צפה בגרסא המלאה : מחזור חנקן ללא דגים והחלפת מיים (ועוד כמה שאלות)


אלנה
Wednesday 19/12/2001, 19:33
עד כמה שהבנתי, החלפת מים סדירה מסלקת בין היתר את עודפי הניטראט. האם לאחר שיסתיים מחזור חנקן שאותו אני מתכוונת לעשות בעזרת תרכובת אמוניה כלוריד, עלי לבצע החלפת מים באקוואריום, ואם כן, איזה אחוז? האם גם כאשר מחזור חנקן יסתיים עלי להמשיך להוסיף כל יום אמוניה עד שיגיעו הדגים על מנת לספק מזון לבקטריות?
באותה הזדמנות שאלה נוספת: אתמול קניתי מנטרל כלור וכלורמין, ובחורה בחנות אמרה לי, שהוא פועל מיידית. כלומר, ברגע שהוספתי את המנטרל למים ועירבבתי טוב, אני מייד יכולה להוסיף דגים, ולא יקרה להם כלום. לי זה נשמע קצת מוזר, ואשמח לשמוע את דעתכם בנושא (לא שאני מתכוונת לעשות את זה, פשוט אני רוצה להבין).
ודבר אחרון: את גזעי העץ הרתחתי כבר 5 פעמים, ועדיין יוצא מהם צבע מאוד חזק. זה אמור להפסק בשלב כלשהו, או שככהזה צריך להיות?

עמירם ש.
Wednesday 19/12/2001, 19:51
1. לאחר שמחזור החנקן התייצב, החליפי בסביבות 20% מהמים כל שבוע. זו ההמלצה שלי - יש הממליצים על כמות קטנה או גדולה יותר, ויש גם מי שמחליף כל שבועיים.

2. עם תום מחזור החנקן השתדלי להכניס מייד לפחות כמה דגים, ואם לא - המשיכי בהוספת אמוניום כלוריד, כדי שהחיידקים לא ייפגעו.

3. מנטרל הכלור אכן פועל באופן מיידי, כך שהמוכרת צדקה באופן חלקי. מבחינת הכלור אין צורך להמתין, אבל כמובן שחייבים להמתין לסיום מחזור החנקן, שזה עניין אחר לגמרי.

4. כמה זמן הרתחת את העצים בסך הכל? להערכתי אחרי בסביבות 10 שעות של הרתחה ניתן להכניס אותם לאקווריום בלי הרבה בעיות, בעיקר אם יש לך פחם מסוג Chemipure או Biochem Zorb.

אלנה
Friday 21/12/2001, 23:23
שאלה לעמירם: היום הסתובבתי במשתלות (עברתי ב-5 או 6) במטרה לקנות אמוניום כלוריד. באף משתלה לא מצאתי את החומר הזה, אבל לכולם היה לעומת זאת חומר שנקרא אמוניה גופרט (או אמוניה סולפט), הוא מגיע בצורת אבקה. האם יש לך מושג אם החומר הזה עושה את אותה עבודה, אם כן, כמה מים צריך להוסיף? אם לא, אולי תוכל להפנות אותי למשתלה בה אתה יודע בוודאות שמוכרים את החומר הנדרש ו באיזה צורה זה בה (אני גרה באיזור המרכז).
תודה, אלנה

shoonra
Friday 28/12/2001, 18:33
אלנה , במקום לכתת רגליך בין המישתלות השונות את יכולה פשוט לקנות תכשירים שעושים את אותה עבודה בדיוק , אני ממליץ על התכשיר של sera

עדי
Friday 28/12/2001, 22:07
אנו הרתחנו את העץ שלנו במשך יומיים ואפילו שמנו כפית אקונומיקה (לא לשכוח לשטוף הרבה אחרי!!) ואח"כ שוב הרתחנו, בערך 20 הרתחות.
הצבע יצא לגמריי. ממליצה לך על כפית אקונומיקה ושטיפות מרובות לאחר מכן. בהצלחה.