צפה בגרסא המלאה : נקודות לבנות ?


מנטה ריי
Monday 31/12/2001, 15:36
אתמול בערב קנינו זוג פלטי נוסף לזוג דגי הפלטי (סטרטר) שיש לנו באקווריום.

רק בבית ראינו שלזכר יש 4 -5 נקודות עגולות בקוטר של כ חצי מילימטר על הגחון.

הדג לא מתגרד על הקרקעית, האם מדובר במחלת הנקודות הלבנות ?

בנוסף הזכר שכבר שבוע אצלנו מציק לו (רודף אחריו, נוגח אותו, וכל זה כשיש רק 4 דגים קטנים באקווריום של 180 ליטר....)

עמירם ש.
Monday 31/12/2001, 17:03
כנראה שכן. מחלת הנקודות הלבנות מתפתחת בעיקר בתנאים של סטרס האופייניים לאקווריום בתחילת מחזור החנקן ו/או לדגים בשלבי ההעברה אל החנות וממנה.

זו מחלה קלה מאוד לטיפול, אבל אתה חייב לטפל בה (באמצעות תרופות אמיתיות ולא ב"תרופות סבתא"!).

מנטה ריי
Monday 31/12/2001, 19:07
אשמח לקבל שמות של תכשירים שימושיים ושיטות טיפול.

למדתי כבר שצריך להעלות את הטמפ' באקווריום ולהשתמש בתכשיר בלי המסננים, באיזה שלב אפשר להחזיר את המסננים ?

elminister
Monday 31/12/2001, 19:27
יש המון תכשירים של החברות המובילות
(כמו SERA או TETRA ).
על כל מותג יש הוראות יחודיות לו...
אני אישית משתמש בזה של SERA
ELMINSTER

fish in heaven
Monday 31/12/2001, 22:06
הדרכי טיפול לנקודות לבנות מתחלקות לשתי סוגים -
1) תרופות אמיתיות - יותר יעילות אבל גם פוגעות בדגים אחרים - אנטיביוטיקה לא טובה לדגים כלל וכלל. במקרים חמורים זאת הדרך היחידה לפיתרון.
2) הוספת מלח והעלאת טמפ' תפתור בד"כ מקרים קלים - בינוניים של נקודות לבנות, בלי לפגוע בדגים עצמם. אם מדובר ב4-5 נקודות זה בהחלט אפשרי - אני חושב שבאקווריה מאניה יש מאמר על נקודות לבנות
3) הייתי חייב להוסיף את הדרך השלישית :grin:
http://www.fishforum.34sp.com/viewtopic.php?topic=198&forum=1
ואל תעשו את זה!

ועמירם, למה מלח והעלאת חום לא עובדים ? אולי במקרה קשה זה לא ממש יעיל אבל בד"כ זה עובד יופי....

עמירם ש.
Monday 31/12/2001, 23:15
מחלת הנקודות הלבנות היא מחלה של טפילים, לא של חיידקים. הטפילים חיים במחזור: מתפתחים על גוף הדג, נופלים לקרקע, חוזרים לדג וכולי. לפיכך:

1. העלאת הטמפרטורה עושה רק דבר אחד - זירוז מחזור החיים של הטפילים, כך שהם נופלים מהר יותר מהדג. החום לא הורג את הטפילים.

2. גם המלח רק מזרז את נפילת הטפילים מהדג ולא יותר מזה. יש להביא בחשבון שהמלח יכול גם להזיק.

3. כיוון שהמדובר בטפילים ולא בחיידקים, הטיפול אינו אנטיביוטי.

4. הטפילים נמצאים ממילא בדגים, ומופיעים כמחלה רק כאשר הדגים נמצאים בסטרס. לכן לעיתים הדגים לא יידבקו מחדש למרות שהטיפול היה "רק" בטמפרטורה ובמלח (במקרה זה הם לא היו נדבקים מחדש גם בלי שום טיפול), אבל הטיפול האמיתי הוא באמצעות חומרים הקוטלים את הטפילים. בדרך ככלל חומרים אלה אינם פוגעים בדגים אחרים אם הטיפול מתבצע לפי ההוראות.

fish in heaven
Tuesday 01/01/2002, 00:43
הבנתי ואז הטפילים נופלים, בינתיים הדג יצא קצת מהסטרס, ועכשיו הם לא חוזרים אליו, אבל אם הדג עדיין בסטרס אז בעצם הטיפול לא יעיל - יותר למל"ם.

טוב לדעת
תודה

קובי
Tuesday 01/01/2002, 01:58
כאשר מגבירים את חימום המים באקווריום - אכן מעודדים את הטפילים לזרז את מעגל החיים שלהם - הם יוצאים ונוטשים את הרקמות של הדג לעבר קרקעית האקווריום - שם הם מטילים ביצים ומתרבים.

עד אז, המלח "תוקף" את הדג ומעודד אותו לגדל שכבה רירית חדשה (זה מה שעמירם שכח לציין), ועל פי רוב - עד מועד בקיעת הביצים של הטפילים - ועד לשלב שבו הטפילים שוחים בחופשיות במי האקווריום ומחפשים איזה דג עסיסי להתלבש עליו - לכל החבר'ה כבר יש שכבה רירית מחוזקת (בגלל אותו מלח שטרחנו להוסיף מבעוד מועד) והטפילים, שאין להם פונדקאי, מתים בתוך זמן קצר.

טיפול במניעה, בלי שימוש בתרופות שעלולות להזיק לבקטריות שבפילטר. אבל כפי שאמרו קודמיי - הרי שהטיפול הזה טוב אך ורק בשביל מכה חלשה או בינונית של איץ'.

אלנה
Monday 07/01/2002, 19:29
קודם כל הבהרה: אקוואריום של מנטה ריי זה גם אקוואריום שלי.
עכשיו קצת רקע לפני שאלות נוספות:
כבר שבוע אנו מטפלים במחלה בעזרת תכשיר של SERA. ביום שני בשבוע שעבר הכנסנו תרופה, יום למחרת הוספנו עוד חצי כמות (לפי הוראות היצרן). ביום ו' החלפנו 40% מהמים והוספנו עוד חצי כמות מומלצת (זה כבר מעבר להוראות היצרן, הוא אומר להסתפק ביומיים טיפול). כמובן, הוצאנו פילטר פחם. היצרן אומר לנתק את המנורות אולטרה-סגולות. יש לנו שתי מנורות שבאות עם אקוואריום של JUWEL - על אחת כתוב daylight ועל השניה warmlight, כך שלא נראה לי שאחת מהן אולטרה-סגולה.
ביום שלישי (יומיים אחרי תחילת הטיפול) הופיעו שתי נקודות לבנות אצל נקבה חדשה וביום רביעי הופיעה אצלה נקודה גם על האף. יחד עם זאת היא מרגישה מצוין, פעילה מאוד, אוכלת טוב וכל הסנפירים שלה פתוחים. על הזכר החדש אין סימנים חדשים, אבל הסימנים הישנים לא עוברים. הזוג הוותיק יותר לא פיתח שום סימני מחלה.
עכשיו השאלות:
מתי הסימנים של המחלה אמורים להעלם?
האם עובדה שסימנים לא נעלמים ואפילו מופיעים סימנים חדשים מצביעה על כך שהתרופה לא עובדת?
מתי עלינו להחזיר את הפילטר פחם?

תודה, אלנה


<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: אלנה בתאריך 2002-01-07 11:38 ]</font>

קובי
Monday 07/01/2002, 22:19
האם הגברתם את החימום ? ללא הגברת החימום באקווריום, לא האצתם את מעגל החיים של הטפיל - ואין שום טיפול תרופתי שאפשר לבצע על הטפיל כאשר הוא בתוך גופו של הדג. רק כשהוא יוצא משם - התרופות תוקפות אותו בגוף המים או על הקרקעית.

לדעתי כדאי להחליף כמות גדולה של מים, להמתין מספר ימים ולחזור שוב על הטיפול עם חימום המים לטמפרטורה של 30 מעלות עד 32 מעלות.

לבריאות.

oren1969
Tuesday 22/01/2002, 00:05
לפני שבוע קניתי ארבעה דגי בוטייה ליצן,אחד מהם מת והשאר חולים בנקודות לבנות,יש לי אקוריום פנורמי מטר עם דגים טרופיים מסוג:שני דולפין,שני כריש ,10 גופים,9 ניאון טטרה,2 סייפנים,3 בוטייה ליצן,2 פלקו,2 גורמי ננסי,3 שמרלה,2 שועל מעופף,4 זיברות.העלתי את הטמפ' ל31 מעלות הוספתי חומר כחול ich לנקודות לבנות שמייבא אותו דג וברכה,הוספתי מלח ומאז עברו שלושה ימים ואין שינוי בדגי הבוטייה הליצן,
מה כדי לעשות בהמשך? האם החומר הנ"ל יעיל כטיפול מונע כמו שכתוב עליו לשים פעם בשבוע למניעה ,האם הוא לא הורס בקטריות? האם יש איזה
חומר טוב לחיטוי ומניעה שבועי שלא הורס בקטריות

fish in heaven
Tuesday 22/01/2002, 01:11
קודם כל דגי הבוטיה ידועים ברגישות לנקודות לבנות, אז אין לך מה להתפלא.
חלק מהבעיה באקווריום שלך, היא עומס דגים - מטר פנורמי זה בד"כ 130-140 ליטר. ולך יש מספיק דגים לאכלס בקלות אקווריום של 200 ליטר. דבר זה בולט בייחוד אם אין לך פילטר חיצוני.
אז קודם כל אם אין לך פילטר חיצוני תקנה אחד - יש יותר פרטים בפורום "ציוד לאקווריום"

בנוסף הייתי מגביר החלפות מים, מוריד קצת את הטמפ' לבערך 29, 31 זה מוגזם, כמובן בשינוי הדרגתי.
בקשר לתרופה, אני חושב שיש כאן מומחים גדולים ממני אבל בד"כ הוראות היצרן הן אמינות, אבל זה יעזור אם תביא את השם שלה, או לפחות את הרכיבים הפעילים שבתרופה.

בכל מקרה בהצלחה :smile: והייתי נמנע מלקנות דגים חדשים לאקווריום שלך שעמוס מאוד.

oren1969
Wednesday 23/01/2002, 01:28
שלום רב!
ותודה על העצה,יש לי באקוריום פילטר חיצוני eheim 440 l/h ופילטר תת קרקעי,למרות שיש לי הרבה סוגי דגים הם קטנים ,ושמסתכלים על האקוריום קשה לראות הרבה דגים ואקוריום נראה ריק. החומר שהשתמשתי בו זה super ich דר' ויראט שמכיל malachite green היבואן דג חי וברכה.היום החלפתי חצי מכמות המים והוספתי שוב את התכשיר ,מה העצה להמשך ? האם הבוטייה יכולים להדביק את שאר הדגים? רציתי לשאול בנוסף האם תכשיר אנטי כלור שמשווק ע"י כהן ובניו מבצע את הפעולה מיידי ,כי שהחלפת חצי מכמות המים באקוריום מלאתי דליים עם מים חמים מאטמור בטמפ' 30 מעלות הוספתי אנטי כלור ומייד
מלאתי את המים לאקוריום ,האם פעולה זו תקינה?

fish in heaven
Wednesday 23/01/2002, 20:14
אולי הדגים נראים קטנים, אבל אל דאגה הם יגדלו :smile:
בקשר לזה שאתה לא רואה אותם, ייתכן כי הם מתביישים - כלומר אין מספיק מקומות מסתור... אבל זה כבר LONGSHOT

בכל מקרה מספר הנקודות הלבנות השתנה בזמן האחרון זה יכול להיות מדבק, אבל זה תלוי באיכות המים.... אני לא מאמין שזה ידביק אם אתה מטפל בזה כבר עכשיו. המשך הטיפול הוא לפי הוראות היצרן, רק אל תשכח להוציא פחם פעיל מהמים כי הוא סופח את התכשיר רוב הסיכויים
בקשר לאנטי כלור - זה "מיידי" כלומר חכה 2-3 דקות.