צפה בגרסא המלאה : שאלות של מגדל מתחיל - מקווה שתעזרו לי


wolf1
Saturday 19/01/2002, 15:35
בשעה טובה מלאתי אקווריום חדש - בגודל מטר.(200 ליטר)
כמה שאלות:
1)ייצבתי את הטרמוסטט ובדקתי שהטמפ' סביב 26-27
כשהתאורה פועלת,אחרי כמה שעות הטמפ' עולה לסביבות 28.האם הפרשי הטמפ' האלה קריטיים?
על איזה טמפ' כדאי לי לייצב את האקווריום - באקווריום שתלתי צמחייה ואני רוצה לשים שם דגים מתאימים,מה שמוביל לשאלות הבאות:
2)כמה שעות אור צריך לכוון - יש לי 3 מנורות אור יום של 30 וואט כל אחת,וגם באיזה חלוקת זמן כדאי לעשות זאת?(כלומר,בוקר,ערב,לילה?..וכו'..)
3)איזה דגים כדאי לי לשים באקווריום כזה - חשבתי על להקות שונות וכו'.מישהו יכול להמליץ/לכוון?
4)בנוסף - בדקתי את הPH ואת הGH:הקשיות מאד מאד גבוהה לצערי - איכות המים בישראל ידועה,וזה גם בניין ישן בר"ג.הPH היה סביב 7-7.5 - האם זה סביר/מקובל?
בתודה מראש לכל העוזרים - אני צריך את זה:=)

קובי
Saturday 19/01/2002, 16:34
עניתי לך כמדומני, על חלק מן השאלות. הייתי מציע אפילו שתשאל את שאלת הצמחייה/תאורה בפורום הצמחים !!

אני אתמקד בנושא הטמפרטורה:

הבדלי טמפרטורה מאד לא בריאים לדגים בטווח הארוך. כשאנחנו מגדלים בדגים בסביבה מלחיצה כמו האקווריום, אנחנו מעדיפים לתת להם סביבה יציבה ככל האפשר.

הדרך היחידה העומדת לרשותך היא להוסיף מתקן צינון לתאורת האקווריום. אני חושב שיש לך את האפשרות הזו "ממש מול העניים" באקווריום האטמן שרכשת. יש שם מקום להוסיף מאוורר של ספק למחשב, ויש אפילו שקע חשמלי במכסה האקווריום שאליו אפשר לחבר את הטרנספורמטור.

בכל מקרה- גובה הטמפרטורה לא קריטי כמו שינויי הטמפרטורה. הם עלולים להלחיץ את הדגים שלך, אשר יפתחו נקודות לבנות, ושלל מרעין בישין.

טמפרטורה מומלצת - בסביבות ה - 25, 26. שם אני משאיר את הדגים שלי בדרך כלל. בקיץ זה בלתי אפשרי אבל אין לי הרבה ברירות (מסתדרים עם מה שיש). טמפרטורה גבוהה יותר דרושה לדגים מוגדרים מאד, דוגמת הדיסקוסים.

fish in heaven
Saturday 19/01/2002, 17:59
בקשר לאור - אם מדובר בצמחייה, צריך בין 10 ל12 שעות ביום, תנסה להתאים את זה למחזור אור שמש, יש הממליצים על הפסקת צהריים בת שעתיים - אם יש לך שעון שבת, לך על זה, אחרת לא שווה את הכאב-ראש

הKH בארץ אכן קשה, בקשר ל PH, יצאת בזול, יש כאלה עם 8 :smile:

בקשר להמלצות דגים - שמע, השאלה היא איזה סיגנון אתה מחפש ? הייתי ממליץ לעבור על אינדקסים של דגים, ללכת לחנות לראות דגים, לראות אקווריומים כאן http://www.aquahobby.com (אקווריום החודש) ולאט לאט להבין לאיזה סיגנון אתה שואף.