צפה בגרסא המלאה : דגי דיסקוס חדשים באקווריום קהילתי


quasimodo2
Saturday 15/02/2003, 20:33
שלום
אמש הכנסתי 2 דגי דיסקוס כחולים (3 סנטימטר) באקווריום קהילתי 120 ליטר + צמחיה + פילטרים חיצונים + פנימי.
האקווריום כולל סרפות + פינגווינים + זברות + סקלרים קטנים + גורמים.
הדיסקוסים לא נראים בסטרס כי הם שוחים בכל האקווריום ולא מתחבאים באיזה פינה.
הבעיה שהם לא אוכלים , המזון נופל לידם וNADA הם לא נוגעים.
כיום אני נותן להם מזון יבש אני לא רוצה להתחיל עם תולעי דם + כל מיני חתיכות בשר.
השאלה מה הוא פרק זמן נורמלי עד שיתחילו לאכול ?
ומה ניתן לעשות?

קובי
Saturday 15/02/2003, 20:44
עצם העובדה שהם לא אוכלים לא מעידה לדעתך על סטרס ? לדידי הם אכן בסטרס וזה הגיוני מכיוון שהם הדגים החדשים בשכונה ורע להם. תן להם איזה יום יומיים להתרגל ואתה תראה שהרעב יעשה את שלו והם יתחילו לאכול.

זה מאד תלוי אגב בגודל שלהם . דיסקוסים צעירים בדרך כלל יתפתו מהר יותר לאכול מאשר דיסקוסים בוגרים - שלעיתים סובלים מטראומות הסתגלות. בכל מקרה אם הבעייה נמשכת ואחרי שלושה ימים אין עניין באוכל - מוטב שתשקול לפתות אותם עם מזון חי - מזון שזז במים כוונתי.

quasimodo2
Saturday 15/02/2003, 21:19
ולמה התכוון המשורר במזון שזז במים ?

קובי
Saturday 15/02/2003, 23:05
הכוונה היא לא למזון "מן החי" אלא למזון חי באמת. תולעים מגידול עצמי, ארטמיות חיות מהסוג שניתן לרכוש מאמנון בפורום במחיר נמוך מאד, חרקים שונים, דפניות, זחלי יתושים וכו'. אני מציע ללכת על הפתרון האריסטוקרטי של רכישת ארטמיות חיות מאמנון (למרות שיהיה מי שיאמר שאני עכשיו דוגל בבזבוז כספים וכו'...) מכיוון שידוע ובדוק שלא קיים דיסקוס *בריא* שיסרב לארטמיה חיה. זה מזון המלכות בשבילם. לא אומר להעביר את הדיסקוסים לתפריט הזה קבוע, זה וואחד יקר בחישוב הכולל, אבל בשביל האקט ההתחלתי, ובעיקר כדי לשכנע דיסקוס סרבן מצפון לאכול, זה דבר גדול.

שוני ז"ל
Sunday 16/02/2003, 00:19
תגתגובות קיבלת בשפע עיצה אחת אני אתן לכל מי שקונה דיסקוסים .קודם כל לראות בחנות שהם אוכלים לפני הקניה .דבר שני וחשוב לשאול את המוכר מה הם אוכלים ביום יום .עם דג התרגל לאכול בשר הוא יסרב לאכול משהוא אחר או תולעים שזה מה שהם מקבלים בדרך כלל בחנויות .אחרי שעובר זמן והם מתחילים לאכול אצלך באקוריום זה הזמןללמד אותם לאט לאט לאכול דברים אחרים
שוני