צפה בגרסא המלאה : טוב - עברה לי מחשבה בראש ובא לי לשתף אתכם


קובי
Friday 30/11/2001, 06:51
יש לי אקווריום קטן שעומד ככה, בודד וגלמוד, בחצר ביתי. מדובר באקווריום של 36 ליטר, שאני מעוניין להפוך לנאנו ריף.

לפני שמתחילות הצעקות, תחזיקו חזק את העכבר שלכם, כי אני שוחר טבע בדיוק כמותכם: אני לא עומד לגדל דגים נכחדים, ניצודים, או משהו כזה.

הרעיון שלי היה להניח שם שתי שושנות מים. שני שושנונים עינוניים (ליצן) ולובסטר אחד קטן.

אשמח לקבל הפניות רלוונטיות לאתרים שמסבירים מאל"ף ועד תי"ו איך בונים נאנו ריף קטן ומוצלח. מבחינת מים (למי שלא יודע) אני גר במטווחי אבן (או עפיפון) מחוף הים ואין לי בעייה לארגן אספקה שוטפת של מי ים לאקווריום.

עמירם ש.
Friday 30/11/2001, 14:43
הנה אתר שהתוכן שלו בסדר גמור (יש יותר טובים) אבל תודה שהשם שלו די מפתיע:

http://www.nano-reef.com

ועוד אתר שהוא בכלל באיטלקית, אבל תסתכל על הכותרת שלו (זו המופיעה בפס הכחול בראש ה-Browser, אחרי שאתה סוגר את כל הבאנרים):

http://nanoreef.6go.net/

בעצם עניתי לך לא בגלל זה, משום שאני בטוח שאתה יכול לחפש באינטרנט בעצמך ("אופס"), אלא משום שאילו הייתי במקומך לא הייתי בונה על מים מהים. שים לב: אתה לא גר לחוף הים - אתה גר בחוף תל-אביב. זה לא אותו דבר. אני לא בטוח שהיצורים המסכנים יעריכו את מה שאתה עומד להכניס אותם לתוכו. ההמלצה שלי, המבוססת על אינטואיציה בלבד בלי שום ידע, היא לחזור לעולם הכימיה. אלא אם כן אתה מתכוון לגדל מדוזות, שנראה שדווקא די אוהבות את המים בחופי ארצנו.

כיוון שגם אני מתכנן את מה שאתה מתכנן (מה שחסר לי כרגע זה מקום), הרי שבדקתי ומצאתי שלפחות במקום אחד - דני דג - אתה יכול להשיג מים מוכנים מהאקווריום שלהם, מה שלטענתם מקצר את תהליך הסייקלינג.

elminister
Friday 30/11/2001, 21:08
...וההמלצה שלי מבוססת על ידע בכימיה...
אין מה להכניס את המים המזוהמים של הים...
שווה לקנות (וזה לא יקר) מלח בחנות דגים ולהכין את התערובת בבית. פחות לרוץ, טיפה יותר יקר, 100% בטיחות (לפחות במישור הזה)
ELMINISTER

קובי
Saturday 01/12/2001, 02:20
אוקיי - אז מלח לאקווריומים עדיף.

עמירם - לא הייתי מסתדר בלעדיך :-) . אני שואל מכיוון שלפעמים דווקא האתרים בעלי השמות הלא סטנדרטיים (אלו עם כל הסיומות והסליישים) מכילים מידע מודיעיני מסווג שיכול לעזור לכולם.

אני אדגור על האתר הזה ואחזור עם כל שאר השאלות :-).