צפה בגרסא המלאה : פרפרון פס - נחושת (קופרבנד)


קובי
Monday 04/11/2002, 04:14
פרפרון פס - נחושת (קופרבנד)
שם מדעי: Chelmon rostratus

http://www.recifal.com/images/CHELMON_WEB.jpg

פרפרון פס הנחושת ניחן בחוטם ארוך בגוף כסוף שמעוטר בפסי נחושת (המעניקים לו את שמו) ובעין דמה שחורה באחורי גופו, אשר נועדה להגן על עינו האמיתית מהתקפות של דגים אחרים.

פרפרוני פס הנחושת שמוצאם מהים ההודי בעיקר, מפגינים רגישות רבה במיוחד למעבר ולאיקלום. הם רגישים מאד למחלות באקווריום שאינם מאוזנים כראוי ועלולים למות במהירות. הדבר נכון בעיקר לגבי פרפרונים שמיובאים מאינדונזיה ומהפיליפינים. פרפרונים שמוצאם באוסטרליה רגישים פחות.

בכל מקרה - איקלום טוב, עם טיפול טפילים מונע ולאחר מכן הסגר על מנת להתרגל לאקווריום החדש נדרשים ! ייתכנו גם שביתות רעב בשלבי האיקלום - שאותן ניתן לפתור באמצעות פתיונות עסיסיים דוגמת ארטמיות, צדפות ושרימפים.

באקווריום עלולים פרפרונים להפגין אגרסיביות מסויימת כלפי דגים קטנים מהם ובעיקר כלפי פרפרוני פס נחושת זכרים אחרים. יחד עם זאת פיהם הקטן מונע את האפשרות שיגרמו נזק של ממש.

הפרפרונים ידועים כאוכלי אפטזיות ומסייעים לאקווריומיסט במלחמתו במטרד הסגול הזה. יחד עם זאת הם גם נעזרים בפיהם הארוך והחטטני על מנת לסלק בעלי חיים קטנים מן הסלעים החיים ומכרסמים גם תולעי מניפה קטנות. בכל מקרה על מנת להבטיח את שלמות הדיאטה שלו - יש להקפיד על מסלעה גדולה - הוא לא מתאים לאקווריומים קטנים ולא ניתן לגדל ביחד עימו דגים ניזוני מסלעה אחרים (דוגמת מנדרין) אלא אם מדובר באקווריום גדול במיוחד.

Cobalt
Monday 04/11/2002, 09:03
באמת שמעתי שהאיקלום שלו מאד קשה (אז זה איכלום :lol: )
והוא בעיקר אוכל חסרי חוליות קטנים.
יחיאל

flame
Monday 04/11/2002, 09:41
דג זה תוכלו לרכוש בריף טק במצב מעולה שלא ראיתם בשום מקום אחר בארץ.
הם מייבאים קופרבנדים שהורגלו לאכול מזון יבש וקפוא.ובכך הסבירות שהדג ימות נמוך

dolphitec
Tuesday 05/11/2002, 01:40
גם אני מצטרף להמלצה, בריף טק היו בשבוע שעבר כמה חינניים...

תיקון קטן ברשותכם...
עד כמה שזכור לי שמו העברי פרפרון טבעות נחושת... (אל תתפסו אותי במילה).

קובי
Tuesday 12/11/2002, 14:28
עדכון לגבי הקופרבנד שלי.

עברו ארבעה ימים מאז שהוא נכנס לאקווריום שלי והוא עבר את האיקלום הכי מהיר שאיי פעם חוויתי. בניגוד למשל לליניאטוס (נתחן ליצן, דג רגיש כמעט כמו הקופרבנד) שלקח לו שלושה שבועות עד שהוא התחיל לאכול, הקופרבנד כבר אוכל אפטזיות (מה זה אוכל ? זולל ? נעלמו כבר לא מעט אפטזיות) ומתחיל להראות התעניינות אמיתית ובונה - אמון במזון שאני מאכיל בו את שאר הדגים שלי (קציצת הדיסקוס הידועה, ראו הרצאה של אלמיניסטר).

קיפודג
Tuesday 12/11/2002, 14:51
אוי לבושה - איפה זה ריף טק ???

flame
Tuesday 12/11/2002, 20:38
תמנע 25 חולון