צפה בגרסא המלאה : פיטום דיסקוסים צעירים- דיון


elminister
Monday 17/03/2003, 00:45
דוקא בצ'ט של הפורום עלתה השאלה הנ"ל,
רציתי לפתוח על זה דיון מסודר כאן היות ויש הרבה נושאים הקשורים לעיניין,
אחת ההנאות הגדולות הוא קניית דיסקוסים צעירים וגידולם לבוגרים, גם המחיר של קנית דגים קטנים נמוך יחסית בואו נתיחיס למס' נושאים:

1)גודל המיכל- אנחנו לא רוצים להכניס 15 דגיגים לתוך צינצנת קטנה
2)האכלה-אחת הבעיות הקשות ביותר- כמה להאכיל, מה מאכילים,
3)מה עוצמת הפילטור הנדרשת

ניתן דוגמה כי בחוות הגידול המזרח הרחוק, הדיסקוסים נמצאים באק' ללא פילטרים, עם כמויות עצומות של מזון חי (דוגמת תולעי טוביפקס), כך שתמיד קיים מזון, פעם ביום מרוקנים את כל האק' וממלאים מים חדשים,
(איכות המים שם מצוינת כפי הנראה)

ומה אתם עושים?
ELMINISTER

Wild Blue
Tuesday 18/03/2003, 23:45
אני למען האמת לא ממש מדבר מניסיון אלא יותר מידע שנצבר מהרשת חברים והספרות.

עד כמה שהבנתי במזרח המים אינם מי ברז אלא מי גשמים או נהר שנאספים במיכלי ענק ובחוות המקצועיות והגדולות כן מבצעים להם בדיקות איכות והתאמה וברוב הזמן עד כמה שהבנתי המים הם ברמה של מה שאנו מכינים ממי אוסמוזה +.
המזון הוא אך ורק ותמיד חי (מה הבעיה שם הם אוכלים הכל אז את השאריות נותנים לדגים :wink: :lol: ) שיש להם שם בשפע בעיקר תולעי טוביפקס (שחיות במים עומדים בביצות ושדות אורז (מקום עם הרבה חומרים אורגניים (בארץ בעיקר בנחלי וצינורות ביוב))

בארץ רוב תושבי המדינה פותחים את הברז ונופלות להם אבנים לכיור ויש סלע שלא מוגדר בספרי הגאולוגיה (סלע משקע צינורי) ככה שבשביל להסיג מים ברמה טובה בשביל ממש לדאוג לגידול מקסימלי אנו צריכים לעבוד קשה (אוסמוזה, מערכות ריכוך, מערכות השבת מינרליםף, R/O RIGHT וחברים נוספים). לכן כאשר מגדל בוחר בדרך הקלה של גידול במים עם מינימום שינוי (שזו הדרך הטובה ביותר לעודד את התפתחות הענף המקומי (כי מי שנולד בתנאים קשם ושורד ישרוד לאורך הדורות)) הגידול הינו לרוב איטי וקשה יותר.
בנוגע למזון החי לכמה מכם יש נחל או שדה אורז ליד הבית ואם כבר יש אחד אז שהוא לא מריח או נראה כמו משהוא שכרגיל אומרים עליו איכס. ככה שמזון חי בארץ הינו מוגבל ביותר, נכון יש ארטמיה ותולעים לבנות שאומרים שזו לא בעיה לגדל אבל ברגע שמכניסים אותם למי האקווריום היצור מתחיל למות ואם הוא לא נאכל הוא מתחיל לזהם את המים טוביפקס בגלל שהוא חי במים מתוקים הוא לא עושה את זה לכן אפשר להשאיר ערימה נדיבה ולתת לדגים לאכול כמה ומתי שהם רוצים בלי לחשוש לזיהום המים.
לכן בגלל מכלול התנאים המצוינים שיש שם ושחסרים ברובם בארץ. לפי דעתי עינין גידול דגיגים מצעירות לבגרות בארצינו צריך להתבצע בדרך שונה לגמרי.
יש לאוג לניקיון המים כל הזמן לא להשאיר פרור של מזון לא אכול על הקרקעית. ואם מבצעים החלפות מים אז לא יותר מ 10 אחוז ביום ויש להסתמך יותר על פילטרציה ביולוגית כבדה ולא על החלפות מים (במזרח אין בכלל פילטרים באקווריום רק אבני אוויר).
בקשר למזון יש לפי הבנתי ודעתי להשתמש במאכילים אוטומתיים בעלי תדירות גבוהה אבל עם מנות מזון קטנות מאוד בשביל למנוע השארות מזון על הקרקעית אבל נתינת מזון בכמות.
מזון חי וקציצה יש לתת בתדיקות גבוהה ככל הניתן אבל לאכר ההאכלה יש לשאוב שאריות שלא נאכלו לשם מניעת התחלת ריקבון.
לכן לפעול כפי שפועלים במזרח לפי דעתי לא ניתן בארץ אלא יש צורך להתאים את התנאים עד כמה שניתן למה שיש.
אני אישית את הצעירים שלי מגדל באקווריום הקיבוצי עם כל שאר הדגים וכן עם דיסקוסים שגדולים מהם ומאכיל עד כמה שיותר פעמים ביום ובמספר מוקדים בכדי שלכולם תהיה הזדמנות להגיע למזון בלי שאיזה זכר אלפא יציק לכל הקטנים וימנע מהם להגיע לאוכל. (גם ככה חוץ מבזמן האוכל דיסקוסים גדולים די מתעלמים מדיסקוסים שקטנים מהם בהרבה ומרשיםלהם להסתובב באקווריום ללא שום הפרעה.

שיהיה אבל בהצלחה לכולנו

דודו דיסקוס
Friday 21/03/2003, 10:50
חברים????????????, מה קורה????????????????
הדיון לא זז...
מעוניין (כמי שעורך ניסויי בפיטום כרגע), לשמוע עוד דעות.

דודו

שוני ז"ל
Friday 21/03/2003, 16:05
שלום לכולם
טוב אז אצלי יש מיכל 430 ליטר מערכת uv 2 פילטרים פרוגקט אחד 1800 ליטר שעה אחד 1200 ליטר שעה משאבת אויר .2 גופי חימום גאגר 300 ווט כל אחד קצת צמחיה
קרוב ל20 דיסקוסים גדולים .50 קרדינל 10 אף אדום אנסטיסטוסים ודגי חתול ו-3 בוטיות ענקיות .
בגלל האוכלוסיה הגדולה יש לי פילטרציה חזקה מאוד
האכלה בוקר בשר .שמשך היום 3 האכלות אוטומטיות של טטרה ביט .בערב מוקדם בשר .4 פעמים בשבוע בערב תולעים לבנות בכמות גדולה .בין לבין אני זורק עם הבשר גם ארטמיה קפואה
והתוצאות לדעתי הצנועה מצוינות
שוני

elminister
Sunday 23/03/2003, 15:34
14 דיסקוסים,
2 פילטרים של אטמן 3338 , + פילטר מצע מרחף

2 האכלות בבוקר (מזון יבש)
3 האכלות בערב יבש + בשר + תולעים / ארטמיה

קצב הגידול של הדיסקוסים שלי משביע רצון,
אבל לא באותו קצב של סנייק...

עודף בשר גורם לפוספטים ויכול להרוס אק' צמיחה שלמים, חוץ מזה לא דנו על זה אבל אני מחזיק צי שלם של מנקי קרקעית בכדי שלא ישארו שאריות

דודו דיסקוס
Monday 24/03/2003, 00:57
אלמי ידידי היקר..., אני וסנייק עושים פיטום באק' בלי צמחייה, לזה נועדה הקרנטינה.

דודו