צפה בגרסא המלאה : עובי הזכוכית לאק' - תגובה לטבלה של דג-זאב


יאיר
Saturday 27/04/2002, 17:57
שלום,

ראיתי את הטבלה של קובי (http://www.aquariamania.com/glassthinkness.html)
והחלטתי לבדוק אם האק' המוכנים בחנויות - האם היצרנים עובדים לפיה :brow:

בדקתי מבחר גדול מאש של אק, מיצרנים שונים ( Juwel, WOHA, RENA, אק' איטלקי ועוד).
התוצאה: אף אחד מהאק' לא עמד במידות של הטבלה.
לאק' הגדולים (120ס"מ) הייתה זכוכית של 8 מ"מ ושל 150ס"מ הייתה זכוכית של 10 מ"מ.

לדברי בעל החנות (מאיר מ"נעים במים"), כל האק' תוצרת חוץ נבנים לפי התקן האירופאי.

אין ספק שככל שהזכוכית עבה יותר, כך האק' חזק יותר, אבל האם האק' הקנויים פחות טובים?

קובי
Saturday 27/04/2002, 19:26
האמת שמאותה סיבה בדיוק כל האקווריומים אצלי בבית מוזמנים ממומחה לפי המידות שאני נתתי (בהסתמך על הטבלה הזו).

מה שאני לא יכול לאמר - זה שאני בניתי אותה לבד. מצאתי אותה בכמה אתרים ברשת (ואין עליה זכויות יוצרים, אף אחד לא טרח לציין שהיא שלו או שהוא ביקש את רשותו של מישהו לקחת אותה) - והעברתי אותה לאתר שלי. אם יש למישהו ידע בפיזיקה ויתקן אותי (נניח, במקרה שאני טועה בעוביי הזכוכית, למרות שלדעתי הטבלה הזו נכונה) אעדכן אותה.

fish in heaven
Saturday 27/04/2002, 21:38
הקביעה שאני לא מסכים איתה, שאמרת שללא שום קשר לחיזוקים שיש באקווריום עדיין צריך את המידות האלה, לפי דעתי יש חשיבות גדולה לכל החיזוקים ומה שיש מסביב, ובהחלט זה משפיע על עובי הזכוכית הדרושה. הטבלה היא מדריך טוב, אבל היא כוללת זכוכיות נטו.

Wild Blue
Saturday 27/04/2002, 21:46
אני ראיתי אקווריום של רנה של 2 מטר וכולו היה עם זכוכית של 10 מ"מ והוא נראה היה גם מאוד חלש. אבל ראיתי גם WAHO של 2 מטר עם זכוכית של 12 מ"מ שנראה היה הרבה יותר עמיד. ככה שאני לא יודע עד כמה המידות קבועות אני מסכים עם דניאל שזה גם תלוי בחיזוקים.

לי יש אקווריום של 160 עם כ500 ליטר הזכוכית של 10 מ"מ תוצרת מקומית בלתי ידועה והוא נראה הרבה יותר עמיד וחזק מכל אקווריום מסחרי בעל מידות דומות ככה שיכול להיות שיש כמה טבלאות או תקנים והטבלה של קובי היא המחמירה ביותר :?

קובי
Saturday 27/04/2002, 23:22
לא לא לא !!! כאשר דיברתי על חיזוקים, התכוונתי - שאי אפשר לעשות קיצורי דרך, להשתמש בחיזוקים ולקחת זכוכית יותר דקה. חיזוקים זה חשוב - אבל לא על חשבון עובי הזכוכית !

מצטער אבל אני לא מאמין שזכוכית 10 מ"מ עם חיזוקים תשווה לזכוכית 12 מ"מ.

fish face
Sunday 28/04/2002, 15:12
חבריה נכבדה
כשאתם מדברים על עובי זכוכית האקוריום אתם שוכחים פרט אחד חשוב ביותר
והוא גובה האקוריום
עובי הזכוכית נמדד ב90% לפי הגובה. ככול שהאקוריום יותר גבוהה ככה הזכוכית צריכה להיות יותר עבה וזה לא משנה בכלל כמה ליטרים יש באקוריום.
גובה האקוריום זה עמודת הלחץ של המים בנקודת X
כולל צולל יודע של על כול 10 מטר של מים יש 1 אטמוספירה של לחץ ועוד 1 אטמוספירה של האויר.
כלומר עם תעשו אקוריום בגובה 40 ס"מ זה לא משנה מה יהיה הנפח שלו הוא יכול להיות גם מזכוכית של 6 מ"מ ובכול זאת להכיל 600 ליטר ( נתתי בכונה דוגמא קיצונית )

fish face
Sunday 28/04/2002, 15:28
ועוד כמה דברים על זכוכית
זכוכית 10 מ"מ עולה בין 100 ~200 ש"ח
זכוכית 12 מ"מ עולה בין 250 ~300 ש"ח
זכוכית 15 מ"מ עולה בין 450 ~600 ש"ח
זכוכית 20 מ"מ עולה אתם לא רוצים לדעת כמה תיסמכו אלי
כול מטר זכוכית מרובע (כלומר מטר כפול מטר) שוקל 2.5 ק"ג
יש הרבה הבדלים בין סוגי הזכוכיות כששני ההבדלים הגדולים זה בין זכוכית מחוסמת לזכוכית מחוסנת וזה נמדד בשלבים של היצור כמו לאיזה טמפרטורה נחשפה הזכוכית כמה זמן הוא היה בטמפרטורה גבוהה וכמה פעמים הוא התחמם והתקרר

קובי
Sunday 28/04/2002, 16:47
תודה על המידע ! האם אתה עוסק בתחום ?

לגבי נושא הדיון - אם תבדוק בטבלה שמופיעה באתר שלי (יש קישור בהודעה שפתחה את ה"עץ" הזה) תראה שגובה האקווריום בהחלט משפיע על עובי הזכוכית. הטבלה בוחנת את גובה האקווריום מול הדופן הארוכה של האקווריום ונותנת מפתח לעובי הזכוכית.

אני מהסס אם לרשום את מחירי הזכוכית כפי שציינת אותם, זה ידרוש ממני לעקוב אחרי העליות והמורדות המרתקים בתחום הזה.

כשאתה מציין שמטר מרובע זכוכית שוקל 2.5 ק"ג - אתה לא מציין באיזה עובי של זכוכית מדובר !

fish in heaven
Sunday 28/04/2002, 17:57
לא לא לא !!! כאשר דיברתי על חיזוקים, התכוונתי - שאי אפשר לעשות קיצורי דרך, להשתמש בחיזוקים ולקחת זכוכית יותר דקה. חיזוקים זה חשוב - אבל לא על חשבון עובי הזכוכית !

מצטער אבל אני לא מאמין שזכוכית 10 מ"מ עם חיזוקים תשווה לזכוכית 12 מ"מ.

סליחה קובי, מה שאתה אומר נוגד בערך כל עיקרון בסיסי שיש של בנייה, אני בטוח שאי שם קיים סטנדרט שנקרא - עובי זכוכית רגילה, שזאת הטבלה על-פיה אתה פועל.
כאשר מדובר על זכוכית פשוטה, בלי שום חיזוקים ושום דבר. כאשר החיזוקים מהוום מכפילים מסוג זה או אחר, למשל זכוכית עם 10 מ"מ לתחתית עם חיזוקים מקבילה בכוחה לזכוכית 15 מ"מ.

קצת מעורפל אני יודע, אבל תחשוב על זה - שאומרים שלמרכבה יש שיריון 600 מ"מ, אתה באמת חושב שהיא סוחבת פלטות של 60 ס"מ פלדה?
ממש לא, מדובר על סטנדרט שנקרא RHA, שמדבר על מ"מ של ברזל פשוט, בלי שום תיחכומים מכל סוג שהם. השיריון שטנק מודרני מגיע אליו, נמדד אולי במאות מ"מ אבל במציאות מדובר על עשרות - מה שעושה את ההבדלים זה החיזוקים השונים.

כמובן שזה עושה לנו, לצרכנים את החיים קשים יותר, אבל אין לי צל של ספק שהמהנדסים של חברות ידועות, מכירים טריקים כאלה ואחרים להעלות את העובי האפקטיבי של הזכוכית.

קובי
Sunday 28/04/2002, 18:39
אוקיי - אז מהן הצעותיך הריאליות ?

יאיר
Sunday 28/04/2002, 18:50
קשה לי להאמין שחברות מכובדות כמו WOHA , JUWEL וכו' ייצרו אק' לא אמינים
בחוזקם.

כ"כ כשדיברתי עם יצרן אק' מקומי (קלמי), שיש לו ניסיון של הרבה שנים ובנה כבר עשרות (אם לא מאות) אק', גם הוא בונה לפי הסטנדרטים של האק המוכנים (למרות שאני אישית ביקשתי - וקיבלתי, אק' עם דפנות עבות יותר).

אז מה שאני הייתי רוצה לדעת זה על סמך אילו קריטריונים הורכבה הטבלה שקובי הביא מהאינטרנט - אולי מישהוא יכול לשאול איזה בר סמכא בנושא (יחיאל שמיר?)

fish face
Monday 29/04/2002, 01:04
לדג זאב ובעצם לכולם באמת שכחתי לצייין שהמשקל מתייחס למילימטר של זכוכית
כך שזכוכית מטר על מטר בעובי של 10 מ"מ שוקלת 25 ק"ג
ובאו נעשה לכם סדר בקשר לחיזוקים
לפני כ 15 שנה היתה טבלה אחת בלבד של באיזה עובי צריך לבנות את האקוריום לפי המידות וזה הסתמך על חוקי הפיזיקה הטהורים בלבד כולל מקדמי בטיחות.
אבל וזה אבל גדול מאוד מאז בונים את האקוריומים בשיטה לגמרי שונה (האמת היא שבונים ככה רק בערך 4~5 שנים) מה השיטה?
לא לבנות רצועות חיזוק מלמעלה או יותר נכון להוריד את הזכוכית העליונה כדי שלא תחסום את המנורות ואז חוקי הפיזיקה משתנים כי אנחנו לרא מקבלים מיכל סגור אלא מיכל פתוח .
וכאן באו החיזוקים (גם למעלה וגם למטה ) כדי לחפות על חוסר הזכוכית העליונה שכבר לא שם. זאת אומרת שכשבונים אקוריום עם זכוכית למעלה אז לא צריכים חיזוקים ואם אין זכוכית למעלה אז חייבים חיזוקים ולא צריך צריכים להגדיל את עובי הזכוכית .
ממה שאני ראיתי בטבלה איפא שהזכוכית עוברת מגודל אחד לשני עם האותיות מתחלפות אני היתי הולך לעובי זכוכית יותר גדול.
והסיבה למה הבסיס צריך להיות יותר עבה מהצד (פעם זה לא היה נהוג) נעוצה בעובדה היחידה שבאקוריום ריף יש המון סלעים שהמשקל הסגולי שלהם יותר גבוהה ביחס לנקודה בודדת כי הסלעים למטה לא חלקים לגמרי(כמו במקרה של מים שהחלוקת לחץ שווה)
על תישכחו שק"ג מים וק"ג סלע שוקלים אותו דבר אבל גם הנפח שלהם פחות או יותר הוא אותו דבר (סלעים מחוררים כמו לבה לבנה שקלים מאוד מתמלאים במים ומשתווים)
ולכן באקוריום במיועד רק למרינה או למים מתוקים ששם אין הרבה סלעים עובי הבסיס יכול להיות זהה לזכוכיות הצד
אני מקוה שעניתי לכם על כול השאלות ומתנצל מראש על אורך המיכתב

fish in heaven
Monday 29/04/2002, 20:37
דווקא להיפך, היה מאוד מעניין לקרוא את הההודעה שלך :up: :green:
בכל מקרה בוא נאבחן שלוש סוגי תקלות שיכולים לקרות באקווריומים -
תקלה בדופן
תקלה בחיבורים בין הדפנות.
תקלה בתחתית

תקלה בדופן, היא אכן תקלה שרק עובי זכוכית משפיע עלייה, ויש איזשהו יחס לינארי היגיוני, כלומר אם 5 מ"מ זכוכית מחזיקים 10 ק"ג כוח, אזי 6 מ"מ יחזיקו 12 ק"ג כוח. לכן על מנת לבנות טבלה היגיונית צריך לדעת שני דברים - מה הכוח שהמים מפעילים - דבר שיותר קל לחשב (רק לפתוח ספר :) ) ודבר שני הוא עמידות הזכוכית ללחיצה (נגלוש קצת ונגיד שמדובר על עמידות בלחיצה בלוח אינסופי) שזה משהו שהרבה יותר קשה לי להגיד. עכשיו כמובן צריך לזכור עוד גורמים -
פנורמי ו/או שריטות יורידו את הכוח שאפשר להפעיל על הזכוכית.
סוג הזכוכית גם משנה.

תקלה בחיבורים, זוהי תקלה שהרבה יותר תלויה בסוג החיזוקים ולכן הרבה יותר קשה לקבוע כלל אצבע זה או אחר, זה ישתנה מחיזוק לחיזוק.

תקלה בתחתית - דומה לדופן, רק עם הבדל קטן, מופעל עליו כוח "ישיר", לפי דעתי חשוב מאוד החיזוקים באמצע - אם אני משער נכון שזה קשור למומנטים בצורה זו או אחרת, וגם הקלקר חשוב למען השולחן. כאן יותר קל להצביע על כלל אצבע זה או אחר. (ואולי ייתכן שבכלל מדובר בנקודת סטגנציה - שאז זה סיפור אחר :brow: )

נקודה סופית - צריך לזכור שהאקווריום חייב להיות מאוזן, אם הזכוכית יכולה לעמוד בעומס X גם החיבורים חייבים לעמוד באותו עומס. הרי לא איכפת לנו אם הזכוכית היא 28 מ"מ אם החיזוקים לא חזקים מספיק. ולהיפך. צריך להקפיד על שני הדברים.

כמובן שיש עוד גורמים שמשפיעים על עמידות הזכוכית - הפרשי טמפ' בין המים לבין החדר, שינוי טמפ' בין היום ללילה, מספר וגודל החלפות מים (מאמץ מחזורי), ושריטות אלו ואחרות.

לצערי, אינני יכול להביא מסקנות "ריאליות" מכיוון שאין לי ניסיון בתחום. ולכן אני רק יכול לנסות להאיר במקצת על התיאוריה של הדברים :idea:

fish face
Tuesday 30/04/2002, 00:50
ל fish in heaven
הכוונה שלך אולי היתה טובה אבל יש לך הרבה טעויות ואני יתיחס אליהם בסדר שכתבתה
אכן עובי הזכוכית בדופן קשורה לכמות המים אבל היא לא הולכת ביחס ישר כמו שכתבתה אחרת עם אנחנו הינו בונים אקוריום שמכיל 100 ליטר מזכוכית 10 מ"מ הינו צריכים לאקוריום של 120 ליטר זכוכית של 12 מ"מ

עובי הזכוכית הולך בדרך כלל לפי מכפלה של בריבוע "+" (תלוי בעובי הזכוכית)
זכוכית פנורמית לא מורידות את הכוח של הזכוכית כי תהליך היצור שלהם שונה מזכוכית רגילה ורובם גם מחוסמות וגם מחוסנות שלא כמו בזכוכית רגילה
( אתה יכול לראות כדוגמא את האקוריומים הגדולים בעולם כמו בעולם המים בסן דייגו או במצפה באילת יש להם חדרים שלמים של אקוריומים עגולים מזכוכיות פנורמיות)

ובטח ובטח שלא שריטות מורידות את חוזק הזכוכית(עובי שריטה עמוקה במקרה הכי גרוע מגיעה ל0.5 מ"מ)

תקלה בחיבורים מעידה על הדבקה לא טובה או שימוש בחומרים לא נכון וזה קשור רק למי שהתקין את האקוריום ולא לזכוכיות ובטח שלא לחיזוקים

החיזוקים כשמם כן הם באו רק לחזק את האקוריום ולהחליף את הזכוכית שכבר לא שמים מעל האקוריום ( בגלל התאורה הנקיה ) ולא במקום שום דבר אחר ובטח לא במקום זכוכית יותר דקה ( מסוכן)

מה שחשוב בתחתית האקוריום זה שיופעל אליו לחץ שווה בכול מקום ושיש קלקר כי מספיק שתיהיה אבן קטנה ועקשנית מתחת לאקוריום ללא קלקר כדי שלאורך זמן האקוריום יסדק ויתפוצץ מלמטה

החיזוקים באקוריום באו רק כדי לחזק את האקוריום והם פשום אופן לא יכולים לחסות על עבודה לקויה לכן הזכוכית צריכה לעמוד בעומס של פי כמה וכמה מהחיזוקים וכדי למנוע מהזכוכית לקבל בטן באמצע האקוריום אבל עם תוסיף כמה מ"מ נכבדים לזכוכית והיא תיהיה עם מקדם הגנה גבוהה אתה בכלל יכול לוותר על החיזוקים

הגורמים האחרונים שיכולים להשפיע על הזכוכית זה הבדלי טמפרטורה בין המים לבין החדר, שינוי טמפ' בין היום ללילה
הבדלי הטמפרטורה הם כול כך זניחים שלא סופרים אותם בכלל
לכול חומר יש נטיה להתרחב בחום ולהתכווץ בקור אבל הזכוכית נוצרת בחום של בין 2000 מעלות וזאת לא טעות לבין 5000 מעלות תוך כדי זה שהיא מתקררת ומתחממת שוב ושוב (תלוי איזה זכוכית רוצים לעשות מחוסמת מחוסנת או שניהם)

הבדלי הטמפרורה של המים והחדר מגיעות למקסימום 25 מעלות (תחשב את ההבדלים)
תרשה לי להתנצל אם הרסתה לך את כול התאוריות אבל ניסיתי רק להאיר לך במקצת את התאוריה על זכוכיות
ודרך רגב אני לא עובד בזכוכיות זה מהרבה ספרים הרבה התענינות ומחקר והרבה נסיון והכול בדרך להשגת מטרה אחת ויחידה
החלום שלי הוא לבנות אקוריום של 1600 ליטר ואני יחסית קרוב לכך
קניתי דירה 4.5 חדרים שאליה אני נכנס בקיץ ואישתי הואילה בטובה לתת לי חדר שלם לשטויות שלי למחשב לעבודה במחשבים וכמובן לאקוריום

עמירם ש.
Tuesday 30/04/2002, 01:33
Fish Face, גם הכוונה שלך היתה טובה וגם לך יש כמה אי דיוקים.

זכוכית פנורמית מחוסמת חזקה יותר מזכוכית רגילה לא מחוסמת/מחוסנת, אבל אף אחד לא אמר שזכוכית ישרה היא לא כזו. אני משוכנע שלפחות חלק מהאקווריומים המלבניים מתוצרת חוץ מיוצרים מזכוכית מחוסמת/מחוסנת. וכאשר משווים אותו סוג זכוכית, אז לנפח מים נתון ולעובי זכוכית נתון המבנה המלבני חזק יותר מהמבנה הפנורמי. במילים אחרות, כדי לייצר אקווריום פנורמי בנפח נתון מזכוכית נתונה יש צורך בזכוכית עבה יותר מאשר לאקווריום מלבני דומה.

שריטות משפיעות מאוד על חוזק הזכוכית. כאשר זגג חותך זכוכית, כל מה שהוא עושה זה לשרוט אותה שריטה די רדודה, והופ - היא נחתכת.

קל-קר מתחת לאקווריום בלי חיזוקים תומכים נוספים הוא שיטה מאוד מסוכנת. כל עוד המשטח שמתחת לקל-קר ישר לחלוטין אין בעייה, אבל אם המשטח מקבל בטן תחתית האקווריום יכולה להיסדק. היא לא רק יכולה - היא נסדקת. זה קרה לי בפועל, עם עצבים והוצאות של אלפי שקלים, ומאז אני לא מוכן להתקרב לקל-קר בשום אקווריום שהגודל שלו מעל 30 ס"מ. שים לב שאף אקווריום מקצועי מתוצרת חוץ - אף אחד! - לא מגיע עם קל-קר.

החיזוקים שמדברים עליהם נועדו לשני צרכים. חיזוקים דקים לאורך החיבורים נועדו בעיקר למניעת נזילות מהחיבורים ואני מניח שלזה דניאל התכוון. חיזוקים לרוחב הזכוכית (שאינם חייבים להיות דווקא מזכוכית מודבקת - ראה אקווריומים מתוצרת חוץ בהם החיזוקים הם מסגרות חיצוניות) נועדו למנוע "בטן" וקריסה של הזכוכית, ואז אתה צודק.

אני חוזר ומפנה אתכם לאקווריום בגרנד-קניון בחיפה, שנבנה ע"י אחד היצרנים המובילים בישראל (אני יודע מי אבל זה לא משנה). האקווריום, משהו כמו 4 טון, נזל והיה צריך לרוקן אותו ולהדביק. ראיתי אותו בתקופת ההדבקה - לא עניין זול ולא מחזה נאה באמצע קניון.

אני עוקב כבר די הרבה זמן אחרי פורומים כאן ובחו"ל ולא נתקלתי אף פעם באף אחד שהתלונן שאקווריום מסחרי מתוצרת ידועה (חו"ל) נזל או נסדק לו. באקווריומים מורכבים לפי הזמנה, או באקווריומים מתוצרת ישראל, זה קורה די הרבה. לי אישית נסדק אקווריום ישראלי 200 ליטר מזכוכית בעובי 8 מ"מ, בגלל הקל-קר כמו שאמרתי. אז על אקווריום מסחרי אני סומך בעיניים עצומות. אקווריום בנוי אזמין רק לפי הטבלה. ואקווריום ישראלי מוכן - כיוון שלעולם לא ייוצר לפי הטבלה - לעולם לא אתקרב אליו פעם נוספת.

fish in heaven
Tuesday 30/04/2002, 01:47
אין שום בעיה
אני פשוט אמרתי מה שנשמע לי היגיוני, רק מספר תיקונים,
לא טענתי שעלייה מ100 ליטר ל120 ליטר מצריך עלייה של 20% בעובי זכוכית, דיברתי על עלייה ב20% כוח שמצריכה עלייה לינארית בעובי הזכוכית

בכלל רוב הדיון שלי היה תיאורטי - גם ציינתי זאת, אין לי ניסיון בבנית אקווריומים - אבל תסכים עימי שאקווריום מלבני לעומת אקווריום פנורמי שנבנים באותה שיטה המלבני יהיה עמיד יותר... לא לקחתי שיטות בנייה שונות בחשבון :brow:

אבל יש לי נקודה את שבכל זאת אני אטען שאני צודק - החוזק בחיבורים לא קשור כלל לעובי הזכוכית, הוא קשור בעיקרו לחיזוקים ששמת בחיבורים, כלומר לסיליקון ועוביו! הרי אם תשים זכוכית של 12 מ"מ אבל בפינות תשים קמצוץ סיליקון האקווריום ישבר!
לא דיברתי על חיזוקים בכוונה לחזק את הזכוכית, דיברתי על חיזוקים בחיבורים בין הזכוכיות, שזה ד"א היתרון הענק של זכוכית אחידה - העומס שהוא מסוגל לשאת אחיד בכל מקום ומקום. האקווריום ימדד לפי הנקודה החלשה שלו. בקשר לתחתית, זה מריח לי כמו מומנטים. ולכן גם שם צריך חיזוקים אם זה אכן כך.

לגבי הבדלי טמפ' אולי אתה חושב שהם זניחים, אבל שמדובר על שינוי ממוצע של 5 מעלות כל יום, כלומר יש לך 365 מחזורים בשנה, אזי בשלב זה או אחר זה בהחלט ישפיע.
השאלה היא מה מקדמי הביטחון בעסק - אם מדובר על 3 -4 אזי רוב הדברים שאמרתי שוליים בהחלט, אם מדובר ב 5.1 ומטה אזי הכל נכנס לעסק. (כמו למשל החלפות מים -> לחץ מחזורי)

בכל מקרה אני חושב שההבדלים בין עובי מומלץ זו אחר הוא טיב התיכנון אשר מאפשר לקחת מקדמי ביטחון נמוכים יותר.

fish face
Tuesday 30/04/2002, 11:32
לעמירם שלום
אתה כנראה לא הבנתה את דברי נכון
אני לא אמרתי שזכוכית פנורמית היא יותר חזקה אבל באקווריומים של עד 120 ס"מ אני חושב שאין הבדל
נקודה נוספת זה שכול זכוכית מעל 12 מ"מ ונדמה לי גם מעל 10מ"מ היא זכוכית מחוסמת
לעניין של השריטות יש לך טעות גדולה מאוד ואני יסביר לך בפירוט למה
א.כדי לחתוך זכוכית הזגג משתמש ביהלום מיוחד ששויף למטרה אחת בלבד לשרוט זכוכית כמה שיותר עמוק יש עוד כלים חוץ מיהלום אבל הם לא נועדו לזכוכיות של מעל 8 מ"מ
ב.כאשר זגג חותך זכוכית הוא חותך אותה די עמוק ( ובטח לא שריטה רדודה כהגדרתך) ושמדובר בזכוכיות של 12 מ"מ ויותר מזה הוא עובר על השריטה פעמים ושלוש ויוצר שריטה שלפעמים מגיעה עד 5 מ"מ ושלא כמו שריטה רגילה שנוצרה מחפץ כהה או אפילו חד שיותרת שריטה של מקסימום 0.5 מ"מ
ג. כול זכוכית שתפעיל עליה לחץ די חזק ב 90 מעלות הופ תחתך אבל השאלה איך היא תחתך על תישכח שכדי לחתוך את הזכוכית חייבים "לקפל "אותה ואי אפשר סתם ככה להפריד אותה ותסכים איתי שבאקווריום רגיל הזכוכיות לא מתקפלות סתם ככה
ד. כדי לחתוך זכוכית הזגג עושה חתך לאורך כול הזכוכית והוא לא יכול לעשות חתך רק על חצי מהזכוכית כי הזכוכית לא תישבר.
אני מסכים איתך שאצל הזגגים זה נראה פשוט אבל זה ממש לא ככה במיוחד כשמתעסקים עם זכוכיות של 10 מ"מ ויותר
תרשה לי לצטט אותך " קל-קר מתחת לאקווריום בלי חיזוקים תומכים נוספים הוא שיטה מאוד מסוכנת" אבל אין קשר בין החיזוקים לקל-קר
לקל-קר יש שני תפקידים אחד זה לבודד את האקווריום מחשמל רגיל וחשמל סטטי ותפקיד שני זה לאזן במקצת את הלחץ הלא שווה של האקווריום
עובי הקל קר צריך להיות 5 מ"מ ולא יותר
יש כאלה ששמים קל קר של 2~5 ס"מ וכאן הנזק גדול מהתועלת כי האקווריום יכול לנטות לאחד הצדדים
אני דיברתי על משטח חלק כמובן מאיליו ואני לא מתכוון להתייחס למעמדים שמקבלים בטן מכיוון שאלה מעמדים שלא מיועדים לאקווריום ואפילו לא לטלוזיה 14 אינצ'
בקשר למקרה בחיפה האקווריום הוא בניה של יחאיל שמיר שעובד על הפרויקט כבר הרבה זמן ופשוט סבל מחוסר מזל
זה לא פשוט לבנות אקווריום כזה מה גם שליחיאל יש ניסיון אם כאלה גדלים של אקוריומים (במצפה באילת) לדעתי יחיאל הוא מספר 1 בארץ בכול מה שקשור במקצוענות ובידע
ול- fish in heaven
אתה שוב טועה חוזק החיבורים כן קשור לעובי הזכוכית כי ככול שהזכוכית יותר עבה כך שטח הפנים של המגע בין זכוכית אחת לשניה יותר גדול ותרשה לצטט אותך " אם תשים זכוכית של 12 מ"מ אבל בפינות תשים קמצוץ סיליקון האקווריום ישבר"
אין דבר כזה לשים קמצוץ סילקון כי זה לא מקצועי
היום מדביקים את האקווריומים בצורה כזאת שזכוכית אחת לא נוגעת בזכוכית אחרת אלא יש בניהם מרווח מינימלי של סילקון שאמור לצאת משני הצדדים בזמן ההדבקה
זה לא שאני נגד חיזוקים להפך למי שנמצא הרבה זמן בתחום יודע שפעם היו מדביקים את האקווריומים עם מרק ולא עם סילקון והיו שמים כבר אז פרופילים ממתכת מחוץ לאקווריום כדי לחזק אותו החיזוקים מחוץ לאקווריום זה לא המצאה חדשה
ובקשר לטמפרטורה אתה שוב טועה כי הבדלי הטמפרטורה כול כך זניחים שזה לא משמעותי (יוצרים את הזכוכית בטמפרטורה של בין 2000 ~5000 מעלות ) ככה ש 5 מעלות גם 30 שנה לא משפיעה על זכוכית
לזכוכית אין עייפות חומר כמו למתכת שמתעקמת או שהזכוכית נשברת או שלא למה שיש עייפות חומר זה למעמד ולסילקון
החברות האירופאיות בונות היום את האקווריומים מזכוכיות מחוסמות ומחוסנות בגלל זה עובי הזכוכית יותר דק ביחס לאקווריומים רגילים מתוצרת ישראל
שהזכוכיות שמה רק מחוסמות
על תישכחו שלרוב ככל שעובי הזכוכית עולה המחיר מכפיל את עצמו

fish face
Tuesday 30/04/2002, 12:49
דרך אגב
כיום אני לא עובד בזכוכית אבל בעבר הרחוק שלי עבדתי כמה חודשים במפעל זכוכיות ומכאן רוב הידע

fish in heaven
Tuesday 30/04/2002, 17:51
ול- fish in heaven
אתה שוב טועה חוזק החיבורים כן קשור לעובי הזכוכית כי ככול שהזכוכית יותר עבה כך שטח הפנים של המגע בין זכוכית אחת לשניה יותר גדול ותרשה לצטט אותך " אם תשים זכוכית של 12 מ"מ אבל בפינות תשים קמצוץ סיליקון האקווריום ישבר"
אין דבר כזה לשים קמצוץ סילקון כי זה לא מקצועי
היום מדביקים את האקווריומים בצורה כזאת שזכוכית אחת לא נוגעת בזכוכית אחרת אלא יש בניהם מרווח מינימלי של סילקון שאמור לצאת משני הצדדים בזמן ההדבקה
זה לא שאני נגד חיזוקים להפך למי שנמצא הרבה זמן בתחום יודע שפעם היו מדביקים את האקווריומים עם מרק ולא עם סילקון והיו שמים כבר אז פרופילים ממתכת מחוץ לאקווריום כדי לחזק אותו החיזוקים מחוץ לאקווריום זה לא המצאה חדשה
ובקשר לטמפרטורה אתה שוב טועה כי הבדלי הטמפרטורה כול כך זניחים שזה לא משמעותי (יוצרים את הזכוכית בטמפרטורה של בין 2000 ~5000 מעלות ) ככה ש 5 מעלות גם 30 שנה לא משפיעה על זכוכית
לזכוכית אין עייפות חומר כמו למתכת שמתעקמת או שהזכוכית נשברת או שלא למה שיש עייפות חומר זה למעמד ולסילקון


מה הכוונה שלזכוכית אין עייפות ??????
לפי התיאוריה הזאת, לא ייתכן שאקווריום יפתח נזילה אי-פעם - אם אין לו עייפות, או שהוא נוזל מההתחלה או שהוא לא נוזל תמיד.... (תכניסו למשפטים שהוצאו מהקשרם).

בכל מקרה כל הדיון הזה עקר, אם לא מתעסקים בנקודה החשובה - מקדמי ביטחון, אם הם עומדים על 3-4 אז כבר הצהרתי קודם שאכן אין שום חשיבות לא לטמפ' וגם לא לשריטות. אבל אם הם קטנים יחסית, אזי בהחלט זה נחשב.

בקשר לחיזוקים-אתה ואני מדברים על אותו דבר -
הרי אתה בעצמך אומר את מה שאמרתי- אם לא שמים מספיק חיזוקים בחיבור זה ישבר, לכן צריך להקפיד על החיזוקים. ועם כל הכבוד לעובי הזכוכית, זה לא ממש משנה אם זה 4 או 6 מ"מ, זה רק אומר שאני אצטרך להשתמש בדבק חזק יותר.

fish face
Wednesday 01/05/2002, 11:03
למה שיש עייפות חומר זה למעמד ולסילקון
ל-fish in heaven
אם היתה קורא יותר בעיון היתה רואה שיש כן חומרים באקוריום שיש להם עיפות חומר וכתבתי על זה וזה הסליקון והמעמדלפי התיאוריה הזאת, לא ייתכן שאקווריום יפתח נזילה אי-פעם - אם אין לו עייפות
אלא שני הסיבות היחידות שהאקוריום נוזל או מתפוצץ
זכוכית של אקוריום לא יכולה להתפוצץ סתם כך ללא סיבה
לפי התיאוריה הזאת, לא ייתכן שאקווריום יפתח נזילה אי-פעם - אם אין לו עייפות
לאקוריום יש עיפות לזכוכיות אין עייפות
אתה כתבתה שאמרתי שאם אין חיזוקים אז האקוריום ישבר ואני לא אמרתי דבר כזה
אני מניח שהתכונתה לזה שאמרתי שאקוריום בלי חלק עליון חייב חיזוקים כדי לא לקבל בטן
וזה כן משנה אם משתמשים בזכןכית 4 או 6 מ"מ כי אתה מכפיל פה את עובי הזכוכית פי 1.5 וזה אומר ששטח פנים המגע בין זכוכית אחת לשניה גודל בהתאמה
ואין שום אפשרות בעולם להשתמש בדבק יותר חזק כי אין דבר כזה
קים רק סוג אחד תיקני של דבקים לאקוריומים והוא מופיעה בשני צבעים(שקוף ושחור) ואין דבר כזה דבק חלש ודבק חזק