צפה בגרסא המלאה : איך אתם מתכננים אקווריום חדש ?


fish in heaven
Saturday 19/01/2002, 14:32
על מנת להחזיר את הפורום לפסים יותר נורמליים אני מעלה שאלה מעניינת זו

כאשר אתם קונים אקווריום חדש, אתם מתכננים בדיוק איזה דגים יהיו בו, את העצוב שלו וכל פרט עד הסוף ? או שאתם הולים בגישה של - אני רוצה ציקלידיה, ואז בהמשך אתם קונים לפי החשק/מה יש בחנות ?

אני אישית מעדיף לתכנן - אם תבדקו את האקווריום שלי, חוץ מדגי הקשת החדשים (שהחליפו להקה מתוכננת של זברות) כל הדגים הם אכן אלה שרציתי לפני תחילת האקווריום - הייתי אומר שבשיטה זו יש יתרונות גדולים, שהרי אתה יודע מה אתה רוצה ולפיכך בונה את האקווריום.
מצד שני זו שיטה שלא תמיד ריאלית - הרי לא כולם יודעים בדיוק מה הם רוצים....

אז מה דעתכם ?

דג פרפר
Saturday 19/01/2002, 15:39
אני לא מתכנן בהתחלה הייתה לי ציקלידיה אבל עכשיו זגים מכל הסוגים כאשר הפ לא טורפים אבל כולם צורכים מים רכים ואם נגיד עכשיו אני רוצה דיסקוסים אז אני יקנה לאט לאט מה שצריך לדיסקוסים ובזמן הזה אני יתכנן אבל באופן ספונטני אני רואה משהוא יפה בחנות אני קונה
אבל רק בחנויות שאני סומך שהמוכר לא ירצה רק למכור לי

קובי
Saturday 19/01/2002, 16:28
אני משלב את הגישה של דג פרפר והגישה של דניאל. הרעיון הוא שאני מתכנן מראש מה אני עומד לגדל באקווריום, אבל אני לא נדבק לזה בכוח. אם אני מחליט לגוון ולהוסיף סוגים אחרים של דגים, אני פשוט הולך וקורא עליהם כל מה שאני יכול, כולל חיפוש באינטרנט ורואה אם זה יישים. במקרה שזה אכן אפשרי, אני הולך וקונה אותם.

כשהקמתי את הציקלידייה שלי, ידעתי פחות או יותר שיהיו בה "אוסקרים ועוד משהו". לגבי הציוד - ידעתי במדוייק מה אני אצטרך (אז זה היה ראש כוח אחד, ופילטר חיצוני). ככל שהתקדמתי עם יותר דגים, הוספתי עוד ראש כוח, עוד כמה אוביקטים. ידעתי למשל שתוספת של סוורומים תדרוש צמחייה, אז הוספתי צמחי פלסטיק.
טקססים מתחפרים - אז ארגנתי להם בול עץ בצורת גשר וכן הלאה וכן הלאה. התוספת האחרונה, של חתולים, דרשה צנרת שבה הם יוכלו להסתתר, אז המלחתי להסתיר את הצנרת מאחורי כמה אובייקטים קיימים (שאותם קידמתי למרכז האקווריום).

בקיצור - זה שילוב של תכנון מראש, עם למידה והתפתחות תוך כדי.

עומרי ע
Saturday 19/01/2002, 21:45
דג זאב ענה על זה בצורה הטובה ביותר.
כשאני קניתי לא מזמן את האקווריום השני שלי, ידעתי מה הוא הולך להכיל מבחינת ציוד וסוג דגים.
לא ידעתי איזה דגים בדיוק אני אקנה אבל ידעתי שיהיו באקווריום ציקלידים ושני פלקואים.
תיכננתי מהתחלה להביא אוסקר וזברות ציקליד, את שאר הדגים ראיתי בחנות וקניתי בלי שום תכנון מראש.
לגבי העיצוב- תוך כדי בנית האקווריום החלטתי איזה עיצוב יהיה, עד שהוכנסו הדגים שיניתי את העיצוב והוספתי אובייקטים לפי הצורך.
אחרי שקניתי דגים ראיתי שחסרים מקומות מסתור אז הוספתי עוד כמה אובייקטים.

מונומן
Saturday 19/01/2002, 22:49
אתן גם את הדוגמא שלי
האק' שלי למשל כולו ספונטני לחלוטין
-הן האק' עצמו , הן האובייקטים והן הדגים.
מצד אחד זה כיף שאתה קונה דגים בלי לתכנן מראש- מה אתה רוצה איך כמה ולמה.
אבל כעבור זמן אתה מגלה שאתה לא ממש אוהב את הדג הזה בגלל שהוא כבר לא נראה לך יפה או בגלל שהוא מתנהג לא יפה או בגלל שהוא מגביל בהוספת דגים אחרים.ולכן אני אומר :
קנו אק' - אחרי שראיתם כאלה שונים ואתם בטוחים במה שאתם רוצים(האק' שלי נקנה מפאת קוצר זמן- תאונת אק' ביום שישי בצהריים כעבור יותר משנה אני לא מפסיק לחשוב : יא אללה עוד 10 ס"מ רוחב זה עוד 60 ליטר - למה לא שמתי לב...) , לאחר מכן עשו מחקר קטן באינטרנט על דגים או משפחות , ותראו איזה דגים "עושים לכם את זה" ובנו את האק' סביבם ולאחר מכן תוסיפו את הדגים

Cobalt
Sunday 20/01/2002, 00:21
חברה סליחה על הגישה אבל אני משתדל לרשום על הנייר כל פרט באקוריום ולסרטט היכן ישב כל אבן וכל צמח.
כל כמו שמכינים עוגה הולכים למכולת ועושים קניות לפי המרשם כך אני משתדל לסדר אקוריום.
אמנם אין לי את הכיף של לראות איזה דג מדליק ולהוסיף לאקוריום ,אבל ככה כבר 3-4 שנים אין לי הפתעות רציניות האקוריום.
COBALT

קובי
Monday 21/01/2002, 19:34
אין לי בעייה עם לנהל רישום בדיעבד של כל מה שיש לי באקווריום. אבל רישום מראש ? הרי אתה יודע שאי אפשר לסמוך על אף מדריך במאת האחוזים לגבי התנהגות של דג. ואם בשום פנים ואופן לא תוכל לשכן את הזברות (convict) עם הטקססים, כי הם יקרעו אחד לשני את הצורה למרות שהם סמי אגרסיב כולם ?

לדעתי לא להרבה אנשים יש את הלוקסוס של לדעת במאת האחוזים אילו דגים ישכנו זה עם זה והכל יתאים. הפשרה שלי היא פשוט לדעת לאיזה כיוון בדיוק אנחנו עומדים ללכת - מין, משפחה, קהילה, טורפים, וכו' ואז פחות או יותר אילו דגים עיקריים נרצה (בדרך כלל הם יהיו מוקד האקווריום, ובלא מעט מקרים אלו הדיסקוסים) ואז להשתדל להתאים את שאר הדגים לעקרון.

אם אומר לך את האמת - מעולם לא חשבנו על אלטישפינוזה לאקווריום הקהילה שלנו - ואם לא היינו נתקלים בו ובביקורות מאד משבחות, לא היה לנו את הדג המקסים הזה באקווריום.

[במאמר מוסגר ארשה לעצמי לציין כי אני מבשל בדיוק באותה צורה :smile:, מסיבה כלשהי זה יוצא טוב]
_________________
Est domus in terris, clara quae voce resultat
Ipsa domus resonat, tacitus sed non sonat bospes
Ambo tamen currunt, bospes simul et domus una

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: דג זאב 1 בתאריך 2002-01-21 11:36 ]</font>

fish in heaven
Monday 21/01/2002, 20:33
אני דווקא כן רושם מראש - אם תמצא רישומים של האקווריום הנוכחי שלי לפני שפתחתי בו תמצא אפילו את השם של ה BOLIVIAN RAM, וייתכן אפילו של ה RAINBOW (אחרי שראיתי אצלך) כנ"ל לגבי שירטוט של מיקום צמחים ואובייקטים. וזה אכן כך. אפילו ה JAVA MOSS שקניתי לסלע שבוע שעבר היה בתיכנון :grin:

מה שכן, צריך להיות בעל ידע רחב בשביל לבנות ככה אקווריום, מבחינת סוגי דגים וכו', ממש לא מתאים למתחילים.

Cobalt
Tuesday 22/01/2002, 15:34
תראה לגבי הציוד אני מאד מדייק, לגבי האיכלוס זה באמת ממלכת אי הודאות אז אני קצת יותר גמיש....
קובלט

Friday 25/01/2002, 20:53
אני לא תיכננתי את הדבר. קפצתי על המציאה כמו שאומרים אבל כמובן יותר שווה לתכנן ולהשקיע מחשבה כי אחרי זה, זה משתלם ואתה יותר מרוצה מהקניה. אם אתה קונה אקווריום ולא חושב על מה שתעשה אתה יכול להתחרת ולהחליף את העיצוב והדגים וזה יעלה לך מחיר נוסף

עומרי ע
Friday 25/01/2002, 21:02
לדעתי אפשר לסכם את הנושא הזה של תכנון אקווריום:
אי אפשר (או קשה מאוד) לתכנן אקווריום על כל פרטיו מראש, לעומת זאת אפשר לדעת מה הכיוון שאנו רוצים, להחליט איזה דקורציה תהיה בו ואיך הוא יעוצב.
אני מניח שגם המקפידים ביותר בינינו (קובלט) לא הצליחו לתכנן את האקווריום קומפלט לפני שקנו אותו, ופה ושם "תיקנו" כמה פרטים.

דג פרפר
Saturday 26/01/2002, 15:45
אני משנה את חשיבתי מהיום אני מתכנן במדוייק כי עכשיו אני מתכנן אקווריום דיסקוסים שיהיה מושלם בישבילהם