צפה בגרסא המלאה : אלמוג גלקסיה (Galaxea)


קובי
Tuesday 29/10/2002, 15:00
אלמוג גלקסיה
שם מדעי: Galaxea astreata

http://www.wetwebmedia.com/Cnidarians/Anthozoans/ScleractinianPIX/Oculinidae/Galaxea_astreataCEBUCU.jpg

אלמוגי הגלקסיאה (יש שבעה זנים) הינם אלמוגים בעלי פוליפ קטן (SPS). מושבת פוליפים כולה להיות שטוחה, עגולה או בצורת "דפים" ומכילה המוני פוליפים קטנטנים (בגדלים שנעים מ 2.5 ועד ל - 8 מילימטרים) שמתנשאים לגובה של 5 - 15 מילימטרים מן הגוף העיקרי.

המושבות עצמן מגיעות לגדלי ענק של כשני מטרים בקוטר וחיות על פי רוב בעומקים שאינם עולים על שלושה מטרים, בתוך ריפים מוגנים מגלים הרסניים, אך בעלי זרימת מים מורגשת.

באקווריום דורשת הגלקסיאה טיפול מסור (והיא מומלצת לגידול לאקווריומיסטים מנוסים בלבד !) ולאחר שלב הקליטה שעלול להיות קשה ולהסתיים בכישלון (אין דיי פרמטרים על מנת להבטיח בבירור את קליטתו של אלמוג זה אל האקווריום והתוצאות עלולות להשתנות ספציפית מפרט לפרט באותו המין).

לאחר קליטה מוצלחת האלמוג ישגשג באקווריום היטב, בתנאי שינתנו לו תאורה בינונית עד חזקה (לא פלורסנט, אלא מטאל הלייד או T5 בלבד!), זרימה בינונית שתחקה את המים הנעים בהם הוא חי בטבע ותנאי מים מעולים ויציבים.

הערה חשובה: אלמוגי ה SPS מחזיקים בתוך הפולפים שלהם מיקרו אצות הקרויות זואוקסנטלות. בהעדר אצות אלו ימות האלמוג. לפיכך נדרשים מים מצוננים, ריכוז פוספטים נמוך במים ותאורה טובה.

קובי
Tuesday 29/10/2002, 15:02
כך נראית מושבת גלקסיאה בטבע:

http://www.wetwebmedia.com/Cnidarians/Anthozoans/ScleractinianPIX/Oculinidae/Galaxea_astreataBUNColony.jpg