צפה בגרסא המלאה : דיסקוסים הרבה דגיגים הרבה בעיות.


ויקטור
Saturday 23/11/2002, 16:53
לכל חובבי הדיסקוסים שלום!

יש לי אקוריום מיוחד לרבייה ומשהו מוזר הולך שם
יש לי כמה זוגות וכלפעם קורה איתם אותו גורל אכזרי.

הזוג מטיל ביצים הזכר מפרה אותם הכל נראה טוב הזוג דואג מאוד...
בוקעים דגיגים כל עוד הם צמודים כמה ימים למצע ההטלה הכל טוב הזוג מנפנף עליהם מעביר אותם ממקום למקום פשות נהדר
ואז כשהם עוזבים את המצע ורוצים להצמד להוריהם ההורים נבהלים ומנסים להחזירם למצע
וכאשר הם לא מצליחים להשטלת על כל כך הרבה דגיגים הם אוכלים אותם!
וזה חוזר על עצמו כל שבועיים במשך כמה חודשים כבר ועוד עם זוגות שונים שאני מחליף

בקיצור אני שואל מה לא בסדר מה משתבש פה? אולי ההורים לא מודעים לעובדה שהדגיגים אמורים להצמד אליהם?

ועוד שאלה אני רוצה להעביר את המצע כולו עם הדגיגים לאקוריום אחר בעל מאפינים ביולוגיים זהים לזה של הקודם ולנסות לגדל אותם בלי ההורים. יש לי אינקובטור לגידול ארטמיה אבל צריך לעבור שבוע עד שהם יוכלו לאכול ארטמיה למה כי בהתחלה הם עצמם בגודל של הארטמיה.

אז אני שואל אם יש איזו שהיא דרך להאכיל אותם בשבוע הראשון אם כן אז איזו ואיזה מזון ?

עומרי ע
Saturday 23/11/2002, 19:22
יש לי השערה לגבי הבעיה של ההורים הלחוצים, יכול להיות שההורים צעירים עדיין ולא מנוסים כל כך בקטע של הרביה ולכן הם נוטים לאכול את הדגיגים, יכול להיות שעם הזמן יבוא הנסיון.
לגבי ההפרדה מההורים- אני לא מומחה לדיסקוסים אבל לפי מה שאני יודע בתחילת חייהם הדגיגים ניזונים מהריר של ההורים ולכן לא מומלץ להפריד אותם.
יכול להיות שיש תחליפים לזה, אבל כאן כבר מישהו שמבין עניין ייעץ לך.

Wild Blue
Saturday 23/11/2002, 19:28
הפרדת הדגיגים מההורים הינו דבר בעיתי בדיוק בגלל הבעיה של אוכל ראשוני שדגיגים אמורים להינזן ממנו מהמוקוס של ההורים.
ישנם כל מיני שיטות להאכלה מלאכותית של הדיגיגים ע"י מריחת דפנות של קערות חרס לא עמוקות בתערובת של מזון לדיגים עם אבקת ביצים (או חלמון של ביצה קשה) העיקרון הוא להכין קערה רדודה מחרס למרוח שיכבה דקה של התערובת על הדופן לתת לקערה עם המזון להתיבש אז לאחר שהמזון מתיבש על הדופן להוסיף את הדגיגים עם מעט מים ולתת להם לאכול כ10 דקות אז להעבירם לכלי נקי ללא מזון לכמה שעות ואז שוב להעבירם לקערה עם המזון לאחר כשבוע שבועיים של מחזורים אלו ניתן להתחיל להאכיל את הדגיגים בנאפולי (ארטמיה שרק בקעה)
זו שיטה אחת יש עוד כל מיני אני אישית לא יצע לי עדין לנסותה ולקחתיה מספר שכתב מרבה דיסקוסים יש שם עוד כמה שיטות להדגרה מלאכותית אם אתה מעונין אעלה אותם גם.

שוני ז"ל
Saturday 23/11/2002, 20:01
שלום
לדעתי הבעיה היא חוסר ניסיון של ההורים .דבר נוסף שלא הבנתי .האם יש לך כמה אקוריומים עם זוגות מטילים או שכל המטילים נמצאים באקוריום אחד ?אני לא חושב שיש מישהוא חוץ מאלכס שמגדל דיסקוסים ללא הורים .הכוונה בארץ .אני בשלב ראשון הייתי מאכיל אותם במזון עשיר מאד כמו תולעים לבנות כדי שיהיה להם הרבה מוקוס על העור
זהו בנתיים תמשיך לעדכל
שוני

ויקטור
Saturday 23/11/2002, 21:02
WILD BLUE SNAKE SKIN ועומרי שלום

תודה על העצה וכנראה אתם צודקים ולזוגות שברשותי פשוט אין ניסיון
רק שזה מעלה בי את השאלה .... איך בידיוק הם אמורים לקבל ניסיון אם כל פעם זה נגמר באותה דרך?

אכשיו מה שבאמת עניין אותי זאת התערובת שWULD BLUE דיבר אליה ובכלל אם אפשר לקבל הדרכה מלאה בקשר לשיטה של קערת החרסינה... או שאר השיטות שהזכרת.
וגם איך אני אמור ללכוד 40-80 דגיגים כל שעתיים ?

SNAKE SKIN יש לי 5 אקוריומים שונים והמקרה המפורט לעיל קורה באקוריום מיוחד לרבייה הוא (50X50X60) יש לו קיבולת של 150 ליטר יש בו מצע להטלה, פילטר ספוג עדין ומדחום מדבקה. כל מקרה קרה כאשר הייה בפנים זוג הורים לבד וחזר על עצמו עם זוגות רבים. וגם מי זה אלכס שהזכרת בתשובתך ? אולי הוא יוכל לעזור לי בהאכלת דגיגים ללא הורים ?

עומרי תודה על תגובתך אתה צודק בהחלט הדגיגים אמורים להצמד להוריהם ולאכול ריר מיוחד שהם מפרישים... מוקוס. הבעיה היא לא אי הופעת הריר אלה בזה שההורים מנסים להחזיר את הדגיגים למצע ולא מאפשרים לדגיגים להצמד אליהם ולבסוף אוכלים אותם.

אשמח לקבל תגובות נוספות.

Wild Blue
Monday 25/11/2002, 21:17
הרחבה על שיטת ההדגרה המלאכותית בשטת הקערות כפי שמובאת מתוך ספר זה:
Success with Discus Vol. 1
by Jim E. Quarles (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0967320100/002-7081263-2624813)

יש להפריד את הביצים מההורים ישר לאחר סיום ההטלה ויש להעבירם למיכל שתכולתו כגלון אחד, שבו יש אבן אוויר אחת עם זרימה בינונית קרובה לביתים אבל לא נוגעת ו2-3 תמיסת אנטי פונגוס (מטילן בלו). לאחר הבקיעה יש להמתין לשלב השחיה החופשית ואז יש לאוספם ע"י שאיבתם החוצה (ע"י צינור אוויר או cooking baster) לקערת חרס בעלת תכולה של כליטר שעל שפתה מרוחה משחב של אבקת ביצים שהוכנה מראש. השיכבה אמורה להית דקה ביותר (בלתי נראת כאשר מסתכלים על הקערה) ויורדת את תוך הקערה כס"מ, את הקערה יש למלא במים נקיים מיושנים בערכים מתאימים עד שהם מתחילים לגעת במשחת הביצים המרוחה. את הדיגים יש להוסיף ישר לאחר הוספת המים וישלאפשר להם לשחות בקערה בין 4 ל5 שעות עד שיועברו לקערה חדשה וזהה שמרוחה אף היא במשחת הביצים וכך חוזר חלילה. כל מה שצריך להיות בקערה זה מים הדגיגים המזון ואבן אוויר שפתוחה לעוצמה החלשה ביותר. יש לחזור על מחזור זה עד לכ11 בלילה ואז יש להעביר את הדגיגים לקערה נקיה ללא מזון עם אבן אוויר שפתוחה לעוצמה חלשה ביותר לכל הלילה ללא אור עד הבוקר (בערך 6 ) ואז יש לחזור על סבבי הקערות עם המזון שוב עד 11 בלילה. שיטה זו מומלצת לשימוש במשך 4-5 ימים. ביום הרביעי בערך יש להתחיל להוסיף ארטמיה שרק בקעה (נאפולי) לקערות עם משחת הביצה. מתי שכל הדגיגים מגיעים לגודל מספיק גדול בשביל להתקיים על ארטמיה צעירה בלבד יש להעביר את הדגיגים למיכל (אקווריום) של כ2 גלון ושם הדגיגים מטופלים לכשבועיים ומואכלים בארטמיה בלבד. לאחר שבועיים יש להעביר את הדגיגים למיכל של כ10 גלון ושם להאכיל בארטמיה גדולה יותר ולנסות לשלב מזון יבש או קציצה לאחר כשבועיים נוספים אפשר להעביר את הדגיגים למיכל גדול יותר וכך הלאה. כאשר שומרים על צפיפות מנימלית נקיון מקסימלי ותנאים אופטימליים ועל שיגרתיות ומחזוריות ללא חריגות (בעיקר בשלב הקערות).
הערות כלליות יש לשמור על טמפ' מים בקערות של כ28-31 מעלות ניתן לעשות זאת ע"י הכנסת הקערות לכלי מים רדוד שהקערות לא יכולות להתהפך או לשוט בו אבל שיש בו מספיק מיםפ בשביל לכסות גף חימום (עם טרמוסטט) ללא בעיה ודאגה לאידוי עודף חימום יתר או שריפה.

שיטה מספר 2 מאותו הספר.
שמופיעה גם פה:
http://www.netpets.com/fish/reference/freshref/discusfry.html
אם יש צורך לתרגם אותה תבקש.

Many people react "snobbishly" to breeders when someone raises them artificially stating that eventually they (the fish) will raise their own (and they will), but I look at it this way: Only a fool allows $1000.00 dollars worth of eggs to get eaten by the parents! We can, and do, just as good a job killing the babies ourselves!
There are two keys to raising the fry artificially: Cleanliness is one, changing the water with water that is the same temp is the other.

Step 1:

Give the parents a 1.5-2" PVC pipe 14-16" long to let them spawn on. pH must be below 7 and water used throughout this process must be soft (around 100 ppm). This helps the eggs in sticking.

Step 2:

Make sure that the males is fertilizing the eggs, otherwise any attempt is futile.

Step 3:

Wait two hours after spawning is finished.

Step 4:

Using a 1 gallon glass jar, fill it with the tank water the parents (& eggs) are in. Put the PVC in the jar (quickly and calmly).

Step 5:

Place the jar in a small 5 gallon tank filled with water at 84f (50w heater is required). Also put a hydrosponge (by far my personal choice in sponge filters). in the tank and turn it on. This will keep the jar warm and allow the tank to cycle. I always have filters in my 5 gals so they are cycled.

Step 6:

Add an airstone to the jar. Turn it on medium so that there is a good current in the jar (dont blast the eggs though).

Step 7:

Add three drops of methyl blue. Other people may recommend more, but I believe that it may cause fry loss. Three drops works well and allows you to observe the eggs.

Step 8:

Wait. They will begin hatching (if they are fertile and the correct water parameters/hardness are present) in about two days.

Step 9:

Wait. They will start free swimming in two-three days (usually three). They will be clogged in a bunch on the bottom of the tub during this period and will untangle when good and ready.

Step 10:

As soon as they become free swimming, give them their first feeding. Use artificial plankton and rotifers (a.p.r.) used for feeding marine filter feeders. Add an amount the size of the winding screw on your watch (it was the only thing I could see around my desk to relate how small, small MUST be).

Step 11:

4 hrs later remove the jar from the 5g tank and float a small rubbermaid tub in the 5g tank. Place the airstone in the tub (turn it off first). Use a baster to move the fry to the little tub. Fill the tub with the jar water 75% and 5g tank 25% until the tub is almost full. Turn the airstone on to a small blip...blip..blip..... enough to keep the surface of the water in the tub broken. Keep the tank with the tub covered to avoid cooling/evaporation/drafting on the tub.

Step 12:

Add the same small amount of food.

Step 13:

4 hrs. later do a fifty percent water change of tub water using a baster. I go from the baster to another small tub before I dump the water in case I suck up some fry (so I don't dump them out). Replace the tub water with the tank water (Hey, notice the tank water is the same temp as the tub water!). Feed same small amount.

Step 14:

4-6 hrs later do a 90% change using the above method. (NOTE: eventually the 5g starts to get low. NEVER (REPEAT VERY LOUDLY, NEVER EVER) fill the 5g until the tub water has been changed and refilled. If you do fill the 5g tank prior to filling the tup, the temp may not be exactly the same and when you fill the tub afterwards you might watch the babies go into shock...they WILL NOT recover! (This cost me A LOT of fry to figure this out!).

Step 15:

Repeat 90% water change and feeding every 4-6 hrs. (8 at the most so you can sleep, I've gone 10 before, but don't recommend it unless the is nothing you can do about it).

Step 16:

On the second day of free swimming, add a tiny amount (VERY TINY) amount of NEWLY HATCHED baby brine shrimp (b.b.s.) with every feeding. Dont stop using the a.p.r. at this point. Continue performing step 15. a.p.r. shows grey bellies, b.b.s. shows pink bellies.

Step 17:

Continue feeding a.p.r. and b.b.s. for one week. All bellies should show pink by end of week.

Step 18:

Once all bellies show pink discontinue the a.p.r. and continue the b.b.s. Keep performing step 15.

Step 19:

One week later you should have lots of fry the size of baby angelfish. Let them go into the 5g tank and feed them there from now on. Keep the tank clean and watch the water changing temp. A once a day water change is good enough. The rest is standard baby fish stuff!

Good Luck!


Jeff Bodin

Published with permission of the Author.


בהצלחה. אם יש שאלות תשאל.

ויקטור
Wednesday 27/11/2002, 02:12
קודם כל אני רוצה להודות לך WILD BLUE על תגובתך.

את ההודעה חילקתי לשני חלקים הראשון עוסק בשיטת הקערות ומשחת ביצים,
והחלק השני עוסק בשיטה השניה עם הפלנקטון והגיגית....(במילה גיגית הכוונה לTUB)

חלק א' שאלות:
1.מה זה COOKING BASTER ? ראיתי שהוא משומש בשתי השיטות.
2.כיצד אני מכין את משחת הביצים?
3. יש לי איקובטור לגידול נאפולי. אך איך אני לאחר 4-5 ימים מתחיל להוסיף ארטמיה שרק בקעה? הכוונה היא ש לאחר יומים הנאפולי כבר מתחיל לגדול....
4. הקערות הן מחסינה צבועה או חרסינה ללא גימור כלומר דפנות גסים כמו בכדים לגידול צמחים?
5. אם יש אפשרות להמשיך להחליף קערות כל 4 שעות ללא הפסקה לשינה (יום ולילה) במשך כל התהליך האים זה בריא לדגיגים ללא מנוחת לילה ?
6. האים הארטמיה צריכה להיות מיוחדת או זאת שנפוצה ברוב החנויות?

אני מבקש ממך להתיחס גם לטקסט הבא .... האם הבנתי נכון בכלליות את שיטת הקערות

אני אקח אקורים בגודל בינוני אמלא אותו מיים מהאקוריום של ההורים (לא עד הסוף) אכניס לתוכו גוף חימום פילטר ספוג ו אבן אויר בעוצמה חזקה.
לאחר מכן אכך שתי קערות או שני חצאי כדים מחרסינה צבועה או לא צבועה כמו שתגיד לי.
אמלא את הקערות במיים מהאקוריום של ההורים לא הרבה כך שאוכל להוסיף קצת מיים לאחר מריחת המשחה ועם עלית המפלס היא תמצא כסנטימטר מתחת למיים.
אכניס לשם את הדגיגים לקערה.
אחרי 4 שעות אני מורח שכבה בקערה השניה ומעביר את הדגיגים ומוסיף מיים מהאקוריום שבו הקערות כדי להעלות את המפלס כך שעוד הפעם יש סנטימטר של מישחה מתחת למיים.
בינתיים אני שופך את המיים מהקערה הראשונה לאקוריום שבו שוכבות הקערות ובכך ממחזר אותם כי יש לי באקוריום פילטר ואויר.... מייד עם ריקון הקערה הראשונה אני ממלא אותה כמעט עד הסוף ומשאיר מקום למריחת המשחה ואז כאשר אחליף קערות שוב אני רק אעלה את המפלס...
(כמובן שבקערות תהייה אבן אויר חלשה....)
אני מקווה שכך אוכל לשמר אותם מאפינים ביולוגיים במיים של הקערות.
הבנתי מהשיטה השניה שחשוב שהקערה השניה תהיה מוכנה מראש כך שלא יהיו הבדלי טמפרטורה...
לאחר 4 ימים להתחיל להוסיף נאפולי צעיר ביחד עם המשחה....
עם עד כאן הכל ילך טוב מכאן זה כבר לא צריך להוות בעיה....

חלק ב' שיטת הפלנקטון. בכדי להקל עליך מספרתי את השאלות לפי הצעדים של השיטה.

1. צעד מספר 10: איפה אני משיג פלנקטון מלאכותי? A.P.R (בארץ) אני גר בצפון נצרת עלית.
2. צעד מספר 10: למה הכוונה-USED BY MARINE FILTER FEEDERS
משומש על ידי מאכילים ימיים מפילטר ?
3. צעד מספר 11: הלכתי לאיבוד איזו גיגית גומי RUBBERMAID TUB על מה הוא מדבר?
איזה גודל היא? איפה משיגים? ואים אין אפשר כלי אחר ? ושוב מה זה BASTER ?
4. צעד מספר 14: בלגן שלם!!! אני שמתי לב שהמספרים גלשו שמאלה אבל לא פה הבעיה.
המיים בכלי הגדול של ה5 גאלונים יורדים לאט לאט איך הוא מחדש אותם? מאיפה הוא מביא את המיים החדשים ברז, אוסמוזה, אקוריום אחר ?
5. צעד מספר 14: מה לא לעשות ברעש ?! מה כל כך חשוב ויכול להרעיש?
6. צעד מספר 14: למה הכוונה למלות את המיכל של ה5 גאלונים עד שהמיים בגיגית הוחלפו?
7. צעד מספר 16: מה זה BRINE SHRIMP ? זה הנאפולי של הארץ ? או סרטן קטן אחר? אם כן איפה אני משיג כאלה ?

שאלה כללית בקשר לשיטה: איך בדיוק מתבצעת החלפת המיים ? אם הוא שופך את המיים המלוכלכים לביוב מאיפה הוא משיג מיים בעלי ערכים זהים לאלה של הגיגית?
וגם אם מפלס המיים במיכל של ה5 גאלונים יורד... גוף החימום יהיה חשוף וישרף או לא יחמם מספיק...?

ושוב תודה על התיחסותך לשאולותי.

דרך אגב
החזרתי את הנקבה לאקוריום הרבייה היתם צריכים לראות את הזכר...
הוא השתגע על כל הראש התחיל להשתכשך בה, לשכב על הצד, לרעוד מולה ,לנפנף עליה עם סנפירו וזנבו... לא עוזב אותה לרגע!!! משחק מקדים מעולה. עם רק לא היה אוכל את הילודה היה יותר טוב... :)

ויקטור
Thursday 28/11/2002, 20:11
הי זה שוב אני
אתה עוד לא עניתה על שאלותי אך אכשיו יש לי משהוא יותר דחוף
לפני יומיים החזרתי את הנקבה לזכר, היום בבוקר הייתה הטלה של ביצים כמות די מכובדת של ביצים.
אני דחוף צריך לדעת איך אני מכין א ת המשחה ואיך אני משתמש בה.
יש לי כבר קערות, יש לי מיכלים למיים, פילטרים, משאבות אויר, גוף חימום (כל האביזרים) אני רק צריך לדעת איך אני מכין את המשחה.

תודה שוב.
ויקטור.
דרך אגב אני כבר יודע מה זה BASTER זה הפומפה למילוי תרנגולות הודו.... :D

Wild Blue
Thursday 28/11/2002, 23:13
שוב התנצלות על העיקוב זה לא באשמתי. :?

1. אני שמח שבררת מה זה COOKING BASTER הסתבכתי נורא באיך להגדיר את הדבר הזה כי הוא בכלל לא נפוץ ומוקר בארץ בתכלס זה מין כדור גומי כזה שמחובר לצינור ארוך עם קצה מחודד שבעזרתו שואבים נוזל וניתן "להתיזו" חזרה (בתכלס משתמשים בזה בבישול בשביל ללדאוג שההודו/ עוף/ בשר בזמן האפיה בתנור לא יתיבש ע"י כך שכל כמה דקות משפריצים עליו רוטב)
ולמדענים אפשר להגיד שזו מין פיפטה גדולה :lol: .
2. בקשר להכנה תציץ בעץ השני שפתחת (בבקשה פעם בעה אל תפתח עץ נוסף למשהוא שכבר פתחת עליו נושא או ששאלת כבר)
3. אתה אמור ישר לאחר הבקיעה להאכיל את הדגיגים (בסיום שלב הקערות עם הביצים בלבד) יש לדאוג לתזמן במדויק וכל פעם מחדש את הבקעת הארטמיה לכל יום של שימוש עד שהדגיגים יהיו בעלי יכולת להתחיל להתמודד עם ארטמיה גדולה יותר.
4. הקערות הן כלי חרס מצופים (כמו הצלחות איתם אנו אוכלים) ניתן להשתמש לזה במרקיות גדולות (כמו שרשמתי של כליטר) בעלות דפנות משופעות קלות כמו אלו שמגישים איתם מזון.
5. מאוד לא מומלץ למנוע מהדגיגים (וממך) שינה זה פוגע בבריאותם כמוך כך הם הם זקוקים לזמן בשביל לנוח ולגדול ומניעת שינה יכולה רק לגרום להתשה של הדגיגים.
6. הארטמיה הינה הארטמיה הרגילה שניתן לרכוש בחנויות יש לרכוש ביצי ארטמיה ולהבקיע לבד, לפחות עד שהדגיגים יכלו להתחיל לאכול ארטמיה גדולה יותר. ארטמיה חיה בוגרת או קפואה לא יתאימו ולא יאכלו ע"י הדגיגים הדגיגים זקוקים למזון זעיר חי ומתנועע.

קצת התפספס לך התהליך מה שעושים מכינים מראש את משחת הביצים ומורחים אותה בשיכבה דקיקה (שקופה ממש) על דופן הקערות ונותנים למשחה להתיבש.
לאחר שמשחת הביצים מתיבשת על דופן הקערה לחלוטין מוסיפים בעזרת הפיפטה (COOKING BASTER) את הדגיגים (לא להוסיף דגיגים שעדין לא הגיעו למצב של שחיה עצמאית לפני שלב זה הם לא יאכלו וסתם תפגע בהם עם ההעברות ומים שלא נקים כל כך) עם מעט מים לאחר שמוסיפים את כל הדגיגים יש להוסיף מים מיושנים (מים שישבו במיכל נקי (ללא דגים) עם פילטר שבו יש רק פחם פעיל שמופעל ע"י אבן אוויר המים צריכים "לשבת" במיכל זה לפחות 48 שעות לפני שמוסיפים אותם לדגיגים) עד שהמים נוגעים קלות במשחת הביצים שהתיבשה יש להשאיר את הדגיגים לאכול בקערה זו כ4-5 שעות. לאחר 4-5 שעות יש להעביר שוב את הדגיגים עם הפיפטה (COOKING BASTER) לקערה חדשה ונקיה שהוכנה מראש עם משחת ביצים מיובשת על הדופן ושוב להוסיף מים מיושנים עד שהם מתחילים לגעת במשחת הביצים. ככה מ6 בבוקר עד 11 בלילה (בערך) ואז יש להעביר את הדגיגם לקערה נקיה ללא מזון.
הערות והוספות שלי לשלב הקערות כמו שרשמתי קודם יש לדאוג לאבן אוויר שפועלת בעצמה ממש ממש חלשה כל עוד הדגים בקערות.
בקשר לשמירת הטמפ' יש לדאוג למגש שניתן לחבר אליו גוף חימום שוכב ויש לוודא שבכל זמן נתון גוף החימום יהיה מכוסה כולו במים (אני מאמין שמגש שניתן ליצור בו גובה של 5 ס"מ מים יספיק) מגש זה יש למלא במים (לא חשוב איזה) במגש זה יש להניח את קערות החרס אבל שלא ישוטו או יתילו או שיהיה מגע עם המים שבמגש. כל המטרה של המגש עם גוף החימום הוא לשמור על טמפ' המים שבקערות שלא תצנח. (בחו"ל לרוב מגדלים את הדגיגים בחדר עם בקרת טמפ' שגורם למים להיות קבוע בטמפ' של כ 30 מעלות ללא גופי חימום אני מאמין שלך אין מערכת שכזו כך שהשיטה של המגש יכולה לעבוד)

לאחר 4 ימים של ביצה בלבד והעברה כל 4 שעות מקערה אחת לקערה חדשה עם משחה יש להתחיל לשלב כמויות קטנות של ארטמיה שרק בקעה (נאפולי) בקערות עם משחת הביצים כך עד שהדגים וכלו להסתמך על נאפולי בלבד (כאשר כל הדגיגים יתחילו לפתח בטן ורדרדה כתמתמה ויפסיקו להתענין במשחת הביצים) אז יש להעבירם למיכל של כ2 גלון (8 ליטר) ולהאכיל בארטמיה בלבד וכך הלאה להגדיל את גודל המיכל כל כמה זמן ולהתחיל להרגיל למזון מעט שיגרתי יותר וזמין יותר מארטמיה חיה.

בקשר לשיטה השניה.
1. אם אני לא טועה אמורים למכור פלנקטון מלאכותי בחנויות שמתמחות בגידול ומכירת ח"ח ימים (שווה אולי לשאול בפורום המים המלוחים שלנו על זה)
2. הכוונה היא לח"ח ימים שחיים על סינון פלנקטון מהמים (אלמוגים ספוגים שושנות וכו')
3. אני מאמין שגומי הכוונה לפלסטיק רך הגודל מספיק בשביל שיכנס בלי בעיה במיכל של כ20 ליטר בנוחות (אני מאמין שאין צורך שהגיגית תהיה יותר גדולה מ2-3 ליטר). אני מאמין שבחנות לכלי בית ניתן לרכוש כלי קטן שמשמש לאחסנת מזון להקפאה שיתאים לדרישות אלו. (אני מנחש שכבר הבנתה מה זה ה BASTER :green: )
4. לאחר שמחליפים מים בגיגית רק אש יש לחדש את המים שבמיכל של ה5 גלון המים צריכים להיות זהם בערכיהם למים המקוריים אם מאוסמוזה אז מאוסמוזה אם מהברז אז מהברז יש לדאוג להשוואת טמפ' וכן לאוורור וניקיון המים.
5. הכוונה שהכותהב מדגיש ברעש (שתסים לב :hair: ) שאת המים במיכל מחדשים רק לאחר החלפת המים בגיגית.
6. הכוונה אני מנחש ברורה הסיבה היא למנוע בעיות של הבדלים בתנאי המים בגיגית כי ברגע שהדגיגים נכנסים לסטרס הם לא יוצאים ממנו ומתים. לכן קודם החלף את המים בגיגית ורק אז חדש את המים במיכל של ה5 גלון.
7. בדיוק עלית על מה זה מדובר על ארטמיה צעירה מאוד שרק בקעה (נאפולי).

תשובות לשאלות הכלליות המים במיכל של ה5 גלון היו במקור ממיכל הרביה של ההורים שהתנאים בו יוצרו בדרך מסוימת (אוסמוזה/ מי ברז/ כבול מה שעשתית שם) את המים שבמיכל יש לחדש במים שזהם בערכיהם למים הללו כלומר לדאוג לאותם המים בדיוק שההורים הטילו בהם.
הגוף חימום לא יחשף לאוויר כל עוד תדאג למלא את המיכל של ה5 גלון (רק לאחר שתחליף מים בגיגית :wink: )

בקשר לזוג אם לא ילך בשיטה המלאכותית אתה תמיד יכול לנסות שוב בצורה הטבעית לרוב בסוף ההורים קולטים. שאלה קטנה בצד ברגע שהדידים בוקעים מי אוכל אותם הזכר בלבד או הנקבה בלבד? כי אם זה רק אחד מהם אתה יכול לנסות להוציא את הפרט הקניבל בן זוגו לרוב יכול לגדל את הדגיגים לבדו בלי שום בעיה.

Wild Blue
Friday 29/11/2002, 15:09
אומרים שתמונה שווה 1000 מילים אז הינה כמה תמונות שצילמתי מתוך הספרים (לא היה לי כוח לסרוק :oops: )
התמונה הראשונה מראה את שיתת הקערות בכלליות.
http://192.114.45.178/storage/wild_blue/book1.JPG

2 התמונות הבאות מראות את הדגיגים בתוך הקערות וניתן להבחין בשיכבת משחת הביצים המרוחה קלות על הדופן של הקערה.
http://192.114.45.178/storage/wild_blue/book2.JPG

http://192.114.45.178/storage/wild_blue/book3.JPG
קרא את ההערת שולים (בצהוב) שליד התמונה העליונה.

gura
Friday 29/11/2002, 17:23
וילד לא רואים את התמונות :roll:

אני ממש מצטער אבל יש בעיה בוואלה בימים האחרונים נסה שוב יותר מאוחר אולי תראה משהוא. (Wild Blue)

ויקטור
Friday 29/11/2002, 18:43
שלום.

קודם כל אני מצטער על כך שפתחתי עץ נוסף אני יודע שלא מקובל ולא יפה לשים את אותה ההודעה מספר פעמים או בפורומים שונים או בכלל לשאול מבלי לבדוק אולי הנושא כבר דובר והוסדר כמה וכמה פעמים....
אני פשוט לא ציפיתי להטלה תוך יום אחד שהזוג ביחד... ונלחצתי קצת.... :?

בלי שום קשר תודה על תגובתך ותאמת מה הייתי עושה בילעדיך באמת תודה, נשאר רק שאני לא אהרוס את הכל ויהיה טוב.

יקח לי כמה זמן להבין את כל מה שכתבתה אז כנראה אני אשאל משהוא מאוחר בלילה או מחר...
בקשר לשאלתך מי הקניבל הייה לי ניסיון מר בפעם האחרונה שהעברתי את אחד ההורים (הנקבה) מהאקוריום הנ"ל לאחד אחר. בקושי הצלחתי ללכוד אותה ולאחר ששחררתי אותה לאקוריום אחר היא נבהלה ובמאית שניה טסה מקצה אחד לשני נתקעה בזכוכית, שברה את עמוד השדרה או הגולגולת ולאחר יום מתה..... ואים זה לא הייה חסר לי הזכר אחרי יומיים אכל את הדגיגים....

אם יש לך עוד תמונות זה באמת עוזר אין לך מושג על כמה שאלות סתמיות התמונה עם האיש והרבה הקערות ענתה. ונידמה לי שהוא מחזיק BASTER ...

אז אם יש זה באמת עוזר.

ויקטור
Friday 29/11/2002, 20:47
הי חזרתי אחרי שקראתי את הטקסט שלך ויש לי עדיין מספר שאלות
מקווה שאני לא מציק יותר מדי...

OK אז ככה אני ביררתי בקשר לפלנקטון מלאכותי וברוב חנויות בע"ח רק שמעו על זה ואין להם מושג מה זה אכשיו אני שואל איפה אפשר להשיג כזה?
כמו כן אני מצאתי בחור שמגדל פלנקטון כלומר טבעי לא מלאכותי האם זה טוב לדגיגים ? יש גם פלנקטון קפוא זה גם בסדר?

משחת הביצים. תודה רבה על ההסבר המפורט אך בחנויות אין אבקת ביצים (לא בסופרים ולא בחנויות בע"ח) איך אני מכין משחה ביתית כלומר אני מבשל את הביצה מועך אותה מייבש אותה מה ?

עוד שאלה היא בקשר לPH האים יש בעייה שאני אחליף את מי הקערות במיים מהאקוריום של ההורים יש לי שם 150 ליטר .... וכל פעם אני אוסיף מי אוסמוזה לאקוריום של ההורים .....

יש לי גם בעיה הPH של ההורים הוא 5.5 ואני לא יכול להוסיף לקערות מיים מיושנים כמו שאמרת עם PH 7 או 6.5 ולהשתמש בחומרים כימיים אני לא רוצה מהסיבות המובנות לשנינו .... אגב אין לי מושג למה הPH אצל ההורים צונח כל הזמן אני מחליף 25% מהמיים באוסמוזה ולמחרת שוב הPH שוב צונח....

בקיצור יש בעייה להשתמש במיים של ההורים ?

ויקטור.

Wild Blue
Friday 29/11/2002, 22:31
ברר בפורום המים המלוחים אם משהוא יודע משהוא על פלנקטון מלאכותי (אולי אודי יודע משהוא על זה) בכל אופן אני מאמין שפלנקטון חי יהווה תחליף מצוין למלאכותי.

תבדוק אולי בחנויות של אספקה למאפיות או במאפיות אם יש להם כזה דבר. (יכול להיות שזה פשוט לא מוצר נדרש בארץ וזה יהיה קצת קשה למצוא את זה) אני מנחש שאם תמצא דרך להפוך ביצה לאבקה זה יהיה בסדר בתור פשרה שאולי תצליך נסה להכין את המשחה מהחלמון של ביצה קשה.זה לא בטוח שיצליח.

בקשר למים אתה מחליף אצל ההורים רק עם אוסמוזה? אם כן זה לא טוב מי אוסמוזה בלבד אינם בריאים לדגים. יש תמיד להוסיף חזרה למי אוסמוזה כל מיני חומרים שהם מאבדים שחשובים לקיום תקין של דגים במים הללו.
הכנת מים להמשך מילוי בכלי הביצים צריך להעשות בצורה זהה לאיך שהכנת את המים להורים ולמים שהדגיגים הוטלו בהם. כל שינוי בערכי המים והתנאים שלהם יכול להוביל למות הדגיגים בצורה שי מהירה.

בתכלס מומלץ לא להשתמש במים שדגים אחרים חיו בהם לכן ארגן עוד מיכל קטן וארגן בו מים נקיים עם תנאי מים זהים לאלו שבהם הביצים הוטלו.

Wild Blue
Thursday 12/12/2002, 20:56
ויקטור יש עידקונים משהוא אני חושב שיש כמה במתח בהקשר של מה קרה עם הדגיגים
אנמי יודע שאני ככה לפחות.

ויקטור
Saturday 14/12/2002, 23:11
אני מצטער שלא יצא לי לכתוב די הרבה זמן אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

אז בשבילך ובשביל כל אותם האנשים המעוניינים לדעת אם בתנאים ביתיים אפשר לגדל דגיגי דיסקוס בצורה מלאכותית (בשבוע הראשון) הינה העידכון על מה שקורה לי:

חברה זה אפשרי !!!

אחרי ההטלה וכל התהליך ראיתי שההורים החלו לאכול את הביצים לא יכולתי להסתכל על הרצח הזה מהצד ולא הייתי מוכן לכלום עדיין, הייתי צריך לפעול מהר מה שעשיתי הוא קודם כל להפריד בין ההורים לביצים: לקחתי דלי קטן (חדש לגמרי מפלסטיק) הכנסתי אותו לאקוריום של ההורים מלאתי אותו במיים ותליתי אותו כך ששפתיו נמצאים מעל לגובה המיים, אחרכך בעדינות העברתי את מצע ההטלה לדלי.... כמובן שלא שכחתי להוסיף אבן אויר... בכך מנעתי את טריפת הביצים על ידי הוריהם. הצעד הבא הוא להתכונן לדגיגים:

אז ככה אני הלכתי לפי שיטת הקערות והייה סיפור לא קטן איך לשמור על חום המיים בהעברה מקערה לקערה דרך אגב העברתי אותם מ6-7 בבוקר עד 10-11 בלילה כל 4 שעות בלי חריגות מהלוח זמנים.

מה שעשיתי זה ככה:

לקחתי אקוריום לא גדול במיוחד כזה ששתי קערות מרק ביתיוות יוכלו להכנס אליו בקלות. מילאתי אותו מיים מהמיכל של ההורים עד החצי הכנסתי בו גוף חימום, מנוע לשאיבת מיים שגם החלק השואב וגם הפולט יהיו באקוריום הזה (בשביל שהמיים יעשו סבב ולא יעמדו), הכנסתי פילטר ספוג (כדי לשמור על הבקטריות ועל טיב המיים) עכשיו הקערות... היתה בעיה כי גובה המיים (בערך חצי אקוריום) הרבה יותר גבוהה מהקערות ואני צריך שהקערות יעמדו ולא ישוטו לי...
דגים זה טוב אבל אני לא צריך טיטניק משלהם שתקרה לי בבית :lol:
OK אז לקחתי שני ספלים (מאגי) הכנסתי אותם לאקוריום הפוכים (מלאים במיים מן הסתם) ובצורה זאת יצרתי לעצמי STAND שעליו אני יכול לשים את הקערה. דרך אגב האקוריום הקטן שהוא בעצם כלי חימום לקערות מילאתי אותו במיים טובים למקרה של תאונה (אם הטיטניק שלי תטבע מסיבה כלשהיא לפחות יהיו ניצולים) כך שאם כל העסק יתהפך לי או בזמן ההעברה איזה שהוא דגיג יחליק לי שיפול למיים טובים ולא ימות.

משחת ביצים:
פעמיים הצהוב של ביצה מבושלת ערבבתי עם ביצה אחת שלמה לא מבושלת.
הוספתי לזה מעט מאוד אצת ספירולינה (דרך אגב את זה אלון המליץ לי) עירבבתי ועירבבתי מעכתי .... עד שקיבלתי גוש צמיגי ורך...

קערות:
היו לי בכל רגע ורגע שתי קערות שעמדו על הספלים, האחת חדשה שבה הדגיגים נמצאים פחות מ4 שעות, והשניה ישנה עם מיים מזוהמים מהסבב הקודם. למה ? אתה שואל? אז את זה עשיתי מסיבה אחת פשוטה עם אני אוציא את הקערה הישנה אז מפלס המיים באקוריום ירד והקערה החדשה תהיה חשופה ואז כל החום הולך לאיבוד לכן שמרתי את הקערות הישנות בפנים. כך שרק כמה דקות בזמן ההעברה הייתה הקערה עם הדגיגים חשופה אבל לא מספיק בכדי שהטמפרטורה תרד.

הנה תיאור קצר של אחד הסבבים שעשיתי כבר הרבה פעמים:
מגיע הזמן להחליף לדגיגים קערה....
אני מגיע לחדר שבוא עומד אקוריום לרבייה גדול (150 ליטר) עם מיים טובים בו הוטלו הביצים,
ולידו עומד האקוריום הקטן שבו כל המסופר לעיל.
אני בעדינות מוציא את הקערה הישנה יותר (זאת מהסבב הקודם) שומר לא לשפוך שום ליכלוך וזבל לקערה שהדגיגים נמצאים בה עכשיו כי גם שם המפלס בתוך הקערה יכול לעלות ומה קיבלנו טיטניק...
בחזרה לעינייננו אני שופך את המיים לכיור שוטף את הקערה בזריזות אך ביסודיות (אנו לא רוצים ביצה רקובה שישבה בקערה 8 שעות תשאר שם לעוד 4 ...). בגלל שהמפלס באקוריום הקטן ירד, אין לי זמן לחכות שהקערה תתייבש לכן אני מנגב אותה עם מגבת. (מה שלא לא מומלץ כי היא יכולה להשאיר סיבים וליכלוך אז בחירת המגבת גם דבר חשוב) לאחר מכן אני מוציא את המשחה שהוכנ מראש לא יותר משלשה ימים (כל הכנה טובה לשלושה ימים במקרר) ושהיתה סגורה בצורה הרמטית (פלסטיק עטיפה לסנדוויצ'ים התאים לי) מורח שכבה דקה על הדופן לכל האורך כלומר מסביב לקערה כסנטימטר 1 מהסף רוחב השכבה גם כסנטימטר ועוביה הוא כמו.... כמו שלושה דפים שנדבקו יחד כלמר משהו שבקושי רואים. (חשוב להקפיד על שכבה דקה כי שכבה עבה מתקלקלת מהר ואתם לא רוצים לדעת מה ביצה מקולקלת יכולה לעשות לדגיג דיסקוס).
עכשיו אני מחזיר את הקערה לאקוריום הקטן ועובר לצעד הבא (כן נכון אני לא ממלא אותה עכשיו אני רוצה שהיא תשחה קצת כדי שתתחמם בין כה וכה אני לא יכול עדיין להעביר את הדגיגים אז שתתחמם בינתיים). צעד הבא: מוציא בעדינות רבה את אבן האויר שבקערה של הדגיגים (בעוצמה חלשה), לי הייתה אבן אויר עגולה כך שכל הדגיגים התגודדו סביבה כמו מסביב להורה ולא פעם לאחר שהוצאתי אותה מצאתי שבטעות שלפתי דגיג או שנים מהמיים אז פה צריך לשים הרבה לב!!! OK לאחר שבהצלחה הוצאנו את אבן האויר אני מוסיף מיים לקערה הריקה מהאקוריום הגדול שבו הוטלו הביצים עד שהקערה הריקה התמלאה בערך 3/4.
ועכשיו הקטע שאני לא אהבתי במיוחד להעביר את הדגיגים: אני השתמשתי בצינור רגיל שבו משתמשים להעביר אויר באקוריום (לאבן אויר, פילטר ספוג) ואז שאבתי דגיג או שניים פנימה בזהירות כי אנו לא רוצים לאסוף גם שאריות של המשחה הישנה ואז נשפתי אותם חזרה אבל לקערה החדשה (טוב נו לא נשפתי... כח המשיכה עשה את שלו וגם לא כדאי לנשוף כי הדגיג יחבט בקרקע חזק מדי וכבר לא יקום ממנה...) לצערי או למזלי אני שמתי לב מאוחר מדי לכך שההורים אוכלים את הביצים כך שנשארו לי בערך 60... תארו לעצמכם להעביר 200 דגיגים כל פעם. אז התהליך לא נמשך יותר מ4-8 דקות לאחר שכל הדגיגים (החיים-בכל סבב של 4 שעות נמצאו מספר דגיגים מתים) עברו בשלום לקערה החדשה אני בעדינות מוסיף מיים לקערה זו (מיים מהאקוריום של ההורים שזה מקור המיים הטובים שלי) לבסוף המשחה צריכה להיות מתחת לגובה המיים של הקערה עכשיו אני נותן לדגיגים לאכול מספר דקות לפני שאני מוסיף אבן אויר (אני לא רוצה הסחות דעת לדגיגים) כמה דקות לאחר האכילה אני מוסיף אבן אויר בעוצמה חלשה....

זהו, זה הסבב אני לא אומר שהשיטה מושלמת כי אכשיו אני כבר כשבוע מאז שהתחלתי בתהליך
ויש לי רק כמחצית מהדגיגים שהיו (30) אבל עכשיו אני מעביר אותם לאכול נאפולי במיכל קצת גדול יותר מהקערה אז סביר להניח שהרוב מה30 ישרדו....

שאלות ?
:up:

Wild Blue
Sunday 15/12/2002, 00:28
באנה עד עכשיו שמעתי רק סיפורים בספרים ותמונות בכל מיני אתרים בחו"ל

זה הפעם הראשונה ששמעתי שמשהוא ניסה את זה בארץ שלא לדבר על להצליח.

כל הכבוד :up: :up: :up:

שמח שיכלתי לעזור :green:

מה השלבים הבאים שאתה מתכנן לבצע?

wiz
Sunday 15/12/2002, 00:30
קבל ח"ח על ההשקעה והמסירות !
:up:
נהנתי לקרוא, כל הכבוד.

elminister
Sunday 15/12/2002, 02:10
כל הכבוד ברכותי!

Wild Blue
Sunday 15/12/2002, 22:18
נשמח לשמוע פה כל עידקון שהוא לטוב ולרע (555 טפו טפו טפו ו :fish2: נגד ע' ה :evil: )

בכל אופן שיהיה רק בהצלחה.

כולנו רק לומדים ומחכימים מניסיונך ומדיווחך.

ויקטור
Monday 16/12/2002, 03:09
אני מקווה שאני לא כותב יותר מידי עם כן תגידו לי אני לא רוצה שאנשים לא יקראו את זה ויגידו
"אוי זה ארוך מאוד אין לי כח לזה"....

חברה קודם כל אני רוצה להודות לכולם על כך שעמדתם לצידי בשעת צרה...

אני רוצה להודות במיוחד לWILD BLUE . שיחקתה אותה בגדול מה הייתי עושה בילעדיך וכל השאר, ועוד לחשוב שעליתי על האתר בטעות... הייתי באמצע ארוחת צהריים שלי בהפסקה מהעבודה וקראתי את מדור המחשבים של יום ראשון (אני לא אגיד איזה עיתון כי אני לא בטוח שזה יחשב כפירסום או משהו) בכל מקרה ממש במיקריות כשדילגתי על הכותרות ראיתי את הלינק לפורום הזה....
באמת. באמת תודה וגם לכל אותם חברה שענו לי בפורום המיים המלוחים ופורום הציוד.....

טוב לפני שאני אשמע כאילו אני נפרד מכם או משהו הנה מה קורה אצלי:

כמו שכתוב בספר המצוטט כמה הודעות למעלה רק טיפש יתן לביצים בשווי כה רב להאכל על ידי הוריהם (לא שאני פותח עסק או משהו אבל לך תדע...)

אז הייתי חייב לנסות כן.
לא כל ה30 הולכים לשרוד ועכשיו יש כ25 אני אהייה מבסוט עד הגג אם אפילו 5 ישרדו (חברה עד אכשיו הצאצאים נאכלו מול עיניי ולאחר כל ההשקעה... אני מה זה שמח. עד אכשיו הדג היחיד שהצלחתי להרבות הייה סקלר---->לדיסקוס קפיצת מדרגה.) אבל לפחות עברתי את החלק הכי קשה. אני העברתי את הדגיגים להאכלת ארטמיה שרק בקעה (עכשיו לכולם יש בטן ורודה) וזה יותר פשות כי אני לא צריך להחליף כל כך הרבה פעמים מיים. כי הסרטנונים לא מזהמים כמו הביצה, אז לפחות משהו ירד ממני. עכשיו אני המצאתי מיכל מיוחד שיהיה קבוע בתוך האקוריום של ההורים (כי אני צריך את הקטן לקבצה הבאה של הדגיגים שדרך אגב כבר בדרך, אבל את זה אני אספר בהמשך) אז מה שהייתי צריך זה מיכל הגדול מקערת מרק שיהיה בתוך האקוריום הגדול של ההורים ואיך שהוא יהיה מחובר למערכת המיים שלהם מבלי שהקטנים יברחו (לך תימצא דגיג ב150 ליטר מיים) בצורה זאת גם המיים יהיו טריים כל הזמן וגם החום קבוע.

חשבתי חשבתי והמצאתי פטנט שאגב עם יעבוד אני אשמח כפליים. מה שעשיתי זה לקחתי קופסת פלסטיק גבוהה. הקופסה הי מהסוג שקונים בהום סנטר לשמור מזון קפוא או לחימום במיקרו-גל אבל לא הארוכות האלה אלה הפוך גבוהה ומרובעת קניתי גם מסננת לקמח ואבקת אבקת סוכר, ממש דקה מפלסטיק (עגולה עם ידית-כמו כפית ענקית רק שהחלק הכדורי הוא רשת מאד צפופה קוטר הפתח כ8 סנטימטר), על הקופסה לא על התחתית אלה על אחד הצדדים סימנתי את העיגול של המסננת ועם סכין יפני חתכתי פחות או יותר עיגול מתאים. קניתי סיליקון מיוחד לאקוריום דחפתי את המסננת לתוך הפתח כך שהחלק הבולט שלה נמצא כביכול מחוץ לקופסה עצמה והדבקתי עם סיליקון. אחרכך קדחתי חורים קטנים בגוף הקופסה והידקתי את הידית של המסננת עם שני אזיקונים מפלסטיק (קטנים כאלה).


הרעיון הוא שהקופסה תהיה שקועה כמעת עד למעלה בתוך האקוריום של ההורים, פילטר ספוג שיש לי באקוריום יש לו צינור ארוך עד למעלה של האקוריום והוא מוציא מיים בעוצמה חלשה (בלופ, בלופ, בגושים כאלה) חשבתי לשים את הפתח שלו מעל לקופסה שישפוך מיים מהאקוריום אליה ובגלל שיש בקופסה פתח (המסננת) המיים יצאו חזרה להורים וכך יעשו סבב...

האתגר הבא הוא למצא דרך לקבע את הקופסה באקוריום שלא תשוט ולא תתהפך ולא סתם לתלות אני רוצה שיהיו לי שני מצבים האחד הרגיל שבוא הקופסה שקועה כמעת כולה במיים והשני שהיא מורמת עד לגובהה כזה שכל המיים שנמצאים מעל למססנת יצאו דרכה החוצה ויהיה לי מפלס מיים בתוך הקופסה של מספר סנטימטרים מבלי ששאר המיים ישפכו. (אני רוצה מצב זה כדי לנקות, להאכיל ובכלל לטפל בהם).

חתיכת תושייה אתם לא חושבים?
ולחשוב שלפני שבוע לא הייה לי שמץ של מושג מה לעשות והינה שבוע מאוחר יותר אני כמו מרצה מסביר בפירטי פרטים מה לעשות. כמו שאומרים "אתה תלמד הכל אם זאת שאלה של חיים ומוות"

אז אני מחכה 24 שעות עד שהריח של הסיליקון יעלם ביינתיים חושב על דרך לתלות את הקופסה... חשבתי אולי חוט דייג ? זה חזק מאוד וגם די נייד... בכל הקשור לאורך.

בכל מקרה כשאחשוב על משהו אני אגיד לכם בינתיים למשהוא אחר:
אחרי ההטלה של הביצים אני העברתי את הנקבה לאקוריום הראשי שלי אקוריום נוי גדול העומד בסלון ואת הזכר השארתי לבדו שכן לא רציתי להדאיג אותו כי הוא ממש סוס הרבעה (עוד מעט תבינו למה) ששומרים עליו מכל הרע... בחזרה לעינייני, החזרתי את הנקבה ובאקוריום הזה יש עוד דיסקוסים והתחיל שם ריב על טריטוריה בין הבנות כי אחת הנקבות התחברה עם אחד הזכרים... בקיצור לאחר יום של מכות בצורה רצינית שתי הנקבות פצועות (הייתי בעבודה אל תאשימו אותי... וכן אני יודע שדיסקוס זה דג מאוד קנאי בקשר לטריטוריה) בקיצור הנקבה שזה האקוריום שלה בעצם גופה מלא פצעים כאילו גירדו אותה על המכשיר שמגר גבינה לפיצה פשוט זוועה הנקבה של הזכר מאקוריום הרבייה גם פצוע אבל פחות החלטתי להתערב מה שעשיתי זה ככה ידעתי שאם אחזיר את הנקבה של הזכר ("הסוס") בחזרה אליו יהו לי מחר בערב עד מחרתיים ביצים (מניסיון) ואת זה לא רציתי כי הייתי בדיוק עם הדגיגים... אז החלטתי לפרק את הזוג שנוצר באקוריום הנוי ולהעביר את הנקבה הזרה למעלה (הייתי חייב להפריד ביניהם ויש לי מחסור במיים טובים מוכנים כלומר אקוריומים שימושיים למקרי חרום כגון זה). טוב העברתי אותה למעלה לאקוריום הרבייה לזכר ("הסוס") ידעתי שזה פיתרון זמני של יומיים שלשה עד שהיא תכנע לחיזוריו (שעד אכשיו עבדו על כל הבנות שהיו לו). מה שלא ידעתי זה שהבן אלף ממש טוב...
למחרת בערב (שהייה אתמול,יותר נכון שלשום עכשיו אחרי 12 בלילה) היא הטילה כ300-350 ביצים... הייתי המום לא האמנתי למראה עייני ומה שעוד יותר הדהים אותי זה שהוא (הזכר) הפך למאוד אגרסיבי כלפי הנקבה שגם ככה פצועה ולא נתן לה להתקרב לביצים ואחרי כשעה-שעתיים אחרי ההטלה כאשר אני בדיוק החלפתי קערה לדגיגים שמתי לב שהוא מתחיל לאכול את הביצים!!!
למזלי הוא הספיק לקחת רק שני ביסים. אני התחלתי להלחם איתו (והוא די עקשן) והכנסתי את מצע ההטלה לדלי שמצאתי בקרבת מקום שמתי שם אבן אויר והעברתי את הכל לאקוריום הקטן עם הקערות שישמור על חום הביצים .... אחד הרגעים הכי לחוצים שהיו אי פעם אני הייתי בעמצע עם הדגיגים הקערות מתקררות וחצי מהדיגיגים באחת וחצי בשניה ובאקוריום הקטן אין מקום לשתי קערות+דלי! הייתי צריך לסיים עם הדגיגים ולהוציא את אחת הקערות והדגיגים בורחים לי מהצינורית אני לא מצליח ללכוד אותם ועם היד השניה מנסה להדוף את הזכר העקשן מהביצים בעזרת משהו שמצאתי מתחת ליד
בקיצור תוהו ובוהו... אבל עכשיו הכל די בסדר חוץ מזה שההורים החדשים לאחר שהוצאתי את מצע ההטלה התחילו לנקות מקום חדש על הזכוכית להטיל את הקבוצה הבאה שתבואה או מחר או מחרתיים.... הזכר הזה הוא לא רק פעיל מבחינה מינית הוא גם גדול ממש גדול בריא מאוד (בלי עין הרע) יש לו צורה עגולה להפליא בלי עיוותים וכאלה, ויודע איך להתחיל עם הבנות, אין לי מילים. הוא מקבל נקבה חדשה שלא ראה בחיים, אחרי 10 דקות הוא מתחיל לרקוד מולה למחרת בערב יש לי ביצים!

בקיצור יש לי דגיגים שעברו לארטמיה שרק בקעה והמון ביצים טריות שהולכות לבקוע.... אני מקווה.

טוב נדמה לי שכתבתי יותר מדי ואף אחד לא יקרא את זה אז אני אסיים.
אם יש מישהו שקרא עד כאן אם יש שאלות מה עשיתי או איך, מוזמן לשאול אני לא מבטיח שיש לי את כל התשובות אבל לפחות יש לי קצת ניסיון.

amnon
Monday 16/12/2002, 17:54
wow ,קראתי הכל ,זה ממש מרתק !
ומוכיח עד כמה הפורום הזה מגיע למיקצוענות :up:

ויקטור
Tuesday 17/12/2002, 16:30
שלום!

אז ככה מצאתי דרך להרכיב את הקופסה עם החור (ובתוכו המסננת) בתוך האקוריום של ההורים
השתמשתי בחוטי חשמל רגילים שעוברים לנו בקירות... קשרתי את הקופסה מסביב לבליטה שיש לה, איפה שהמכסה אמור להתחבר, את הקצה השני קיפלתי בצורת וו וליפפתי מסביב לקצה של האקוריום. הצלחתי גם לכוון את הפתח של הפילטר ספוג כך שיזרים מיים טריים פנימה.

התחלתי להאכיל אותם רק בנאפולי ויש לי שאלה:

כמה זמן הם חיים בתוך מכשיר ההדגרה כלומר אנילא רוצה לקום בוקר אחד ולראות ש 80% מהסרטנונים מתו. מצד שני אני לא רוצה להוסיף לתמיסה עוד ועוד ביצים כל יום.

מה שאני רוצה לדעת זה פעם בכמה ימים אפשר (כדאי) להוסיף ביצים חדשות...

wiz
Tuesday 17/12/2002, 16:44
בקשר לחוטי חשמל - יש בהם נחושת, שלדעתי עלולה להזיק לדגים...

אורן ש.
Tuesday 17/12/2002, 17:07
בונה, אני קורא את כל זה ולא מאמין.

כמה עבודה! :green:

יותר מסובך מלטפל בתינוק אנושי. כמה דגיגים יש מהטלה אחת?

ודרך אגב,

יכול להיות שההורים לא ילמדו אף פעם, אבל אז בטבע לא יהיו להם צאצאים... ככה עובדת האבולוציה...

elminister
Tuesday 17/12/2002, 17:48
תמונות יתקבלו בברכה !
רוצים לראות...
ELMINISTER

wiz
Tuesday 17/12/2002, 19:03
בהחלט !
:green:

ויקטור
Tuesday 17/12/2002, 23:48
שלום.
אני כרגע מסריט את רוב התהליך VIDEO ומנסה למלות דיסק שלם של סרטונים
על התהליך ואיך אני עושה הכל מההטלה הראשונה נשארו כ 20 דגיגים אבל גם ככה היו לי 60 בהתחלה או משהו כזה...

יש לי אכשיו הטלה חדשה ומחר בערב הדגיגים יהיו אמורים להתחיל לשחות חופשי, אני כבר מכין מקומות חדשים לגדל אותם!

בקשר לתמונות אני בשימחה אשלך לכם את הדיסק בדואר ברגע שהוא יושלם והתמונות אני אעלה כמה בימים הקרובים למחשב ואשלח לכם ל E-MAIL או משהו....
אז קדימה מי שמעוניין לקבל מחר מחרתיים תמונות מוזמן לבקש!!!

דרך אגב זה המחזור הראשון של דגיגי דיסקוס (אצלי) ורציתי לומר שהם גדלים מיום ליום זה מדהים!

wiz
Wednesday 18/12/2002, 01:06
אני מציע לך לפתוח חשבון בוואלה, ולהעלות תמונות למזוודה (שתגדיר כציבורית). כך תוכל להעלות עד 15MB (אם אני לא טועה) של תמונות, וכל אחד יוכל לצפות בהן.

amnon
Wednesday 18/12/2002, 09:40
אהלן ויקטור!
כמו שאומרים תמונה אחת שווה אלף מילים !
אשמח לקבל תמונות באימייל ,יש לחצן דואל בתחתית ההודעה, או איימל (כתובת שונה) דרך האתר שלי .
ד.א אם אתה מעוניין שאפרסם תמונות אילו באתר ,רק תגיד. :P
תודה מראש אמנון

Wild Blue
Wednesday 18/12/2002, 21:36
גם אני אשמח לתמונות ובשמחה גם אעזור לך לפתוח ספריה בוואלה ולהעלות אותם לפרום.

בקשר לארטמיה זה תלוי בכמה סרטנונים אתה מנסה להדגיר בו זמנית ככל שאתה מנסה יותר סרטנים יש לך פחות זמן להחזיק כל מחזור חי ככל שיש פחות סרטנים בכל מחזור תוכל לקימו יותר זמן אבל בבסיסיו של ענין עד כמה שהבנתי זה בין 4 ל 6 יום.

ויקטור
Wednesday 18/12/2002, 22:03
הי לכולם !

לצערי מתו לי עוד 3 דיגים אני לא מבין למה ...
וזה אחרי שאני כבר העברתי אותם לקופסה מוזר,
יש מצב שהם הורעלו מהארטמיה שכבר מתה כלומר אכלו סרטנונים שסתם שכבו מתים ?

בקשר לתמונות אז אני מקווה שהיום תקבלו מקסימום מחר OK ?

Wild Blue
Wednesday 18/12/2002, 22:08
יכול להיות שזה קשור לארטמיה אם היא התחילה להירקב כבר במים זה לא טוב (לכן לפי השיטה המקורית עדין מחליפים לדגיגים את כל המים כל כמה שעות גם בשלב הארטמיה הראשוני)
יכול להיות גם שבגלל כיוון זרם הפחטה של הפילטר אל תוך התיבה יש שם זרם חזק מדי שגורם להתשת הדגיגם? כי לפעמים גם זה יכול לגרום למוות.

ויקטור
Wednesday 18/12/2002, 22:36
הי ווילד בלו.

אני חושב שזה הארטמיה כי היא כבר שבוע הייתה לי באינקובטור...
וגם אני שומר שלא יהיה זרם מהצינור של הפילטר אני כיוונתי את עוצמת האויר שלו כך שהוא יטפטף פנימה גושים ולא יהיה זרם מתמיד.

אני החלפתי באינקובטור חצי מיים מהכמות שהייתה שם במיים לוחים חדשים ללא אמוניה וכל ההפרשות והוספתי קצת ביצים... אני אנסה לשמור גם על המיים של הארטמיה טריים אחליף להם כל 3 ימים מיים ואוציא ליכלוך שמצטבר אצלהם.

דרך אגב אני עשיתי WEB PAGE משלי בGEOCITIES של YAHOO ויצא די מפחיד ומשום מה התמונות יצאו שם קטנות וגם לא כולם, רק שמונה.

אז אני אשלח לכם קובץ מקובץ עם כל התמונות. המחשב עושה לי צרות :flame: הוא לא רוצה להקליט את המשך הסרטונים שאני עושה. בחדשים אפשר לראות את הקופסה וגם את ההורים והמחשב לא מקבל אותם!

אני אמשיך לעדכן.

ויקטור
Wednesday 18/12/2002, 23:13
חברה תבדקו את האי מייל שלכם יש שם הפתעה....

וויז אני מצטער אבל תצתרך להביא לי את הכתובת דואל שלך עם אתה רוצה תמונות...

תמונות אלו הן מתוך סרטון של בערך 100MB שעשיתי וייש בערך עוד 200MB במצלמה...
ברגע שאני אמלא דיסק שלם אני אגיד לכם.

amnon
Thursday 19/12/2002, 17:49
ויקטור אחלה תמונות ..תודה
יש רשות לפרסם אותם באתר שלי?

ויקטור
Friday 20/12/2002, 00:07
כן!
לי אין בעיה שתפרסם אותם זה דווקא כבוד בשבילי!!!
וגם אני מקווה שאוכל לסיים את הדיסק הכל שם מוקלט בוידיאו כל הצעדים! זה בכלל יהיה דבר נדיר ויוכל לעזור לאנשים כמוני להבין מהר יותר איך לגדל דגיגים ללא הוריהם!

ויקטור
Friday 20/12/2002, 00:54
עידכון....

המצב לא הכי טוב שהיה יכול להיות. כנראה שהרעלתי את הדגיגים עם הסרטנונים (ארטמיה)
אני הרחתי את המיים בתוך האינקובטור הם הריחו כמו שתן שעמד כמה ימים בשמש כלומר יותר מידי אמוניה כנראה זה מה שהרג את הדגיגים... נשארו לי 9 דגיגים הם נראים בריאים אוכלים המון. אני שפחתי מייד את כל המיים המזוהמים באינקובטור לביוב... למזלי אתמול בערב הכנתי בצנצנת מנה חדשה של ארטמיה והיום בערב היא בקעה אז האכלתי אותם בסרטנונים טריים היום... חוץ מזה אני אחליף מיים גם סרטנונים כל יומיים בתמיסת מי ים חדשה.

בלי שום קשר קצת חדשות טובות אז ככה זוכרים שאמרתי שהייתה לי הטלה עצומה של ביצים

אז היום כל הדגיגים החלו לשחות חופשי אני כבר העברתי אותם לקערה ויש כמות עצומה בערך פי 3-4 מהכמות הקודמת , אני רק מקווה שהם יאהבו את משחת הביצים.

חבל רק שאני נאלץ ללמוד דברים חדשים (כמו החלפת מיים לארטמיה) על חשבון הדגיגים...

דרך אגב מישהו יודע איך לעשות דקפסולציה לביצי ארטמיה כדי שהם יבקעו מהביצים ללא הקליפה הקשה? שמעתי שיש דרך כימית לעשות זאת ?

ויקטור.

ויקטור
Friday 20/12/2002, 01:14
שלום.
וויז תבדוק את הדואל שלך שלחתי את התמונות אני מקווה שהכל בסדר איתם.

ויקטור.

wiz
Friday 20/12/2002, 02:07
קיבלתי :D
אחלה תמונות, כל הכבוד :up:

Wild Blue
Saturday 21/12/2002, 00:40
להנאת כל החברים הינה מקבץ תמונות ראשון
תהנו :green:

2 הקערות בתוך המיכל שמיועד לשמור על הטמפ':
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/bollsintank.jpg

קערה עם דגיגים נתמכת בניכל שימור הטמפ' ע"י 2 ספלים:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/bolloncaps.jpg

תמונה מרחוק של דגיגים בתוך הקערה:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/1379.jpg

הדגיגים בטוח הקערה ניתן להבחין בשיכבת הממרח ביצים:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/fishinboll.jpg

יותר מקרוב:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/fishinboll1.jpg

עוד תמונה של הדגיגים בקערות:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/fishinboll2.jpg

הדגיגים ממש מקרוב:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/fishcloup.jpg

http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/fishcloup2.jpg

http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/1/7445.jpg

ויקטור
Saturday 21/12/2002, 16:00
שלום לכולם
קודם כל תודה לך ווילד בלו על שהעלת את התמונות לפורם ושנית רציתי להגיד מספר מלים.

בתמונות 5 ו9 מלמעלה אפשר לראות פרורי משחת ביצים שנפרדו מדופן הקערה וגלשו לתחתית. אני ממליץ להוציא גושים אלו בזהירות עם צינור אויר כי הדגיגים לא יאכלו אותם ויותר ביצה גורמת למיים להתקלקל מהר יותר שלא לדבר על הפרשות של הרבה דגיגים וחום המיים שמאיץ את תהליך ההתקלקלות.

בברכה ויקטור.

fish in heaven
Saturday 21/12/2002, 21:07
ויקטור, באמת כל הכבוד, המעקב אחרי הטיפול שלך בדגיגים פשוט מרתק!
תודה רבה

ויקטור
Monday 23/12/2002, 18:06
לכל חובבי הדיסקוסים שלום
הנה עידכון על מה שקורה אצלי בבית:

קודם כל נשארו לי 5 דגיגים מהדור הראשון הם כבר די גדולים אוכלים טוב אני מתמיד על נקיון המיים גם אצל הארטמיה בתקווה שזה מה שגר לתמותה כה רבה.

זוכרים אמרתי שבוע שעבר שהזוג הטיל שוב וכמות עצומה של ביצים אז ככה 95% מהביצים בקעו ואני התחלתי לעבוד עם הדור השני למזלי הקופסה שהסברתי עליה מוקדם יותר עובדת מצוין וחמשת הדגיגים הגדולים הם לא טירחה גדולה מידי אבל 200-250 דגיגים שזה עתה בקעו זה טירחה לא קטנה. אגב יש למישהו רעיון איך להעביר אותם מקערה לקערה ? ולא באמצעות פיפטה או צינור אויר ?
אז יש לי המון דגיגים קטנים משום מה הם לא אוהבים את משחת הביצים כמו המחזור הקודם....

הייתה לי תאונה באקוריום הגדול שלי (קוריום נוי) המשאבה של הפילטר התקלקלה ואני לא שמתי לב בזמן וסבב המיים הופסק ליומיים והטמפרטורה צנחה ל26-25 מעלות, שום דג לא מת עדיין אבל גם אחרי שהעלתי את החום הדגים מתגרדים באי נוחות על העלים באקוריום מקווה שזה יעבור.

אבל זה לא סוף הסיפור שלשום הזוג הטיל שוב כ200 ביצים והזכר הפרה גם אותם אני העברתי את מצע ההטלה לדלי כי אני לא סומך על ההורים שלא יאכלו אותם ובימים הקרובים יהיה כבר הדור השלישי...

לאלה שלא מאמינים: הכל מצולם ובקרוב מאוד תקבלו הצצה נוספת לבלגן שהולך לי עם הדגים אז טיפה סבלנות. אגב הפעם על פי בקשת ווילד בלו אני אביא תמונות מפורטות יותר על המתקן לדגיגים ולארטמיה אני אביא תמונות גם של אקוריום הרבייה וכמובן הזוג המאושר אד אז אני מאחל לכולם הצלחה עם דגיהם!

בברכה ויקטור.

bigpurrs
Monday 23/12/2002, 18:13
פשוט מדהים.

המון בהצלחה :)

אלון

Wild Blue
Monday 23/12/2002, 23:08
נשמע שמח אצלך
הדגים מהדור השני כלל לא אוכלים? שינית משהוא ב"מתכון" של משחת הביצים או בצורת ההאכלה שלהם?
אין לי כל כך רעיון לשיטה אחת להעברה של תיצור בעיות של תנאי מים או הגעה של הדגיגים למזון.

שוב נשמח מאוד לראות שוב ועוד תמונות כי באמת זה כמעט לא יאמן.

amnon
Tuesday 24/12/2002, 02:50
ויקטור
באמת זה נשמע מאוד שמח אצלך ,
בקשר להעברת הדגיגים ,שמעתי על העברתם בעזרת מצקת ,אולי זה יהיה יותר פשוט?

Wild Blue
Tuesday 24/12/2002, 20:16
לפי דעתי עם מצקת יעברו יותר מידי מים וחלקיקים אורגניים שפשוט יאיצו את הזיהום של הקערה הטריה. כמו כן המים שיעברו יהיו עשירים באמוניה וניטריט וניטראט ככה שרענון המים לא יהיה יעיל כמו בהחלפת רוב המים (מתבצע ע"י הפיפטה).

ויקטור
Tuesday 24/12/2002, 22:40
שלום !

אז שמח כן די שמח אצלי אני רק מצליח להשטלט על הזוג, אני הוצאתי את מצע ההטלה והזוג עדיין ממשיך בעיסוקיו היום הם התחילו לנקות את הצינור של הפילטר ספוג....
וזה מתחיל לא לשמח אותי כי אני לא משתלט על הכל....

בכל מקרה אני לא שניתי כלום במתכון של משחת הביצים הדגיגים פשוט לא הולכים לדפנות הקערה אלה שוחים בלהקה בסיבובים. מוזר קצב התמותה הוכפל בהרבה בדור השני או שבטעות בחאחד הסבבים הטמפרטורה לא הייתה אותו דבר או שאני לא יודע מה קרה שם אבל מהדור השני נשארו כמחצית הדגיגים כלומר כ125 מתו....

הדור השלישי לעומת זאת כבר בקעו מהביצים אבל עדיין צמודים לשקיק שלהם אז מחר מחרתיים צריך לארגן להם קערה.

אמשיך לעדכן
בברכה ויקטור.

elminister
Tuesday 24/12/2002, 23:00
מה תעשה עם כל הדיסקוסים????
אולי נרים STARTUP של חוות גידול? :o

ויקטור
Saturday 28/12/2002, 19:25
שלום לכולם !


יש לי כמה סיפורים לספר:

מהדור הראשון נשארו 4 דגיגים הם גדולים כבר ואוכלים הרבה חבל רק שהם רק 4.

מהדור השני נשארו קרוב ל30 דגיגים והעברתי אותם לקופסה חדשה (שהייתי צריך להכין) אגב לא ידעתי שהדגיגים מהדור הראשון יתנפלו על הדור השני הקטן יותר והיו לי לא מעט אבדות....

הדור השלישי שזה בערך כבר 200 דגיגים. אוכלים את המשחה די בסדר.

היו לי המון תאונות בזמן האחרון .....

קערה שלא התישבה טוב על הספלים התהפכה.
דגיגים נשארו בתוך צינור האויר אחרי ההעברה.
הטבח שעשו הדגיגים הגדולים בבינוניים.
באחד הסבבים הייה הפרש טמפרטורה. המון אבדות.
הקופסה התקלקלה.
שלשה דיסקוסים בוגרים באקוריום הנוי חולים, לא אוכלים והגוף שלהם מלא בקשרים מוזרים על הסנפירים והזנב.
דג סקלר בן בערך 9 שנים מת. :cry: הדג הכי ותיק באקוריום שלי. אכשיו יש לי רק דיסקוסים.

בקיצור המון צרות וזה לא כל כך קל כמו שאולי גרמתי לזה להשמע.

זוג הדיסקוסים קיבל אתמול בערב את מצע ההטלה חזרה לאקוריום והים הם כבר מנקים מקום חדש....

אני אמשיך לעדכן. מצטער אני הבטחתי תמונות המחשב עושה גם צרות לא מקבל את המצלמה.

בברכה ויקטור.

Wild Blue
Saturday 28/12/2002, 21:37
שניה הדור הראשון התנהג בקניבליות כלפי הדור השני :o :o מה היה הבדל הגודל בינהם?

נשמע שלא ממש היה לך שמח אלא יותר עצוב לפי דעתי אתה חייב להאת את הקצב ואולי לא לגדל את כל המחזורים (יהיה לך מה לעשות עם כל כך הרבה דגיגים?)


מה קרה לדגים הבוגרים אפשר לעזור לך/ להם במשהוא?

וואי ממש חבל על הסקלר :candle: זה בטח ממש קשה והוא בטח היה מדהים :(

וכמו תמיד שיהיה רק בהצלחה ותמשיך לעדכן.

wiz
Saturday 28/12/2002, 22:03
:candle: :cry:

מצער לשמוע על האבדות, וכולי תקווה שהעניינים יסתדרו לטובה.

elminister
Tuesday 31/12/2002, 12:49
עידכונים?

ויקטור
Friday 10/01/2003, 00:26
שלום!

חברה אני מצטער על העיקוב.... המחשב שלי בתיקון ולא יכלתי לעדכן.
(עניתי ממחשב אחר)
בתחילת שבוע הבא תקבלו עדיכון מלא על המתרחש אצלי כמו כן תקבלו סט נוסף של תמונות.

אז אנה תתארזו בסבלנות.
עמכם הסליחה

בברכה
ויקטור.

ויקטור
Monday 13/01/2003, 22:11
שלום לכולם !!!

אחרי הפסקה די ארוכה שלא מרצוני אני סוף סוף יכול לעדכן אתכם במה שקורה אצלי...

קודם כל מאז הפעם הראשונה שפניתי אליכם היו לי כבר 5 הטלות מוצלחות.... :up:
מצד שני התמותה שלי פשוט בשחקים והמון דיגים מתים מסיבות אלו ואחרות :down:

למרות הכל כרגע יש לי 7 דגיגים שכבר במבנה גופם מזכירים דיסקוסים התחלתי להאכיל אותם בקציצה מגורדת והם מראים סימנים של תאבון בילתי פוסק....

עם הדור השלישי שלי הייתה לי תאונה קטלנית: אני העברתי את הדגיגים מהקערה לקופסה ולא חשבתי שבין הקערה למיים שבקופסה יהיה הבדל טמפרטורה שכן גם הקערות חמות וגם הקופסה יושבת בתוך האקוריום כבר זמן רב... אך טעיתי בקופסה המיים ב2 מעלות היו חמים יותר מהקערות ורוב הדגיגים מתו נשארו לי 3 דגיגים מהמחזור הנ"ל...

הדור הרביעי די קטן עדיין ורק אכשיו מתחיל לאכול את הארטמיה יש לי כ 100 דגיגים מהדור הזה ואני מקווה שאיתם לא יהיו תקלות דומות.

חוץ מזה יש לי שני דגי דיסקוס חולים שעוברים אצלי טיפול בחומר רעיל הנקרא פרמלין והייתי רוצה להתיעץ איתכם אם מישהו מכיר את המינון הנכון כרגע אני שם 1сс ל 40 ליטר מיים ואני דואג שזה יותר מידי שכן הדגים נכנסים לשוק....

סוף סוף יש לי סט חדש של תמונות אז מי שמעוניין כמו בפעם הקודם יצתרך לבקש ואני אשלח לכם. בתמונות החדשות אפשר לראות ביתר קלות את הקערות הקופסאות שהכנתי לדגיגים יותר גדולים אגב הקופסה השניה היא בלי מסננת כפתח, במקומה אני קדחתי חורים קטנים בצידי הקופסה.... רואים גם את המתקן המקורי שיש לי לגידול ארטמיה וגם את האילתור שלי... הכנתי מתקן להדגרת ביצי ארטמיה מחומרים ביתיים כל מה שצריך זה מיכל מיים של אוגרים או כל מכרסם בייתי אחר,זה בקבוק שיש לו פין מתכת בקצה ובו שני כדורים....
הוצאתי את הכדורים במקומם דחפתי צינור אויר עם גומי מבודד וראש הברגה שאפשר למצוא בכל חנות לכלי בית... בקצה האחר של הבקבוק קדחתי חור קטן שיאפשר לאויר לצאת אטמתי סדקים עם סיליקון ומה שקיבלתי הייה מיכל מצויין לגידול ארטמיה... אפשר לראות את התוצאה הסופית בסט התמונות החדש. כמו כן אפשר לראות את הזוג המאושר...

בכל מקרה בינתיים הייתה לי הטלה 5ית ואני לא הוצאתי את מצע ההטלה. הביצים לא נאכלו ונשמרו על ידי הזוג לא רע שלשום הם בקעו והיום ראיתי סימנים ראשונים של שחייה חופשית אני מאוד מקווה שהפעם לא יהו להורים רעיונות קניבליים....
אפרופו הורים רציתי לדעת המוקוס (הריר) שההורים מייצרים איזה צבע הוא ? ובכלל בתקופה זאת ההורים אמורים להיות יותר כהים מהרגיל ? או שזה רק שמועה ששמעתי?

בכל מקרה אני שמח לחזור אליכם ומקווה שהכל יהיה בסדר!!!

ויקטור.

Wild Blue
Monday 13/01/2003, 23:10
דבר ראשון אשמח להעלות שוב את התמונות שלך לפורום להנאת כולם אז אתה יכול לשלוח לי אותם בכיף.

דבר שני אתה פשוט עושה משהוא שמבחינתי עד לפני מספר חודשים היה בשבילי מאמרים באינטרנט וספרים וכולם מחול. אתה הופך דברים שבעלמה לדברים קימים ומוחשיים.

בקשר לתמותה זה צםוי מדג כל כך רגיש בבגרות שבצעירותו יהיה רגיש גם כן ובעיות עם הטמפ' יהיו הרבה יותר גדולות עכשיו בחורף הפיתרון היחיד הוא חימום החדר כולו כל הזמן לשם יצירת טמפ' מים קבועה ויציבה.

בקשר לתרופה אני לא יודע אבל אלמי או סנייק אולי ידעו עליה יותר.

שיהיה לך רק בהצלחה עם ההטלה החמישית זה היה צפוי שבשלב מסוים ההורים ינסו לקלות את הענין של הטיפול בדגיגים. נסה לא ל"כרכר" סביב מיכל ההורים יותר מדי ותן להם שקט ומנוחה.
בקשר לצבע המוקס אין לי מוסג אבל אני חושב שהוא שקוף (אלמי, סניק, אמנון :PZL:)
ככל שאני יודע וראיתי ההורים מתכהים מ2 סיבות א מהתרגשות וב, מנסיון להבליט את עצמם ולגרום לדגים להמשך אליהם (הדגיגים בצעירותם נמשכים לעצמים כהם במים).


שמח שחזרת כמו תמיד
ואנחנו רעבים כל הזמן לעדכונים :FOOD:

בהצלחה.

elminister
Monday 13/01/2003, 23:57
המוקוס - שקוף ,
רק דבר אחד הדליק לי נורה- הפומלין ? מדוע אתה משתמש בו? לאיזה מחלה ובאיזה המלצה?
תרופה מאוד ארגסיבית , הייתי רוצה שתרחיב עליה, היא מטפלת במצבים יותר קיצוניים שלא דנו עלהם בפורום כי הם יחסית נדירים והייתי רוצה לדעת יותר,
לא לשכוח- החומר מסרטן , לא לגעת בידיים חשופות, רצוי לשים כפפותוחוץ מזה הרבה מזל טוב !
מתי יש מבצעים לחברי הפורום?
ELMI :love:

ויקטור
Tuesday 14/01/2003, 00:30
אז ככה קודם כל וילד בלו אתה צודק ואני מאז תחילת החורף הכנסתי רדיאטור לחדר
והמקום מחומם לא רע הבעייה היא כי אני מגיע לטמפרטורה של 24-26 מעלות ואני לא יכול להשתמש ברדיאטור כמקור לחימום המיים באקוריום מסיבות ברורות לשנינו אבל זה מועיל מאוד בימים הקרים לצערי רק אחרי התאונה עם הדור השלישי שבו מתו כ 60-80 דגיגים אני גיליתי שהמיים באקוריום שבו הקופסה חמים ב2 מעלות מהמיים בקערות....

נכון אני צריך לתת קצת שקט נפשי לזוג ולראות עם הם קלטו את הקטע של אמא טבע אבל לצערי האקוריום הגדול הזה הוא גם מקור המיים הטובים שלי לקערות וגם כלי חימום בפני עצמו לשתי הקופסאות שבהן יש דגיגים יותר בוגרים.... אגב הרעיון שפילטר ספוג יוציא את המיים שהוא שואב לתוך הקופסה ומיים אילו יצאו מהמסננת או החורים ממש טוב שכן עד אכשיו המיים לא החלפתי בקופסאות מיים והכל 10 !!! אני מקווה שזה נראה ברורו לעין בתמונות אגב שלחתי אותם...

אלמיניסטר בקשר לתרופה פומלין נכון זה חומר מסרטן ומאוד מסוכן אני לובש קפפות מנתחים כל פעם שאני מתעסק איתו ומשתדל לא לנשום את האדים ראיתי שבהודעה הקודמת המינון לא יצא ברורו אז אני אכתוב במילים: אחד סנטימטר מעוקב לכל 40 ליטר מיים אז עדיין השאלה עומדת בעינה האים המינון נכון ?
אכשיו איך ולמה שאלתה ? המליץ לי עליה הבחור משלשת המשאלות לא מזמן מישהו כנראה שפך לו משהו רעיל לאקוריום וכל הדגים (כמות עצומה של דיסקוסים בריאים) החלו לחלות ולפרפר על הקרקע להשכב על הצד להיות שחורים.... עד לא מזמן הייתי אומר מקרה אבוד...
אך הוא בעזרת החומר הזה הצליח להחזיר אותם ולהעמיד אותם על הרגליים (או שזה סנפירים ?)
בכל מקרה מה זה קשור אלי נכון ? אז אצלי שני דגי דיסקוס חלו במשהו מוזר ואני חושד שזו דלקת קיבה או משהו כי הייתה להם צואה לבנה... אך מה שהפחיד אותי זה שהבטן שלהם התנפחה למימדים עצומים כאילו בלעו גולה או משהו בסגנון מן הסתם הם לא אכלו נהפכו לשחורים כשסיפרתי את זה לבחור משלשת המשאלות הוא סיפר לי על החומר והסביר לי איך להשתשמש בו ואפילו נתן לי במתנה צנצנת קטנה ממנו בבית עשיתי אקוריום עם מיים טובים ולתוכו שמתי אמבטית פלסטיק עם תמיסת החומר לפי המינון. בגלל שהאמבטיה (אפשר לראות בתמונות) קטנה בהרבה מ40 ליטר השתמשתי במזר כדי לתת את המינון הנכון.
כשהחנסתי את הדגים לתמיסה הם נכנסו לשוק מה שהפליא אותי זה שלאחד הדגים נפל הזנב לגמרי וגם סנפירו נאכלו כליל אני לא יודע איך הוא שמר על איזון אני כבר נבהלתי אוי מה עשיתי למה שמעתי בקולו אבל נכון לעכשיו אחד הדגים מגלה עיניין לתולעי דם אחרי שיותר משבועיים צם אגב והוא גידל זנב וסנפירים קטנים חדשים והוא מרגיש עד כדי כך טוב עד שחשבתי אולי להחזיר אותו לאקוריום הנוי שלי.... בקשר לדג השני אני לא כל כך אופטימי שכן הוא עדיין לא מתעניין באוכל ומוציא צואה לבנה, מה שכן הבטן שלו חזרה למימדים נורמליים.

בקשר לתרופה עצמה זהוא חומר מאוד מסוכן לבני אדם שכן הוא מסרטן מה שהוא עושה זה בערך חיטויי מלא של המיים כלומר הוא הורג כל חיידק ובקטרייה שבא במגע איתה תוך כדי שמירה על ערכי המיים בגלל שחשבתי שמדובר דלקת מסוג כל שהוא הגעתי למסקנה שלהרוג את הבקטריות זה רעיון טוב.

בברכה ויקטור.

elminister
Tuesday 14/01/2003, 01:17
לא תמיד להרוג את הבקטריות זה טוב...
האם אתה מכיר את המחלה "הקסימטה" מה שאתה מתאר יכול להיות מחלה יחיסית ניתנת לטיפול
בבקשה קרא כאן:
http://ffil.org/viewtopic.php?t=2950

נראה לי שאם היה לך הקסימיטה ונתת פורמלין, השתמש בפצצת אטום במקום בנשק ממוקד,
פורמאלין נותנים לדלקות לא ספציפיות חמורות מאוד,
בבקשה קרא את העץ המצורף בעיון ותגיד מה המצב אצלך, יכול להיות מסוכן,
זה מסוג התרופות שצריכים לשקול בעדינות לפני שמשתמשים,
לפעמים בהקסימיטה הבטן מתנפחת, תבדוק בבקשה

חוץ מזה שרק יהיה לדגיגים כל טוב
תצליח !

amnon
Tuesday 14/01/2003, 14:31
ראשית אני חייב לציין שזהו העץ המרתק ביותר בפורום דיסקוסים וזה אודות לידידנו ויקטור!
ויקטור אשמח לקבל תמונות נוספות במיוחד של הזוג ואם יש בזמן הטלה ,זה יהיה גדול.

לגבי המחלה שתארת ,הקסמיטה וקפילריה נותנים בערך את אותם סימנים חיצוניים ,אך קפילריה לא תנוטרל ע"י פלג'יל .
צורת הטפיל של הקסמיטה הוא כתולעת ארוכה ,והפלג'יל מנטרל סוג זה של תולעים ,לעומת זאת
לקפילריה שצורתה כצורת אליפסה יש תרופה ידועה ובדוקה שמה:פלובנול ,התרופה אינה מסוכנת וגם לא רעילה במקרה של מינון גבוהה מדי .
אגב ,תרופה זו יעילה מאוד נגד טפילי זימים וכן להשמדת חלזונות.

ויקטור
Wednesday 15/01/2003, 00:05
שלום לכם !!!

אלמיניסטר יתכן שאתה צודק ואני באמת הגזמתי אך זה נבא מחוסר ביטחון שאכן מדובר במחלה זו
לכן הלכתי על פורמלין שכנראה הרג את הטפיל יהיה אשר יהיה באחד הדגים....
בכל מקרה קראתי את העץ ואני חייב להודות כי הסימפטומים די דומים.

אמנון תודה לך על הערצתך אך אל תשכח שלא הייתי מגיע רחוק כל כך ללא עזר חברי הפורום.
בקשר לתמונות אין בעייה תבדוק את הדואל שלך בזמן הקרוב...

וכרגיל לסיכום עידכון!!!

אז ככה כרגע האקשן הולך באקוריום הרבייה ולא בתוך הקופסאות או הקערות נדמה לי ההורים קלטו את הרעיון (בלי עין הרע) הדגיגים כבר כמעט שוחים חופשי ההורים לא מגלים סימנים של קניבליות. מה שכן נדמה לי שלדגיגים יש קושי להצמד להורים או שהם עדיין לא רואים אותם...

כשהייתי מזיז אבן אויר בקערה כולם היו מתנפלים עליה ואכשיו כאילו ההורים לא שם, טוב אני אבדוק מחר מה קורה איתם.
יש לי גם בעייה עם הארטמיה יש לי 3 מיכלים שאני מנסה לתזמן איתם בקיעה ומוות של הנאפולי עד אכשיו הייה בסדר רק שהיום גיליתי כי רוב הנאפולי מתו והחדשים לא בקעו עדיין אז נתקעתי בלי סרטנונים.... לא טוב אבל אני מצליח לגרד אותם פה ושם מהמיכלים...

בכל מקרה תודה רבה לכם!!!

בברכה ויקטור.

dagidag
Wednesday 15/01/2003, 01:07
ויקטור סחויין
וגם לכל הח'ברה סחטיין

בהצלחה ויקטור
( אשמח גם לקבל את התמונות )

Wild Blue
Wednesday 15/01/2003, 01:19
להנאת כל החברים הנה חלק ממקבץ התמונות השני.
תהנו :G:
תמונות כאלו עושת תאבון :FOOD:

תמונה נוספת של הקערות הזנה שנתמכות באקווריום בעזרת ספלים לשם שמירה על טמפ' מים.
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/tankw3bool.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/tankw3bool2.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/tankw3bool3.jpg

דור רביעי של דגיגים ניזון באחת הקערות ממשחת הביצים:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/F4.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/F42.jpg

דור ראשון ושני שוחים להם בתיבות שנבנו ע"י ויקטור הם באמת מתחילים להראות כמו דיסקוסים צעירים.
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/F1+F2.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/F1+f22.jpg

ההורים המאושרים עם הההתחלה של הדור ה5 הפעם ההורים מתפלים בהטלה:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycopl.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycopl2.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycopl3.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycopl4.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycoplWeggs&fry.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycoplWeggs&fry2.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycoplWeggs&fry3.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycoplWeggs&fry4.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happycoplWeggs&fry5.jpg

האב המאושר:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/happymaleWeggs&fry.jpg

תמונה של כמעט כל המערכת הגידול:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/olmosallsetup.jpg

תמונות של קופסאות גידול הדגיגים.
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/boxs.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/Box2.jpg

אינקובטור לארטמיה מקורי:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/inc.jpg
אינקובטור לארתמיה DIY עאלה ויקטור:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/hoommadinc.jpg

ויקטור
Wednesday 15/01/2003, 23:25
שלום!

לצערי הרב אני לא מצאתי שום דגיגים היום אצל ההורים.... :cry:

כנראה לא הייתי צריך להשאיר את הביצים עם ההורים, הם עדיין לא קלטו מה צריך לעשות עם הילודה.... באמת חבל.
סרטנונים עדיין אין לי בכמות מספקת להאכלת שני דורות של דגיגים ואני נאלץ להאכיל אותם בכמויות קטנות אך לעיתים תכופות יותר...

ווילד בלו שלחתי לך תמונות נוספות של הדגיגים.... ראיתי שאלו לא יצאו ברורות חשבתי אולי תחליף או תוסיף את אלה ששלחתי אכשיו...
ובלי שום קשר אני מודה לך על תמיכתך הרבה ועל כך שאתה מאפשר לי לשתף אנשים אחרים באוצרי...

בברכה ויקטור.

Wild Blue
Monday 20/01/2003, 20:09
מחכים לתמונות והמשך עלילות ויקטור !

אני ממש מצטער שעדין לא העלתי את התמונות אבל הייתי באילת ומאז שחזרתי לא יצא לי עדין להגיע לזה אולי עוד כמה שעות אעלה אותם גם.

Wild Blue
Monday 20/01/2003, 20:19
אתם יודעים מה החלתתי לעשות את זה עכשיו אז הינה התמונות החדשות:

זוג ההורים:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/copl2.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/copl.jpg

הדגיגים מהדור הראשון:
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/f1.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/f1,2.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/2/f1,3.jpg

ויקטור
Tuesday 21/01/2003, 01:35
שלום לכולם !!!!

עדכון על המתרחש....

לפני יומיים (מצטער שלא כתבתי אז אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא) הייתה לי הטלה נוספת של ביצים בגלל שאני מנסה להביא לבגרות לפחות דור 1 או שניים החלטתי להשאיר גם הפעם את הביצים בפנים אצל ההורים ולא להעביר אותם למיכל נפרד... ושוב אכזבה..... בפעם הקודמת לפחות ראיתם בתמונות את הדגיגים שכבר בקעו מהביצים ונאכלו כאשר החלו לשחות בחופשיות הפעם אפילו לא היו דגיגים להאכל.... ההורים אכלו את הביצים עוד באותו הלילה שבו הם הטילו אותם..... :candle: :cry:

בקשר לדור הראשון והשני הם בריאים וגדלים מיום ליום ממש לא להאמין אני מתחיל לשים לב לכך שמתחילה להופיע עליהם תבנית של פסים אנכיים המתחילה מהסנפיר על הגב והבטן.... זה מה זה מתוק.... אני ממש שמח כי הם אוכלים קציצות בתאבון רב ולא מראים שם סימן למחלות או שביתות רעב... בלי עין הרע.... אז כמו שאמרתי יש לי 7 מהם.

הדור השלישי למי שעקב אחרי ההתפתחויות אצלי עד אכשיו (ואני מקווה שנשארו כמה נאמנים) אז זוכרים שסיפרתי כי הייתה לי תאונה עם הדור השלישי ורוב הדגיגים מתו ונשארו רק שלוש ?
אז הם עדיין בסדר (חוץ מהעובדה שהם שלוש) הם אוכלים טוב את הנאפולי יושבים בפינה כל הזמן אבל התאבון טוב אז אני מניח שזה רק אינסטינקט לא לצאת למיים הפתוחים של הקופסה כל עוד הם קטנים...

הדור הרביעי הולך מצויין הם עברו את הנקודה שבה הייה לי גל של גווית וזה בהעברה ממשחה לנאפולי... והם נראים מצויין !!! יש לי כ 35-45 דגיגים בריאים שאוכלים את הנאפולי בכל פה... וישל לי פה עצה למקרה שמישהו ילך בדרכי מסיבה זו או אחרת:
כאשר הדגיגים עדיין בתוך הקערות אוכלים את הנאפולי ומפסיקים לתת להם את המשחה אין צורך בלהתריד את הדגיגים בהעברה מקערה לקערה זה גורם גם לחוויה לא נעימה לדגיגי וגם עלול לפגוע בו פיזית.... מה שאפשר לעשות (ולפי התוצאות של הדור הרביעי זה עובד) זה רק להחליף מיים בקערה כלומר לשאוב את רוב המיים החוצה ולהוסיף מיים מחוממים וטובים חזרה לקרערה כמובן שלא צריך לשאוב את כל המיים הדגיגים משום מה לא אוהבים אויר צח... אלה רק עד לרמה שיש כסנטימטר מיים בתחיתית הקערה. אני משתמש בקופסת פלסטיק של סלט חצילים שקונים בסופר ופשוט כמו כף אוסף בעזרתה את המיים (למה קופסה זו ? היא שקופה וקל לראות אם בטעות אספתי איזה דגיג...) ואחר כך בעזרתה אני גם מחזיר מיים חדשים... אני ממליץ להפעיל לשניה את אבן האויר שנמצאת בקערה לעוצמה גבוהה ולהחזיר לנמוכה בצורה זו זה יעשה מערבולת במיים וירים ליכלוך נאפולי שמתו.... והדגיגים שהתפזרו יתקבצו שוב סביב אבן האויר.
חשוב:!!! לשים לב כאשר מפלס המיים בקערה נמוך הקערה לא יציבה ותתחיל לשוט (אם היא לא מתחילה לשוט סימן שאין מספיק מיים במיכל המחמם) אז זהירות שהקערה לא תתהפך כאשר מחליפים לדיגים את המיים.

בקשר למטופלי הפורמאלין... אני החזרתי אותם לאקוריום הראשי שלי עם שאר הדגים אחרי תקופה די ארוכה של ניקוי מערכות משאריות החומר (הדבר האחרון שאני רוצה זה פורמאלין ודגים בריאים). לצערי הם לא מגלים תאבון גדול ונוטים להסתתר בין הצמחייה... מה שבטוח אני לא מחזיר אותם לתמיסה! רציתי לדעת התרופות שרשמתם לי הן מסוכנות לדגים בריאים ?

ולבסוף ויילד בלו תודה לך על כך שהעלת את תמונותי אני מקווה שבתמונות החדשות רואים את הדגיגים ברור יותר...

בברכה ויקטור.

wiz
Tuesday 21/01/2003, 01:56
אני מתפעל כל פעם ממידת ההשקעה שלך, ומן התוצאות המעולות שאתה משיג. תמונות הדגיגים הקטנים מדהימות !
שיהיה לך בהצלחה, ואנו נשמח לשמוע כל עדכון.
:up: :up: :up:

elminister
Tuesday 21/01/2003, 01:56
2 התרופות לא מסוכנות לדגים בריאים,
הם ספציפיות לחידקי גרם שלילי, ולכן גם באוכלוסית החיידקים בפילטר הם לא ממש פוגעות,

אני עוד מזועזע מהפורמלין...,
חמסה חמסה, העיקר שנגמר בשלום,
ושיהיו רק דיסקוסים יפים !

Wild Blue
Tuesday 21/01/2003, 22:30
ויקטור בכיף תמיד שמח לעזור (גם אם תשלח עוד תמונות :love: )

מתי אפשר לבוא ולקנות דגים :question:

amnon
Wednesday 22/01/2003, 18:00
אלמי
מה זה חידקי גרם שלילי?

elminister
Thursday 23/01/2003, 13:02
החיידקים מחולקים להמון משפחות, אחת המשפחות (הכלליות מאוד) נקראת גרם שלילי,
מה זה?

זה אומר שמבנה הדופן של החיידק , עשוי בצורה מסוימת אשר שונה מחיידקים אחרים, כמו בתמונה,

http://www.chemsoc.org/exemplarchem/entries/2002/stanley/04a_Gram/Gram.h25.jpg

כשרוצים לחסל חיידק ממשפחה מסוימת, נותנים חומר שנקרא "אנטיביטיקה" כמו מטרונידזול לדוגמה, אשר ספציפית למשפחות עם מבנה דופן כזה,
ולכן אנטיביוטיקה היא נשק ספציפי לחולרע ספיציפית, אם תרצו הרחבה, כי זה ממש כללי, נעבור לפורום "מדע"... (כמו בגשש- בואו נעבור לשם..)..
ELMINISTER

amnon
Thursday 23/01/2003, 13:55
אם כך ,לאיזה משפחה שייכים החידקים המצויים בפילטר -שהם הבקטריות החשובות לנו?

סנדר אמיר
Friday 24/01/2003, 19:32
יש התוענים שההורים אוכלים את הדגיגים במס' מצבים :
1 ) כאשר הם בלחץ - רצוי לתת להורים שקט לאחר הבקיעה , כאשר ההורים לחוצים הם דוחים את הדגיגים או אוכלים אותם.
2 ) מצב המים לאחר הבקיע הועלת אפשרות שירידה באיכות המים גורם להורים לאכול את הדגיגים.
כדי לבדוק את התענות הנ"ל.

ויקטור
Thursday 13/02/2003, 23:56
שלום לכולם!!!!

אני מצטער על העיכוב הארוך אך זה לא באשמתי....
בכל מקרה הנה עידכון נוסף על מה שקורה אצלי והפעם לפחות להבדיל מהמצב הביטחוני ההולך ומתרדר לפחות באקוריומים שלי יש חדשות טובות!

מאז העידכון האחרון היו לי מספר הטלות כושלות נוספות אך הפעם נדמה לי שהכל הולך כשורה... טוב לפחות חצי מההורים מוכנים לגדל את הילודה, טוב טוב הנה קצת פירוט :

בפעם האחרונה שהייתה לי הטלה נדהמתי לגלות שההורים לא אכלו את הביצים ולא אכלו גם את הדגיגים כאשר היו עדיין צמודים למצע הטלה אבל החלו כבר להתנוענע ולאחר כיומיים ראיתי את הקטנים צמודים לדפנות ההורים !!! אין לכם מושג כמה מאושר הייתי לראות מראה זה !!! בינתיים עברו כ חמישה ימים ואתמול כשנכנסתי להאכיל את הדגים הנקבה נבהלה ממני או ממשהו שעשיתי והחלה לטרוף את הדגיגים לשימחתי אני כבר מימן בלכידת דגים במצבי לחץ כאשר אין זמן לחשוב ולפי מיטב ידיעתי היא אכלה כ 4-6 דגיגים כך שהרוב שרד! ואכשיו כולם יושבים על הזכר ולא עוזבים אותו לרגע....

אתם יודעים צצה לי מחשבה מוזרה : אם יש מצב שבו ההורים לא פועלים לפי הטבע ואוכלים את ילדיהם, אז האם יכול להיות מצב שבו הדגיגים לא יודעים שהם אמורים להצמד להורים ?
לא משנה בכל אופן יש לי כ 40-60 דגיגים עם בטן מלאה ללא סרטנון ארטמיה 1 וכמובן ללא משחת ביצים הידוע לשימצה.

בכשר לדגיגים הגדולים יותר מהודורות הראשונים אז לר היו ביניהם אבדות וחלקם הגיעו לגודל של 5 שקלים ואף חצי שקל!!! אני ממש שמח בשבילם וכמובן בשביל עצמי!

אני ביממה הקרובה אשלח תמונות חדשות מחדר היולדות והפעם אם הכל ילך כשורה תראו דגיגים היושבים על האב המאושר. (לא לא עלי, על הדג.... :lol: )
תראו גם תמונות חדשות על הדגיגים היותר בוגרים וגם דגיגים מדור הביניים.

בברכה ויקטור.

elminister
Friday 14/02/2003, 00:37
איל אומרים , תמיד שמחים לעידכונים
ועוד יותר שמחים לעידכונים שמחים

ויקטור
Friday 14/02/2003, 17:13
שלום !

רציתי לדעת כמה זמן אני אמור לתת לקטנים להשאר על הזכר ?
ומה אני אמור לעשות איתם כאשר יגיעו לגודל המאפשר אוכל גדול יותר כגון נאפולי או קציצה מגורדת ?

מחכה לתגובות.

אגב וילד אם תואיל לבדוק את הדואל תמצא שם תמונות חדשות אני מצטער בפני חברי הפורום פשוט בחיבור איטי כמו אצלי להעלות מספר פעמים את אותם התמונות גוזל ממני זמן יקר. אז תצתרכו להוריד אותם בעצמכם מהפורום. עמכם הסליחה.
בברכה ויקטור.

Wild Blue
Friday 14/02/2003, 19:08
קיבלתי את ההתמונות אמינם ואפרסמם בקרוב לטובת כולם.

בקשר לכמה זמן כל עוד הוא נותן להם להסובב סביבו ולחיות בשקת בלי שהוא מגרשם אוכלם או מציק להם זה בסדר (ראיתי כבר תמונות של זוג עם דגיגים בגודל של לפי הערכתי 10 אגורות לפחות) בקשר להזנתם תן להם לאכול בזמן שאתה מאכיל אותו בהתאם לשלב התזונתי בו בהם נמצאים המזון שלהם אמור להיות קטן לו מידי והא יתעלם ממנו הם לעומת זאת יאכלו אותו כרגיל.

שוב בהצלחה :yeah: :love:

Wild Blue
Friday 14/02/2003, 23:34
הנה התמונות העדכניות ביותר שהתקבלו מויקטור:
הדור ה (כבר איבדתי את הספירה ויקטור איזה דור זה?) על האב (ככל שהובן זהוא המחזור הראשון שחלק מההורים מגדלים בעצמם)
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/3/PDVD_001.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/3/PDVD_031.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/3/PDVD_035.jpg

תמונות של הדור הראשון והשני (אני מנחש) כבר ממש נראים כמו דיסקוסים יפים ובריאים.
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/3/PDVD_061.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/3/PDVD_056.jpg
תמונות של הדור השלישי וה :?: (אני מנחש) הרבה דגים צעירים.
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/3/PDVD_048.jpg

ד.א.
קראתי מספר פעמים בספרות שדווקא הזכר בדידקוסים יותר מוצלח בגידול הדגיגים ואפילו תואר מצב שבו הוצג זכר שבאקווריום שלו שחו דגים צעירים שכבר נגמלו מהטלה קודמת סביב גופו שחו ואכלו דגים מאומצים בעוד הוא שומר לבדו על דגיגים צעירים שרק עתה בקעו.
בעוד הנקבה החלה לאכול את הביצים.

elminister
Wednesday 19/02/2003, 14:20
אתר באנגלית, תמונות והסברים של גידול דגיגים ללא הורים:
http://www.ctdiscus.com/photo4.html

ויקטור
Wednesday 19/02/2003, 23:42
שלום לכל חברי הפורום!

אצלי מתנהל הכל כשורה והעתיד נראה ורוד. הדגיגים מהתמונות האחרונות הכפילו את הגודל שלהם וגדלים במהירות מסחררת (כנראה הריר של ההורים הרבה יותר מזין ממשחת ביצים).

יש לי 8 דגיגים מהדור הראשון והשני הדור השלישי כזכור לכם לא שרד ומהדור הרביעי והחמישי יש לי כ30 דגיגים חלקם מתחילים לקבל צבע אך רובם עדיין ורודים וכמעט שקופים. והנה כמה דורות אחרי זה (אני איבדתי את הספירה) יש לי זכר שסוף סוף מגדל את הילודה, בדיוק כמו שאמא טבע התכוונה! על הזכר יש לי קרוב ל 60 דגיגים שגדלים מיום ליום פשוט לא להאמין...
לאלה שהצתרפו רק עכשיו אז אני אומר "על הזכר" מפני שאת הנקבה העברתי לאקוריום אחר לאחר שהתחילה להראות סימנים של קניבליות.

יש לי דילמה בקשר לדגיגים הרבים שברשותי.... כמובן שאני לא יכול (בכל מקרה כרגע) לגדל כמות כזאת של דיסקוסים אז אני כנראה אצתרך למכור חלק... מצד שני אני מאוד רוצה להמשיך לגדלם-אחרי הכל אלה הם דיסקוסים ביתיים שהשקעתי בהם הרבה מאמץ גם פיזי וגם פיננסי, ואני לא שמח מרעיון הפרידה.
ועוד משהו אני שאלתי את זה עוד לפני אבל התשובה לא ממש מספקת אותי ואני דואג לשלום הדגיגים. אני שאלתי מה לעשות עם הדגיגים והזכר כלומר איך ומתי אני ממשיך איתם במה להאכיל אותם ואיך לזהות שהם מוכנים לפרידה מהאב? ואגב הם נמצאים באקוריום גדול ואני צריך כמות עצומה של מזון כדי לכסות את כל האזור כדי שהדגיגים גם יאכלו... וזה פשוט מזהם יותר מדי.

אחזור בקרוב,
בברכה ויקטור.

elminister
Thursday 20/02/2003, 00:38
ידעתי שהסוגיה הזו תגיע...

כואב הלב לתת / למכור את הדגיגים אחרי כל הדרך הארוכה שהם עברו...

אולי תרצה למכור אתם דרך הפורום, למגדלים רציניים שיתנו להם ביית חם,

תאמין לי אני הייתי שמח לקנות להקה קטנה, אבל הדיסקוסים הענקיים שלי, לא יעשו להם קבלת פנים "מכניסת אורחים".

לגבי כמה זמן הדגיגים צריכים להיות על גוף האב...
אני חושב שמספר שבועות תלוי בקצב הגדילה,
ELMI

ויקטור
Saturday 01/03/2003, 16:31
שלום !

רציתי לעדכן אתכם שהכל הולך כשורה והדגיגים גדלים מיום ליום אני שלך לכם מס תמונות חדשות בקרוב תוכלו לראות ממש להקה שלמה של דיסקוסים בגדלים של עד חצי שקל ואף יותר!!!

רציתי להגיד גם שהתגברתי על הבעיה של הדקפסולציה.... אני דאגתי רבות אחרי שאמרתם לי שמינון לא מדוייק של חומרים או בכלל חומרים לא מתאימים עלולים להרוג שת הדגים לכן חיפשתי שיטה אולי לא מהירה כמו זו שהצעתם לי (אקונומיקה....) ומצאתי שיטה שנמשכת כ24 שעות והאי פשוטה להפליא העקרון שלה הוא הקפאת הביצים ובכך הקליפה נסדקת ונשברת.... קיבךתי תוצאות יפות מאוד.

בינתיים אני החלטתי לא למכור ולא כלום!!! זה הדגיגים שלי ועוד הפעם הראשונה שלי אני לא הולך להתפתות (בכל מקרה בינתיים) ולמכרם למי יודע מה....

כל עוד יש לי מספיק אקוריומים הם ישארו אצלי !!! אחר כך כאשר זה יהיה פשוט לא בריא בשבלם ואני דואג לשלומם אז אני אחליט למכור או לתת...

בברכה ויקטור.

דודו דיסקוס
Saturday 01/03/2003, 19:02
אז מה שאתה ממליץ זה להקפיא את הביצים כמה שעות ואז להכניס למים חצי מליחים ובכך אתה פותר את בעיית הדיפלקציה?

דודו

ויקטור
Saturday 08/03/2003, 20:55
שבת שלום לכולם!!!!

אי מצטער אבל בגלל אילוצים כאלה ואחרים אני אוכל לבקר אתכם רק בסופי שבוע....

OK רעבים לעידכון ?

דודו התהליך לדקפסולציה הוא באמת פשוט והנה הצעדים שעליך לבצע:

1. לקחת כמות די קטנה של ביצים יבשות שלא עברו שום תהליכים ושום נקיונות.
את הכמות תבחר על פי הצרכים שלך רק תדע כי בשיטה זו ניתן לאכסן את הביצים כחודש במקרר.

2. תקח צנצנת ותמלא אותה מיים מהאקוריום שלך.

3. תוסיף לצנצנת את הביצים ואבן אויר בעוצמה די חזקה. (כך שיהיו מערבולות).

4. תן לביצים להיות שעה בתוך המיים עם אבן האויר. בשלב זה הקליפה ספגה לחות ולכלוכים כאלה ואחרים ירדו מהביצים.

5. אחרי שעה של עירבול סוחף אתה צריך להפטר מהמיים. אתה יכול למזוג את כל התערובת דרך רשת דקה. (אני למשל משתמש בגרב נשים המקופלת מס' פעמים).

6. לאחר שיש בידך רשת ועליה ביצים פשוט תוריד אותם לקופסה קטנה או כלי אחר (כלי זה הולך למקפיא...)

7. את הביצים תשמור במקפיא כ8 שעות ולאחר מכן הן מוכנות לאינקובציה בדרך הרגילה....

* תשמור את הביצים (שעברו את התהליך) במקרר עד חודש ימים.

זהו זה הכל בלי חומרים מסוכנים בלי כימיה ובלי כאב ראש ודאגות להרעלת הדגים.


ואכשיו לעידכון:
אצלי הכל הולך כשורה לא מת אפילו דגיג אחד :lol: אני שחררתי את כל הדגיגים מהדורות 3 ומעלה לשחות בחופשיות עם האב, באקוריום הרבייה דור 1-2 הם כבר די גדולים ואני חושש כי יתנפלו על הקטנים לכן העברתי אותם לאקוריום מפלסטיק (כזה ששומרים בתוכו מכרסמים ביתיים, אוגרים וכאלה...). אני שמח שהאב קיבל את כל הדורות שלו בשימחה ולא עשה בעיות.

בינתיים באקוריום רבייה אחר זוג אחר לגמרי החליט שגם הם מעוניינים בדגיגים רק מה הם לא רוצים הרבה דגיגים ושמונה יספקו אותם... עבר כשבוע מאז שהם החלו לשחות חופשי והם אוכלים מההורים בכל פה. ואגב אני מתפלא על הזוג הזה שכן כמו בפעמים הקודמות גם הפעם אחרי שלב השחייה החופשית הם אכלו את הדגיגים רק שהפעם חסו על חיי שמונה מהם שהם כבר די גדולים....

וילד בלו אם תראה את זה ואני מקווה שכן אז שלחתי לך תמונות חדשות. רואים בהם בברור את להקת הדיסקוסים הצעירים ביחד עם האב. אני מקווה שתוכל להעלות חלק מהם להנאת חברי הפורום.

בברכה ויקטור.

Wild Blue
Monday 10/03/2003, 12:56
קיבלתי את התמונות והולכת אצלך חתיכת מסיבה מרשימה דגים בריאים גדולים ויפים.
לצערי יש בעיות כרגע בוואלה (אני לא יודע אם זה רק אצלי או בכלל אבל אם מעלים לשם תמונה פשוט לא רואים אותה) אז אני אחכה לראות אם המצב מסתדר או שאחפס מקום אחר להעלות אליו את התמונות.

בקשר לזוג השני עם ה8 צעירים אם עכשיו הם הסכימו לקבל קבוצה קטנה של דגיגים אופי בפעם הבאה הם יסכימו לגדל את כל הלהקה.

ויקטור
Friday 14/03/2003, 00:24
שלום!

חזרתי.....

באמת חבל שיש בעיות מי שלא רואה לא יודע מה הוא מפסיד אני רק מקווה שהבעיות יעברו....

אולי תבדוק שוב ? מיום שני עברו כבר מספר ימים.

בברכה ויקטור.

ויקטור
Friday 21/03/2003, 17:50
שלום לכולם!!!

לאלה שדואגים אז הדגיגים בסדר גמור גם השבוע לא היו אבידות בנפש!!! :D
אני העברתי את כל הדגיגים לאקוריום חדש גדול יותר שם הם יכולים לשחות בחופשיות...
החזרתי את הנקבה לזכר שתוך יומיים משחור לגמרי חזר לצבעו הטבעי בקיצור הכל בסדר!

אני מקווה שהמלחמה בעירק לא תגיע הנה, קצת קשה לי לדמיין דיסקוסים במסכות... :)

אני רואה שלא הצלחת להעלות את התמונות, טוב לא נורא קורה.
היום יש לי שאלה אליכם יש לי בעייה עם הדיסקוס הכי וותיק והכי מבוגר מבין כל הדגים שיש ברשותי בכלל: הבעיה איתו היא העיניים הם התנפחו למימדים עצומים ופשוט נדמה כי הן הולכות לקפוץ החוצה... מחזה לא נעים. העיניים עצמן לא התמלאו בחומר לבן מוזר (כמו שהייה לי בפעם הקודמת) אלה נשארו רגילות צלולות ונפוחות יתר על המידה.

מה לעשות? אגב זה באקוריום נוי שלי ויש שם עוד דיסקוסים וכולם בריאים.....

בברכה ויקטור.

Wild Blue
Friday 21/03/2003, 18:06
הצלחתי לפתור חלקית את הבעיה בוואלה ובקרוב אעלה את התמונות להנאת כולם.

בקשר לדג החולה פתחתי עץ חדש בשביל שאלה זו
http://www.ffil.org/forum/viewtopic.php?t=5532

(זה לא בדיוק אותו הדיון ופעם באה שיש לך שאלה שלא על הדגיגים תשתדל לפתוח אותה בעץ חדש אנחנו לא נכעס)

Wild Blue
Tuesday 25/03/2003, 02:16
טוב ניתן בידי פיתרון יעיל וטוב יותר אז הינה התמונות לפניכם תהנו

הדגים ממש גדלו (זה כבר ממש נראה כמו דיסקוסים) ואיזה כמות של דגיגים

http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-002.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-014.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-015.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-017.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-023.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-026.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-028.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-033.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-036.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-041.jpg
http://www.ffil.org/storage/portal/Pictures/vector/4/uvs030308-043.jpg

דודו דיסקוס
Tuesday 25/03/2003, 12:17
היי, אתה יכול לרשום מאיזה סוגיי זנים הם?

דודו

אריאל ח
Thursday 27/03/2003, 23:53
ויקטור שלום
לא רואים את התמונות הישנות של הצלחות על הספלים מתחילת העץ
תוכל בבקשה להעלות אותם מחדש
או לשלוח לי אותם על מנת ללמוד ולהשכיל
תודה אריאל :lol:

Wild Blue
Saturday 29/03/2003, 01:31
את רוב התמונות שהיו בעץ העלתי מחדש למקום אחר חלק שכבר אין לי בכונן הקשיח ונמצאות רק בוואלה אני ממתין שוואלה יתיצב שוב ואז אוסיף גם אותם מחדש.

בכל אופן תהנו

Wild Blue
Wednesday 02/04/2003, 19:16
טוב כל התמונות הרלוונטיות לעץ הזה תוקנו והועלו מחדש למקומות שהסבירות של נפילה בהם נמוכה ככה שלא סביר שתמונות יעלמו בהמשך שוב
תהנו

ויקטור
Sunday 27/04/2003, 00:51
נחשו מי חזר אכן כן ויקטור!!!

קודם כל דודו הדיסקוסים הם (לפי מיטב הבנתי) הם RED TURQUOISE....
אבל אני ממש לא בטוח בזה....

בכל מקרה זמן לעידכון נוסף אתם לא חושבים ?

טוב אז יש לי חדשות WOW כל כך הרבה דברים לספר לכם.... לא יודע מאיפה להתחיל אפילו...

יש לי כבר שני אקוריומים לרבייה עם שני זוגות ולשניהם יש צאצאים!!! הזוג השני קצת ביישן ומתוך 5 או 6 דגיגים שהיו להם בהתחלה שרדו רק שנים שכבר די גדולים כחצי שקל....

לצערי לא שמתי לב לכמות NITRITE וה NITRATE באקוריומים (עם עליית האוכלוסיה) והיו לי אבדות קשות בתקופה האחרונה מכל הצדדים: אצל הזוג השני כמו שאמרתי שרדו רק שני דגיגים וההורים עצמם מפוחדים ומתחבאים בפינה בקיצור לא משהו... גם באקוריום השני היו מעט מדי מצעים לגידול בקטריה לחיסול כל ההפרשות (לא מספיק פילטרים) ורמות ה NITRITE שאמורים להיות כ 0ppm mg/l הרקיעו שחקים ועברו את רמות ה10 הנחשבות למוות בטוח לכל דג. רמות הNITRATE לאחר טיפול ראשוני היו בכלל מחוץ לסקלה של הטסטר.... בקיצור סוף הדרך.... על הפנים. :down: :down :down: :evil:
באקוריום הנ"ל מתוך כל התמונות שראיתם מכל הכמות שרדו רק 30 דגים... הם גדולים ממשץ אבל לא אוכלים טוב ולוקח להם זמן להתאושש מכל הטוקסינים שבהם שחו, אני מתפלא שכל הרעלים האלה לא חיסלו אותם כליל...

קניתי פילטר חדש של ATMAN EF-2 שמצליח לייצב ולהוריד לא רע את רמות NITRITE, אני לא מומחה לכימיה והייתי רוצה שמישהו יסביר לי את התהליך או יתקן אותי אם אני טועה...:
אמוניה המופרשת מהדגים הופכת בעזרת הבקטריה בפילטר ביולוגי לNITRITE NO2 ואחר כך הפילטר הופך את הNO2 לNO3 שזה הNITRATE? נכון? וכולם רעילים במידה זו או אחרת ....

בגלל שאני לא יודע איך להלחם עם הNO3 קניתי גם חומר של חברת TETRA AQUA הגרמנית שנקרא NITRATEMINUS וממליצים להשתמש בו בתוך החצץ.... לצערי באקוריום שלי אין חצץ לקבור שם את הכדורים של החומר כפי שמומלץ לעשות. לכן אני שואל אם מישהו בכלל מכיר את החומר ואם כן אז האם מותר לי לשים אותו בפילטר חיצוני ? כתחליף לחצץ... נאמר שם גם כי הכדויות לאט לאט יתפרקו ויהפכו ליותר ויותר קטנות: איך להמנע מיניקת הכדוריות אל תוך האקוריום?

בקשר לדג החולה (בעיות בעיניים) אז הטיפול בו לא עוזר ונדמה לי שהו עבר את שלב האל חזור וימיו ספורים הוא כבר לגמרי מצומק ושחור....

מה שמזכיר לי זוכרים את סיפורי ההתפעלות שלי על הזכר המהולל??? אז יש לי איתו בעיות:
אני ממש חושש לחיי הנקבה כאשר יש ביצים בסביבה הוא תוקף אותה באכזריות ועוצמה רבה גם כאשר התרחקה מהביצים, הוא לא נותן לה רגע למנוחה סנפיריה נקרעים מופיעים פצעים על הגוף שלה כולל עיניים... היא דג גדול במיים טובים ומבריאה מהר אבל נשארו מס, צלקות שכנראה לא ירדו ממנה יותר. בקיצור הזכר לא משאיר לי בררה אלה כל פעם להעביר את הנקבה למקום אחר להסתכן בכל הסיכונים המיותרים שאני לא צריך לספר לכם עליהם, וכל זה למה ? כי הזכר אגרסיבי מידי ? יש אולי איזה טיפול בהלם שיכול לשנו..... סתם בצחוק. שום הלם. ואכשיו ברצינות, אני באמת דואג לנקבה.... יש משהו שיכול להרגיע אותו?

טוב זה הכל להפעם.... יש עוד הרבה פרטים שלא הזכרתי... אני פשוט חייב לזוז.

ועוד דבר קטן אני מתנצל בפני חברי הפורום אשר ביקשו לקבל תמונות ולא קיבלו עדיין. אני אשלח אותם בהקם האפשרי.

בכבוד רב.
ויקטור.

אור
Sunday 27/04/2003, 02:42
בקשר לאמוניה ניטריט וניטראט:
הדגים מפרישים אמוניה (האמוניה רעילה) יש בקטריות בפילטר שמפרקות את האמוניה לניטריט (גם רעיל) ובקטריות שמפרקות את הניטריט לניטראט (פחות רעיל אבל בכל זאת רעיל כשהוא נמצא במים ברמה גבוהה) צמחים ואצות צורכים את הניטראט ונפטרים מהניטראט בהחלפות מים שבועיות

בהצלחה

Wild Blue
Tuesday 29/04/2003, 01:16
איזה כיף לשמוע ממך חדשות (-:

מז"ט על הזוג השני :yeah:

חבל על הזוג כל הדגיגם שהיו אבל לפי איך שהדברים מתקדמים אצלך זה נשמע כרגע כעיקוב זמני בלבד (-;

בקשר לזכר אני חושב שזה די בגיוני נאמר בהרבה מקרים בסיפרות שלזכר יש אינסטינק לדאגה לצאצאים חזק משל הנקבה או כנראה למד שהיא מהווה איום לביצים לאחר ההטלה והוא לא מעונין לקחת יותר את הסיכון והוא דואג לשושלטו בכל הכבוד וההערכה הראוים לו, אם אתה מודאג שהוא יפגע בנקבה יותר מדי פשוט תפריד אותה ממנו כמה שעות לאחר תום ההטלה וההפריה ותן לו לגדלם לבד אני מאמין לפי מה שאתה מספר שהוא יעשה חייל ויגדלם כראוי זה שווה לפחות ניסיון אחד.

בקשר לתמונות פתחנו במערכת הפורמים מקום להעלות 15 תמונות של האקווריום ככה שאתה יכול להעלות לבד ואם לא נפתח אולי גלריה בשביל לאכסן את כל התמונות הללו.