו באופן עצמאי לפני המים (אולי כי לא היה להם סבלנות שהאוכל יישקע...:-)), מבלי שהרגלתי אותם, או הפחתתי במזונם. כך שזה אפשרי להאכיל את חלקם ישר מפני המים.
הכי חשוב הוא, אם אתה ממשיך בניסוי ומאכיל רק אוכל צף ולא אוכל שוקע, לשים לב שהחתולים עולים אכן לאכול, והם לא מרזים יותר מידי. במידה והם הופכים לרזים יותר באופן משמעותי יש לחזור ולתת להם אוכל שוקע (שכן גם אם הם יגיעו לפני המים ויראו נכונות לאכול מפני המים, יש לזכור שהם איטיים יחסית בתגובות שלהם, ולכן ייתכן ודגים אחרים ייחטפו להם את האוכל הצף).

אגב, יש לי נקבת קרב צעירה אשר אוכלת מהיד (בערך, אם אני מחזיק תולעי דם מעל המים אז היא קופצת וחוטפת לי את זה מהיד. גם אם זה כרוך בנגיסה לא מכאיבה באצבע). העניין הוא שאני לא עושה את זה הרבה כי זה מגעיל ומסריח לגעת בידיים בתולעים אחרי שהם הפשירו.

elminister
Wednesday 17/10/2001, 09:58
לא ברור לי הרעיון של הרגלת דגים לאכול "נגד טבעם הטבעי"
אני מכיר את הסיפור של פלקו שמתהפך על הגב כדי לאכול מזון צף.
אני בכל אופן משתדל בכח האכלה לתת לפחות 2 סוגי אוכל (צף + שוקע) כדי שכל דג יקבל את מזונו בסביבה הטבעית אליה הוא שייך....
באמת לבוטיות ולחתולים למנהם יש "פה תחתי" לעומת דג קרב סיאמי שלו יש פה עילי והוא אוכל את מזונו הצף מרום האק'....למה לשנות סדרי עולם???כל דג יאכל איך שהטבע "יצר" אותו
ELMINISTER

fish in heaven
Wednesday 17/10/2001, 21:22
לא בדיוק התכוונתי לשים אותם במצור עד שייכנוע לדרישותי :smile:
פשוט אני שם להם אוכל ואני לא תמיד יודע אם הם אוכלים את הכל.... ושאוכלים מפני המים רואים כמה נאכל וכמה נשאר
אבל אין איזה סיפור מעניין כאן על דגים שעשו סלטות לאחור ?????

קובי
Wednesday 17/10/2001, 22:29
לי יש סיפור
האוסקר שלי מאד אוהב לשחק. הוא ניצל את ההזדמנות שיש ראש כוח באחורי האקווריום, אשר זורק מים בעוצמה מן הצד השמאלי לצד הימני. הוא עומד לצד הזרם, נכנס אליו במהירות, מרביץ זינוק אחד קדימה, ואז הוא עושה גילגול מושלם במים מסביב לבול עץ שקוע. הוא מגיע מעליו, מתגלגל הפוך מתחתיו ומגיח מהצד השני כשהבטן שלו כלפי מעלה.

upside down oscar fish

fritz_df
Thursday 01/11/2001, 19:33
דווקא אצלי אני לא מצליח לאלף את האוסקרים לא לאכול מהאוכל של הפלוקטומוס,
כל פעם הם תופסים את הגלולה הקשה והירוקה הזו
מהריצפה ומטלטלים אותה או מנסים לבלוע אותה שלמה ואז הפה שלהם נשאר פתוח כי הם לא מצליחים (לפעמים אני חושב שהם נחנקים...)

elminister
Thursday 01/11/2001, 19:59
הבוטיות שלי ו 2 דגי הנוצה מתעקשים לאכול מזון צף...למרות שהם מקבלים גם מזון שוקע...
הם מתגלגלים ועושים ממש פעלולים בכדי להגיע אליו.
זה די מצחיק בהתחשב בעובדה שיש להם למטה אוכל....
אבל מזמן הפסקתי לחפש הגיון בהתנהגות של הבוטיות שלי..
ELMINISTER